Obrazek


Obrazek


Obrazek

Wyjęcie silnika 3.5

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Natan
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: środa, 9 maja 2018, 09:18
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 178000
Kontaktowanie:

Wyjęcie silnika 3.5

#1 Postautor: Natan » czwartek, 10 maja 2018, 16:30

Witam ,niestety czeka mnie w najbliższym czasie wyjęcie silnika i może remont. Auto kupiłem pół roku temu z uszkodzoną uszczelką pod głowicą(o czym wiedziałem przed zakupem) połakomiłem się na niską cenę i dobry ogólny stan . Auto było na chodzie,ale był przedmuch do kanału wodnego i wywalało płyn przez zbiornik wyrównawczy. Uszczelki pod oboma głowicami wymieniłem, tuleje były w dobrym stanie bez progów tylko jeden tłok był lekko wgnieciony przy tulei,która niestety od niego się trochę porysowała.Wymieniłem też kompletny rozrząd z pompą wody. Uszczelka po stronie uderzonego tłoka była już wcześniej wymieniana,w kolektorze ssącym mam wycięte klapy ,które prawdopodobnie się rozleciały i wpadły do cylindra uszkadzając tłok. Dodatkowo rozrząd był przestawiony o 1 ząb. Silnik nie był naprawiany przez fachowców (jeszcze w niemczech ). Po złożeniu wszystkiego silnik pracuje całkiem dobrze, ale po nagrzaniu zaczyna w nim coś stukać we wszystkich zakresach obrotów, jednak bardziej na niższych. Stukanie występuje po stronie uszkodzonego tłoka .Zmierzyłem ciśnienie w cylindrach 5 cylindrów po 9 bar 1 cylinder 7,5 bar ,co ciekawe nie ten z uszkodzonym tłokiem. Ciśnieni słabe, nowy silnik ma około 13,2 bar. Podjełem więc decyzje ,że wyjmę silnik rozbiorę i wyremontuje, albo wymienię .Jednak jest kłopot z zakupem części do tego silnika, może ktoś wie gdzie można je kupić oprócz Aso (tłoki, pierścienie, panewki) .Co sądzicie o silnikach z allegro po remoncie w cenie około 6000zł ? Ostatnie pytanie do osób które wyciągały silnik, czy jest jakiś problem z wyjęciem silnika, czy trzeba ruszać skrzynie biegów(automat 4 biegi). Będę to robił sam i wolałbym uniknąć niespodzianek, mam już dość wrażeń.

Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

Awatar użytkownika
alien125
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 476
Wiek: 30
Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
Skąd jesteś: 53.497,18.411
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Przebieg (km.): 180000
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wyjęcie silnika 3.5

#2 Postautor: alien125 » czwartek, 10 maja 2018, 16:46

Szukaj części do mitsubishi pajero. Bodajże po roku '96 miały ten sam silnik 3.5 co sorento.
Wyjęcie silnika raczej tylko w komplecie ze skrzynią.
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.

diodalodz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 581
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 3 times
Been thanked: 27 times
Kontaktowanie:

Re: Wyjęcie silnika 3.5

#3 Postautor: diodalodz » czwartek, 10 maja 2018, 18:36


michałer
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Wyjęcie silnika 3.5

#4 Postautor: michałer » sobota, 12 maja 2018, 12:36

Wpisz w internet 6g74 to jest silnik z Pajero
Te stuki w silniku to zaraz po złożeniu silnika miałeś czy dopiero po jakimś czasie?

Natan
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: środa, 9 maja 2018, 09:18
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 178000
Kontaktowanie:

Re: Wyjęcie silnika 3.5

#5 Postautor: Natan » niedziela, 13 maja 2018, 11:10

Nie mam pewnosci czy stuki były od początku.Stuki są dość nieregularne,tylko na nagrzanym silniku.Nie zawsze zgodne ze wzrostem obrotow silnika, bardziej je słychać przy spadku z obrotów.Zauważyłem że silnik nie pracuje całkiem równo, jakby było wypadanie zapłonu ,ale żaden bład się nie pokazuje

michałer
jestem
jestem
Posty: 21
Rejestracja: niedziela, 19 marca 2017, 06:46
Skąd jesteś: lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: zielony oliwka
Inny Samochód: passeratti
Kontaktowanie:

Re: Wyjęcie silnika 3.5

#6 Postautor: michałer » niedziela, 13 maja 2018, 12:08

Stukanie zaraz po złożeniu to przeważnie hydropopychacze. Mi wszystkie się uciszyły dopiero po godzinie od pierwszego odpalenia. Spróbuj jeszcze na przedmuchy. Kompresorem podaj powietrze na cylindry moze ktoryś zawór jest podpalony.Jeżeli będziesz rozbierał silnik to zaopatrz się w patyczki PLASTIGAUGE
Są bardzo pomocne przy pomiarze luzu na panewkach.
Z własnego doświadczenia mogę ci powiedzieć żebyś wszystko sprawdzał dokładnie bo ten silnik nie jest tani w naprawach. I możesz zrobić coś niepotrzebnie. Albo czegoś nie zrobić i potem to poprawiać. Jeżeli chodzi o dane takie jak luz na panelach wymiary naprawcze to korzystam z kia workshop manual. Piszę to wszystko dlatego żebyś uniknął kilku błędów które ja popełniłem, wyjęcie rozebrane i ponowne złożenie tego silnika to naprawdę sporo pracy. Wiec lepiej nie spa prać czegoś po drodze. Ja np. nie pamiętałem czy dobrze przykrecilem kolo zamachowe i juz prawie złożony samochód musiałem rozbierać jeszcze raz...

Natan
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: środa, 9 maja 2018, 09:18
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 178000
Kontaktowanie:

Re: Wyjęcie silnika 3.5

#7 Postautor: Natan » niedziela, 13 maja 2018, 16:33

Glowice i zawory są w bardzo dobrym stanie, rozebrałem je na czynniki pierwsze, dotarłem i wymieniłem uszczelniacze. Popychaczy nie jestem pewien, wycisnełem z nich olej i wróciły na swoje miejsce.Mysle że wszystko psuje ten cylinder ze słabym cisnieniem nr.6 cisnienie 7,5 bara, po wlaniu oleju do cylindra miał 12,5 bara. Czyli nie ma pierscieni . Już nie mam nadzieji ,że obejdzie się bez wyjecia silnika.Szkoda że odrazu tego nie zrobiłem ,demontaż i montaż głowic z silnikiem w aucie nie należy przyjemnych.Skąd wziąść kia workshop manual.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 6376
Wiek: 53
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 178 times
Been thanked: 117 times
Kontaktowanie:

Re: Wyjęcie silnika 3.5

#8 Postautor: krzysiek ardie » niedziela, 13 maja 2018, 20:09

Tutaj możesz pobrać :) viewtopic.php?p=210468#p210468
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Natan
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: środa, 9 maja 2018, 09:18
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 178000
Kontaktowanie:

Re: Wyjęcie silnika 3.5

#9 Postautor: Natan » poniedziałek, 14 maja 2018, 06:45

Dzięki. Przejrze w wolnej chwili.


Wróć do „Silniki benzynowe i LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości