Obrazek


Obrazek


Obrazek


AKTUALNOŚCI


Obrazek

Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

przyczepy, łodzie, przepisy i doświadczenia

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#46 Postautor: staszek » sobota, 18 lutego 2017, 23:31

Jako markowe uznałem te bardziej popularne, np. Hobby lub Knaus. Tak jak pisałem wcześniej, większość urządzeń jest i tak standardowych, np: lodówki to Electrolux, ogrzewanie Truma, osprzęt ramy Knott lub Alko, ale jak Ci przypadkiem pęknie szyba, to w przypadku posiadania nietypowej przyczepy możesz zapomnieć o dokupieniu.
Poza tym, najchętniej ciągnąłbym taką na czterech kółkach. O wiele przyjemniej się prowadzi i o wiele lepiej znosi dziury. Tu niestety już tylko jakieś super długie, z mniejszych rzadko się spotyka.

Awatar użytkownika
MKJ
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 945
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 6 grudnia 2015, 16:47
Skąd jesteś: Białogard/Ekeby
Silnik: 2.2 CRDI (200KM) Sorento2
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: brąz
Przebieg (km.): 189000
Inny Samochód: Sorento 2,5CRDi
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#47 Postautor: MKJ » niedziela, 19 lutego 2017, 05:23

Tylko za te bardziej popularne trzeba wyłożyć troszkę więcej kasy. Aczkolwiek później będzie mniejszy problem ze sprzedażą.
Jeśli chodzi o dwie osie to wydaje mi się że najmniejsza to 610-tka.
Pozdrawiam
Krzysiek

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 963
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#48 Postautor: staszek » niedziela, 19 lutego 2017, 12:57

Tak, ale warto moim zdaniem dać trochę więcej i tak jak piszesz łatwiej później sprzedać.
Dwu osiówki są ogromne, z mniejszych chyba tylko angielki, ale tu wracamy do punktu pierwszego. :) Chyba, że dostęp do części i rozwiązania w nich, to też już standard, pomijając wejście z drugiej strony, ale to akurat średnio istotne.

Awatar użytkownika
piotreksieradz
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Wiek: 33
Rejestracja: czwartek, 26 kwietnia 2018, 08:14
Skąd jesteś: Brzeźnio
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 207000
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#49 Postautor: piotreksieradz » wtorek, 17 lipca 2018, 13:59

A tu mój zestaw
Wilk 435 SPORT
IMG_20180530_171245.JPG


W przyszłym roku trzeba sie rozglądac za czymś powyzej 5m mieszkalnej bo sie robi ciasno

Awatar użytkownika
Andrzej
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2014
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Has thanked: 18 times
Been thanked: 77 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#50 Postautor: Andrzej » wtorek, 17 lipca 2018, 14:46

Zupełnie jakbym widział swoje :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
piotreksieradz
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Wiek: 33
Rejestracja: czwartek, 26 kwietnia 2018, 08:14
Skąd jesteś: Brzeźnio
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Niebieski
Przebieg (km.): 207000
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#51 Postautor: piotreksieradz » wtorek, 17 lipca 2018, 15:41

Andrzej pisze:Zupełnie jakbym widział swoje :kwink:

Nie mogę znaleźć zdjęć twojego zestawu a jestem ciekaw ogonu :happy2:

mirox
jestem
jestem
Posty: 4
Wiek: 52
Rejestracja: środa, 21 lutego 2018, 21:54
Skąd jesteś: Gliwice
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 180000
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#52 Postautor: mirox » sobota, 11 sierpnia 2018, 23:03

Widzę,że przyczepy kempingowe są w większości,ale żeglarze i motorowodniacy też ciągną swoje statki.W tym roku po raz pierwszy komfort podróży zapewniła mi moja czarna Sori.Na trasie 1300 km nieznacznie przekraczając dozwolone prędkości od tankowania do tankowania wychodziło mi zużycie 14l ON/100km.Ale komfort ruszania i wyprzedzania jest nie do przecenienia.Przysłowiowej stopy wody życzę wodniakom,a miłośnikom przyczep w podróży wiatru tylko w plecy.
Załączniki
39032437_223989208459946_6029477404559278080_n (1).jpg
39032437_223989208459946_6029477404559278080_n (1).jpg (36.97 KiB) Przejrzano 806 razy
39032291_1752886391499267_6441352600603328512_n.jpg
39032291_1752886391499267_6441352600603328512_n.jpg (49.82 KiB) Przejrzano 806 razy
38918523_1414613145349689_7587222773932490752_n.jpg
38918523_1414613145349689_7587222773932490752_n.jpg (45.13 KiB) Przejrzano 806 razy
38901812_428998740956575_4194053191089782784_n.jpg
38901812_428998740956575_4194053191089782784_n.jpg (38.03 KiB) Przejrzano 806 razy

diodalodz
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 492
Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 3.3 V6 (248KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 155000
Inny Samochód: Opirus
Has thanked: 3 times
Been thanked: 23 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#53 Postautor: diodalodz » niedziela, 12 sierpnia 2018, 11:54

ile to waży ? Ja mam TESa 780 i przyczepa z łódką to 2400 kg. A tym masz dużo większą jednostkę gabarytowo i przyczepę na 1 osi :idn:

mirox
jestem
jestem
Posty: 4
Wiek: 52
Rejestracja: środa, 21 lutego 2018, 21:54
Skąd jesteś: Gliwice
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 180000
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#54 Postautor: mirox » wtorek, 14 sierpnia 2018, 19:10

Z tymi większymi gabarytami to złudzenie.Łódka to HARDY 20,policz sobie-20 stóp to tylko 6m.Masa łódki z silnikiem ale bez wody i paliwa -1050kg,masa przyczepy-360kg. Przyczepa robiona na zamówienie w firmie Cymerman,DMC przyczepy 1500kg,wiec mam ok 100 kg rezerwy.Nośność osi,opon z dużym zapasem.Poprzednią łódkę-Tesa 660 ciągnąłem na dwóosiówce z Niewiadowa.I jedna oś i dwie mają swoje wady i zalety,zdecydowaliśmy u Cymermana,że jedna oś wystarczy.Zestaw prowadzi sie bardzo spokojnie,choć miałem obawy,że na jednej osi może troszkę nosić tył auta.Nic takiego nie miało miejsca.A że zestaw wygląda mocarnie.....to fakt.Inspektorom ITD na obwodnicy Gorzowa Wlkp. też tak sie wydawało ale po zważeniu skończyło sie na służbowej pogawędce.

dawtow
moja ranga
moja ranga
Posty: 88
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#55 Postautor: dawtow » czwartek, 30 sierpnia 2018, 12:00

Dwa razy do roku targam Czajna Babe, a pozostałe jak jest potrzeba :)
Załączniki
20180426_115037_800x450.jpg
20180426_115037_800x450.jpg (334.7 KiB) Przejrzano 576 razy
20180521_145200_800x450.jpg
20180521_145200_800x450.jpg (446.02 KiB) Przejrzano 576 razy
20180524_122034_800x450.jpg
20180524_122034_800x450.jpg (415.8 KiB) Przejrzano 576 razy

sebol13
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 43
Wiek: 38
Rejestracja: niedziela, 11 lutego 2018, 09:16
Skąd jesteś: Zbąszynek
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Opel Ve tra b
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#56 Postautor: sebol13 » czwartek, 30 sierpnia 2018, 13:08

Z tym zestawem nie czuje że mam coś na ogonie :happy2:
Załączniki
IMG_20180430_071658.jpg

rudi_pl
moje konto
moje konto
Posty: 246
Wiek: 37
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 7 times
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#57 Postautor: rudi_pl » czwartek, 13 września 2018, 11:21

W sprawie Sorento - holownika chciałem się wypowiedzieć, a że kilka razy w tygodniu coś ciągnę - zawsze DMC>1500kg dużo po polnych drogach, śmiem się uważać za doświadczonego.
Jeśli kupujecie hak, czy kulę to wybierajcie produkty Westfalia. Kiedyś nie zwracałem uwagi co zacz - a zakładam do każdego kolejnego auta. Dziś rano jeździłem z konikami i dobiegły mnie nowe odgłosy - szybka diagnoza - podpięcie przyczepy do innego auta - kula haka w Sorento do wymiany.
Tak samo nie bawcie się w haki z systemem szybkiego wypinania kuli - to dobre jest dla bagażnika rowerowego.
Wspomniana Westfalia sprawuje się bez zarzutu przez długi czas, droga skubana - ale warto.

A że się rozpisałem dodam jeszcze kilka wskazówek, podzielę się doświadczeniami. Zauważyliście pewnie że na hakach jest naklejka z podaną maksymalną siłą pionowego nacisku wyrażoną w N, bądź kN (np 50N to niecałe 51kg), to dość istotne w przypadku mniejszych, lekkich aut. Nasze czołgi z lekką przyczepą nie reagują tak na rozkład masy na przyczepie. Tak czy inaczej, zawsze staramy się obciążyć nieco bardziej przód przyczepy, w kempingu te wszystkie cięższe graty kładziemy jak najniżej. Gdy np ciagniemy auto na lawecie - zawsze silnikiem do przodu. Również ciężkie rzeczy z holowanego pojazdu przekładamy do holownika. Częstym błędem jest dojeżdżanie do końca najazdów - można zbytnio obciążyć tył, co powoduje też odciążenie przodu - wtedy w przednionapędówce łatwiej stracić trakcję - i nawet pod niedużą górkę po mokrym asfalcie będzie trudniej ruszyć.
W przypadku lawety moim sposobem jest takie ustawienie pojazdu aby chwytając rękoma za dyszel przy kuli być w stanie poruszyć nim do góry - często ostatkiem sił. Wtedy mam pewność że jazda będzie stabilna. Różnica jest taka że przy kiepskim ustawieniu przy 90-100km/h już nosi, a przy odpowiednim da się140-150. Nie namawiam do dakich wyczynów, ale podróż jest mniej męcząca. Ja nigdy oczywiście tak nie jechałem, ale "kolega kolegi twierdzi że się da ...." :kwink:
Oczywiście dopuszczalne są prędkości 70/80 poza zabudowanym/ekspresowe i autostrady.

Inaczej zapewne rzecz się ma gdy wiezie się coś baaardzo wysokiego - gdzie dodatkowo opór powietrza robi swoje.
Pamiętać należy też o korekcji świateł - ale o tym wam ktoś przypomni - jak wczesniej nie zauważycie że oświetlacie korony drzew. Prawe lusterko w dół - tak aby na zakrętach widzieć jak daleko koło/a przyczepy są od krawężnika.
Dodatkowo pożądane pasy, podkładki pod nie o mocowanie najlepiej pytać zaprzyjaźnionego tirowca.
O sposobie jazdy - to chyba zbędne mówić. Nasze czołgi miały jak na swoje czasy dość dobre hamulce. Moja przestroga to góry - uważajcie na zjazdach - łatwo zapalić okładziny, hamujemy silnikiem - nie należy bać się wysokich obrotów nie obciążonego motoru - nawet gdy wskazówka sięgnie chwilowo pod czerwone pole - nic się nie dzieje. Jeśli macie automat bez możliwości ręcznego sterowania przekładnią należy rozważyć stosowanie trybu 2, 3 (ale nie reduktora ma sztywnym!), oraz częste postoje na chłodzenie okładzin - zauważcie też że przednie felgi stały się czarne. Objawami tego że jest z hamulcami źle jest smród, dym (ale tego nie zawsze da się poczuć/zauważyć), dalej tzw. "mydło" - wciskasz podał jest dość twardy - bardziej niż zwykle - płyn już się gotuje - wciskasz dalej a auto nie reaguje. W zależności od warunków drogowych należy rozważyć rąbnięcie w jakąś przeszkodę ...
Narazie tyle.
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry

dawtow
moja ranga
moja ranga
Posty: 88
Rejestracja: środa, 10 stycznia 2018, 15:45
Skąd jesteś: Nowy Dwór/Zbąszyń
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2002
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#58 Postautor: dawtow » poniedziałek, 15 października 2018, 06:56

Przyszła pora na wyciągnięcie z wody naszych udek :) Nasze S1 spisały się na medal i bez zająknięcia zrobiły robotę :) dodam że to nie jest slip marzeń :( ze wzgledu na niski stan wody kołami przyczep trzeba było zjechać dalej niż zazwyczaj :palm:
Załączniki
20181011_114342_1024x576.jpg
20181011_114342_1024x576.jpg (613.28 KiB) Przejrzano 86 razy


Wróć do „CARAVANING, CAMPING”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości