Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

Skrzynie biegów, przeguby, półosie, wszystko co związane jest z przeniesieniem napędu.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#121 Postautor: Tony_Stark » piątek, 14 maja 2021, 22:10

Kolego wpwladek, jeżeli chciałeś terenówkę, to pomyliłeś się bardzo. W zasadzie to duże kombi z dołączanym napędem tylnej osi i to słabym. Nadaje się do spokojnej jazdy i to tylko po płaskim. Też miałem podobną sytuację na stromym i wąskim podjeździe. Zjechałem na mijankę, bo przypuszczałem inne auto jadące z góry i miałem spory problem żeby ruszyć.
BTW, najgorsze jest to, jak ten napęd działa, jak jest dołączany i jak ludzie myślą do czego służy przycisk na desce... :palm:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#122 Postautor: hunter » sobota, 15 maja 2021, 22:38

Niekoniecznie wieloklin , może być czujnik WSS ( czujnik prędkości obrotowej koła) ,moduł sterowania napędem 4x4, lub uszkodzony przewód sygnalizacyjny, zasniedziała kostka itd.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

wpwaldek
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 48
Rejestracja: niedziela, 29 grudnia 2019, 13:01
Skąd jesteś: Wrocław
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: biała perła
Przebieg (km.): 134998
Inny Samochód: kia picanto
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#123 Postautor: wpwaldek » poniedziałek, 17 maja 2021, 14:21

Tony-stark nie chciałem terenówki, jednak chciałem auto z napędem na cztery, żeby właśnie nie było problemów z wjeżdżaniem pod górkę w zimie.Generalnie auto miało być i do miasta (Wrocław ) i do górek ( Beskidy ) i w długie trasy ( wakacje za granicą), czyli nie za duże spalanie, miało dawać radę w górach i być na dalekie podróże autostradami...A i duża rodzina 7 osób... Paradoksalnie przy tej masie pojazdu żona z uszkodzonym napędem nie mogła wjechać kijanką pod górkę, a ja starym citroenem berlingo dawałem radę... Prawie w ogóle przez okres użytkowania nie katowałem auta jazdą poza asfaltem. Parę razy zdarzyło się wyjeżdżać z błota i tyle. Nie ukrywam, że owszem planowałem po zakupie namiotu dachowego podróżowanie w trochę bardziej niedostępne rejony dla zwykłych aut miejskich. Ale nie w trudny teren. Teraz te pomysły chyba wybiję sobie z głowy, choć niektórzy z kolegów nie zgodzą się że sorento nie w teren... Przy najmniej nie 1 generacja... Ale zgodzę się, że chyba po prostu za słabe rozwiązania ma kia jeśli chodzi o napędy na cztery kółka.

Awatar użytkownika
volcan
moja ranga
moja ranga
Posty: 146
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Inny Samochód: Ford Fusion
Has thanked: 18 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#124 Postautor: volcan » czwartek, 3 czerwca 2021, 10:23

Tony_Stark pisze:Kolego wpwladek, jeżeli chciałeś terenówkę, to pomyliłeś się bardzo. W zasadzie to duże kombi z dołączanym napędem tylnej osi i to słabym. Nadaje się do spokojnej jazdy i to tylko po płaskim. Też miałem podobną sytuację na stromym i wąskim podjeździe. Zjechałem na mijankę, bo przypuszczałem inne auto jadące z góry i miałem spory problem żeby ruszyć.
BTW, najgorsze jest to, jak ten napęd działa, jak jest dołączany i jak ludzie myślą do czego służy przycisk na desce... :palm:


Tak działający napęd jest we wszystkich samochodach z dołączanym tyłem - tzn. jeśli chodzi o zasadę działania, przycisk itp.

Jeździłem tej zimy na południu Polski w warunkach ekstremalnych (jeżeli ktoś kojarzy - np. Korzenie w Pruchniku) i nie było ani jednego przypadku, żebym nie wjechał - i to zupełnie bez żadnego problemu w miejscach, w które nie były w stanie nawet próbować wjechać zwykłe samochody osobowe (jak i wykastrowana KIA Sportage kolegi - on nie był w stanie wjechać na dolny podjazd w hotelu a ja wjeżdżałem pod strome wzniesienie pod same drzwi). Zakopałem się raz - źle oceniłem warunki i najechałem na wcześniej uformowaną zaspę, która była zmrożoną bryłą lodu pod warstwą świeżego śniegu sięgającego progów. Samochód po prostu zawiesił się podłogą na tej zaspie i koła wisiały w świeżym puchu. Co ciekawe - i tak udało mi się zaspę podkopać i zjechałem z niej o własnych siłach.

Dla mnie zaskakujące było to, że Sorento prowadziło się w takich warunkach o wiele przyjemniej i bardziej neutralnie, niż Hyundai Santa Fe SM ze stałym napędem na 4 koła, którym jeździłem wcześniej. Na białych nawierzchniach spokojnie jeździłem 80-100 km/h bez żadnych uślizgów i z super prowadzeniem w zakrętach w miejscach, w których osobowe ośki latały po całej szerokości pasa.

Szafran84
jestem
jestem
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2021, 08:44
Skąd jesteś: Kamieńsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#125 Postautor: Szafran84 » piątek, 1 października 2021, 18:06

Witam,
Niestety mnie również dopadło to nieszczęście z wytartym wieloklinem :blushing: . W związku z tym mam pytanko do Szanownego grona. Czy zna ktoś mechanika z łódzkiego, który ogarnie taki temat, a może już ogarniał??
... Idę dzwonić do Bociana... :love:

wpwaldek
jestem
jestem
Posty: 22
Wiek: 48
Rejestracja: niedziela, 29 grudnia 2019, 13:01
Skąd jesteś: Wrocław
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: biała perła
Przebieg (km.): 134998
Inny Samochód: kia picanto
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#126 Postautor: wpwaldek » poniedziałek, 4 października 2021, 14:07

No jak zwykle późno. Ale tak, wytarty oczywiście wielowpust. Niestety naprawa nie należała do najtańszych. Z jakiś względów w zakładzie w którym ostatnio wymieniali mi haldexa z tyłu (ads Długołeka) wymienili mi cały reduktor. Koszt 13 tysi netto.
Załączniki
wieloklin 1.jpg
wieloklin 1.jpg (268.19 KiB) Przejrzano 4244 razy
wieloklin 2.jpg
wieloklin 2.jpg (287.11 KiB) Przejrzano 4244 razy

Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#127 Postautor: Tony_Stark » wtorek, 12 października 2021, 22:48

W Sorento 2 generacji nie ma reduktora...

artly
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#128 Postautor: artly » piątek, 15 października 2021, 13:34

Mam pytanie czy awaria tylnego napędu jest zawsze sygnalizowana alarmem?
Mam dziwne wrażenie, że tył mi nie działa od jakiegoś czasu przy dynamicznym ruszaniu piszczy przód i zapala się trakcja ale kontrolka awarii napędu się nie zaświeca. Zrobiłem nawy próbę pod górkę z kempingiem z załączona blokadą przy ruszaniu zamielił przód alarmu brak.
Pamietam jak kiedyś na piasku chciałem zamielić i się nie dało tylko auto płynnie ruszyło teraz mieli na asfalcie.

Szafran84
jestem
jestem
Posty: 18
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2021, 08:44
Skąd jesteś: Kamieńsk
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Has thanked: 7 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#129 Postautor: Szafran84 » piątek, 15 października 2021, 17:18

Mi po podniesieniu auta, wrzuceniu drive, mieli przód, tył stoi w miejscu, ale kontrolka zapala się dopiero po około 5 sekundach. Jak ruszałem z poślizgiem na piachu albo błocie też nie zapalał kontrolki także wniosek taki że dopiero po jakimś czasie wyskakuje błąd.

artly
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 42
Rejestracja: sobota, 12 lipca 2014, 18:39
Skąd jesteś: Rzeszów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2010
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#130 Postautor: artly » piątek, 15 października 2021, 17:50

No to rozwiałeś moje nadzieje :-(
Trzeba poszukać kogoś kumatego na Podkarpaciu co to ogarnie w sensownej kasie.

Tony_Stark
moje konto
moje konto
Posty: 171
Rejestracja: wtorek, 19 czerwca 2018, 22:18
Skąd jesteś: TM
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 145000
Inny Samochód: BMW F20
Has thanked: 29 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#131 Postautor: Tony_Stark » sobota, 16 października 2021, 20:50

Szafran84 pisze:Witam,
Niestety mnie również dopadło to nieszczęście z wytartym wieloklinem :blushing: . W związku z tym mam pytanko do Szanownego grona. Czy zna ktoś mechanika z łódzkiego, który ogarnie taki temat, a może już ogarniał??
... Idę dzwonić do Bociana... :love:

Kilka stron wcześniej masz podane dwa warsztaty z okolic Łodzi.

Awatar użytkownika
Fajowy
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 21 marca 2020, 16:16
Skąd jesteś: dolnyslask
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: srebrny
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#132 Postautor: Fajowy » niedziela, 19 grudnia 2021, 09:04

Witam
wpwaldek - u mnie podobnie wytarte - auto aktualnie wisi na podnosniku - u mnie jednak troche takze wytarty wieloklin w reduktorze (tak wiem - Sorento 2 2.2 nie ma reduktora - nie wiem jak to sie fachowo nazywa).
Dzwonilem do serwisu KIA - mialem takie szczescie, ze trafilem na konkretnego goscia i dobral mi niezbedne simeringi do skrzyni oraz niestety - powiedzial, ze przy wytartym walku tego reduktora - wieloklin na nowym wpuscie dosc szybko sie wytrze.
Czy ktos bylby tak mily i podal mi jaki numer ma ten reduktor w Sorento 2.2 CRDI automat 2006 rok ? Poszukam moze jakiejs uzywki. Swojego numeru nie mam bo reduktor oddalem gosciowi we Wroclawiu do naspawania i ponownego zfrezowania.

Pozdrawiam
Piotrek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11381
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#133 Postautor: Marek » niedziela, 19 grudnia 2021, 13:04

Podaj VIN , będzie łatwiej sprawdzić. Może być ten 473003B200 . Ale po VIN mógłbym to potwierdzić.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3755
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#134 Postautor: hunter » niedziela, 19 grudnia 2021, 22:33

Fajowy pisze:Witam
wpwaldek - u mnie podobnie wytarte - auto aktualnie wisi na podnosniku - u mnie jednak troche takze wytarty wieloklin w reduktorze (tak wiem - Sorento 2 2.2 nie ma reduktora - nie wiem jak to sie fachowo nazywa).
Dzwonilem do serwisu KIA - mialem takie szczescie, ze trafilem na konkretnego goscia i dobral mi niezbedne simeringi do skrzyni oraz niestety - powiedzial, ze przy wytartym walku tego reduktora - wieloklin na nowym wpuscie dosc szybko sie wytrze.
Czy ktos bylby tak mily i podal mi jaki numer ma ten reduktor w Sorento 2.2 CRDI automat 2006 rok ? Poszukam moze jakiejs uzywki. Swojego numeru nie mam bo reduktor oddalem gosciowi we Wroclawiu do naspawania i ponownego zfrezowania.

Pozdrawiam
Piotrek

473003B200 zespół przeniesienia (napędu).
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Fajowy
jestem
jestem
Posty: 25
Rejestracja: sobota, 21 marca 2020, 16:16
Skąd jesteś: dolnyslask
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: AWD
Rok: 2011
Kolor: srebrny
Kontaktowanie:

Re: Naprawa napędu 4x4 - wytarty wpust wieloklinu

#135 Postautor: Fajowy » wtorek, 21 grudnia 2021, 08:17

Bardzo Dziekuje
Wlasnie dostalem telefon, ze juz zrobiony moj - z wymiana w/w simeringow - 1600 zł


Wróć do „Układ napędowy i skrzynie biegów Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości