Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Moderator: Moderator
- alien125
- Jestem
- Posty: 1010
- Wiek: 36
- Rejestracja: poniedziałek, 23 października 2017, 09:19
- Skąd jesteś: 53.497,18.411
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Przebieg (km.): 195000
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 56 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
https://www.ebay.com/itm/2003-2006-Kia- ... d6ba6d1417
Dzisiaj wygrać mogą 3 osoby
Dodatkowa pula nagród
https://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-2003-2 ... nav=SEARCH
Dzisiaj wygrać mogą 3 osoby
Dodatkowa pula nagród
https://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-2003-2 ... nav=SEARCH
Dziwny jesteś mówili. W sumie mieli rację.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Za taka cenę to ja bym nie rzeźbił żadnych uszczelek w starym kolektorze, tylko po prostu kupił sobie nowy
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Dziękuję za linki i inną pomoc w tym za rady dotyczące ośki klap. Bardzo ciekawe pomysły. Może kupię ten kolektor za jakiś czas. Obecnie konto zdrenowane .
Oryginalne czarne tulejki są z gumy. Nieopodal mnie jest firma która wytnie takie elementy Water Jetem po 3 PLN za sztukę. Kupiłem gumę olejoodporną 6mm i teflon 6mm. Zamówię z tego i z tego. Ciekawe z czego lepiej. Te z gumy idealnie szczelne a teflonowe na pewno baaardzo trwałe. Będę donosił o postępach. To będzie chyba pierwszy materiał na forum o regeneracji kolektora
Oryginalne czarne tulejki są z gumy. Nieopodal mnie jest firma która wytnie takie elementy Water Jetem po 3 PLN za sztukę. Kupiłem gumę olejoodporną 6mm i teflon 6mm. Zamówię z tego i z tego. Ciekawe z czego lepiej. Te z gumy idealnie szczelne a teflonowe na pewno baaardzo trwałe. Będę donosił o postępach. To będzie chyba pierwszy materiał na forum o regeneracji kolektora
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Cześć. Właśnie skończyłem regenerację kolektora. Robiłem to sam. Tulejki zostały wycięte water jetem z teflonu o grubości 6 mm. Zrobione po próbach z zapasem średnicy. Dopolerowywałem je na gotowo u mnie. Oś wchodzi do półkolistego otworu na ciasno. Guma się nie nadaje. Wszystko co ważne jest na filmach które nagrałem. Idą w eter a, że łącze wolne to trochę to potrwa. Linki wkleję. Mam plik DXF z rysunkiem tych tulejek. Nie mogę go tu wkleić . Jak podacie sposób to go wrzucę. Tymczasem wklejam parę zdjęć.
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 listopada 2019, 00:14 przez dawidus, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
link do kanału, bo filmiki jeszcze idą. Mam to w 4 filmikach. Zaczynamy oczywiście od part 1. Przepraszam, że dużo gadam
https://www.youtube.com/channel/UCQ3rHA ... bOSXFW2pvw
https://www.youtube.com/channel/UCQ3rHA ... bOSXFW2pvw
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Niepotrzebnie się narobiłeś z tymi blaszkami. W starej motoryzacji rozklepywało się gwinty wystające z drugiej strony osi. Robiło się śrubki dłuższe o 1mm i bach młotkiem.
Co do tulejek to super pomysł. Zastanawia mnie jak będzie z trwałością. Powinno to działać dość długo.
Co do tulejek to super pomysł. Zastanawia mnie jak będzie z trwałością. Powinno to działać dość długo.
-
- awansowałem na
- Posty: 67
- Rejestracja: wtorek, 25 lipca 2017, 22:07
- Skąd jesteś: Żukowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 220000
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I 2003 3.5V6 194 KM benzyna plus LPG AT 4 biegi, Napęd TOD Auto 4x4
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Znam ten sposób ale dostępu do śrubek z tyłu nie ma. Tzn trzeba by rozkręcić kolektor. Nowa uszczelka itp. Ale nie. I tak by się nie udało bo ruch klap to ciut ponad 45 stopni zaczynając od pozycji gdy śrubki są prostopadle do przelotu kolektora.
Pozdrawiam serdecznie, Dawid
-
- moje konto
- Posty: 169
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
- Skąd jesteś: ZACZERNIE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 120000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Cześć Pany!
Nie wiem co mnie podkusiło, ale kupiłem gruza 3.5 v6 195 kuni z pukaniem w silniku
Aktualnie rozbieram silnik, mierzyłem stopień sprężania na garach takich przyrządem starym z papierowymi tarczkami, urządzenie ma skalę do 12, na 5 cylindrach osiąga 12, na jednym było 7 (garnek najbliżej kierowcy). Po wlaniu oleju do tego cylindra, też jest 12. Endoskop pokazuje jakby właśnie śrubkę wbitą w głowicę oraz sklepany tłok w dwóch miejscach, dodatkowo tłok jest zaolejony, ale endoskop mam taki, że pożal się wszelkie stworzenie...
Właśnie zdjąłem magistralę paliwową, będę zdzierał dolot i zdejmuję głowicę i tu pytanie - skąd mogę wyrwać tłok i pierścienie na wymianę? używek nie ma nawet nowych nie potrafiłem znaleźć, do klekotów jest zatrzęsienie, natomiast benzyn jak na lekarstwo..
Projekcik ma być budżetowy, więc nawet dopuszczam używki.
Misa jeszcze na miejscu, podpowie ktoś czy po zdjęciu jest dostęp, żeby odkręcić stopę i wyjąć tłok górą? Przypomnę, że chodzi o tłok najbliżej kierowcy.
Kiedyś sobie powiedziałem, że nigdy więcej aut starszych niż kilka lat - rozbierając czołga, wiem dlaczego, widać inwencję mechaników, dodatkowo, tu cieknie uszczelniacz, tu zapocony oring itp itd
Nie wiem co mnie podkusiło, ale kupiłem gruza 3.5 v6 195 kuni z pukaniem w silniku
Aktualnie rozbieram silnik, mierzyłem stopień sprężania na garach takich przyrządem starym z papierowymi tarczkami, urządzenie ma skalę do 12, na 5 cylindrach osiąga 12, na jednym było 7 (garnek najbliżej kierowcy). Po wlaniu oleju do tego cylindra, też jest 12. Endoskop pokazuje jakby właśnie śrubkę wbitą w głowicę oraz sklepany tłok w dwóch miejscach, dodatkowo tłok jest zaolejony, ale endoskop mam taki, że pożal się wszelkie stworzenie...
Właśnie zdjąłem magistralę paliwową, będę zdzierał dolot i zdejmuję głowicę i tu pytanie - skąd mogę wyrwać tłok i pierścienie na wymianę? używek nie ma nawet nowych nie potrafiłem znaleźć, do klekotów jest zatrzęsienie, natomiast benzyn jak na lekarstwo..
Projekcik ma być budżetowy, więc nawet dopuszczam używki.
Misa jeszcze na miejscu, podpowie ktoś czy po zdjęciu jest dostęp, żeby odkręcić stopę i wyjąć tłok górą? Przypomnę, że chodzi o tłok najbliżej kierowcy.
Kiedyś sobie powiedziałem, że nigdy więcej aut starszych niż kilka lat - rozbierając czołga, wiem dlaczego, widać inwencję mechaników, dodatkowo, tu cieknie uszczelniacz, tu zapocony oring itp itd
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Zdejmiesz głowicę, zdejmiesz miskę żeby wyjąć tłok to i zaraz reszte rozbierzesz. Od dwóch tygodni jeżdżę po takiej operacji i po pierwszym tysiącu km jest wszystko ok.
Nie zrobisz tego tanio. Jak miałbym robić to drugi raz to albo drugi silnik (stary na graty na sprzedaż), albo fura na sprzedaż.
Na ebayu masz zestawy naprawcze do tego silnika,( chyba nawet tłoki są i pompa oleju) i to wszystko za ok 1200 usd.
Posłuchaj się "wujka dobra rada" jak chcesz tym jeździć i to sobie zamów. W Polskich sklepach wydasz takie same pieniądze i nie będziesz miał do tego wielu rzeczy.
Mam tłok, może nie ideał ale jeszcze pochodzi.
Nie zrobisz tego tanio. Jak miałbym robić to drugi raz to albo drugi silnik (stary na graty na sprzedaż), albo fura na sprzedaż.
Na ebayu masz zestawy naprawcze do tego silnika,( chyba nawet tłoki są i pompa oleju) i to wszystko za ok 1200 usd.
Posłuchaj się "wujka dobra rada" jak chcesz tym jeździć i to sobie zamów. W Polskich sklepach wydasz takie same pieniądze i nie będziesz miał do tego wielu rzeczy.
Mam tłok, może nie ideał ale jeszcze pochodzi.
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Żeby zdjąć miskę musisz wywalić przedni most i poluzować maglownicę.
To nie chodzi o to, że samochód jest stary i źle go rozbierać. To ramowa konstrukcja powoduje że ciężko do czegokolwiek się dostać. Łatwiej i szybciej będzie Tobie wytargać silnik i skrzynię w komplecie i zrobić co trzeba. Docenisz to przy składaniu np. tylnej magistrali wodnej czy wspomnianej wcześniej miski.
To nie chodzi o to, że samochód jest stary i źle go rozbierać. To ramowa konstrukcja powoduje że ciężko do czegokolwiek się dostać. Łatwiej i szybciej będzie Tobie wytargać silnik i skrzynię w komplecie i zrobić co trzeba. Docenisz to przy składaniu np. tylnej magistrali wodnej czy wspomnianej wcześniej miski.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
A teraz mój komentarz pół żartem, pół serio.
Czy każdy posiadacz Sorento prędzej czy póżniej wejdzie w posiadanie takiej oto opaski do tłoków
Czy każdy posiadacz Sorento prędzej czy póżniej wejdzie w posiadanie takiej oto opaski do tłoków
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Opaska do tłoków została mi z laguny
Gdyby silniki do tych naszych Sorento byłyły by tańsze, to mało kto by bawił się w remont. Swoją drogą po moim noworocznym "czelendżu" z silnikiem to wydaje mi się że te silniki na alle.. wcale nie są takie drogie.
Gdyby silniki do tych naszych Sorento byłyły by tańsze, to mało kto by bawił się w remont. Swoją drogą po moim noworocznym "czelendżu" z silnikiem to wydaje mi się że te silniki na alle.. wcale nie są takie drogie.
-
- moje konto
- Posty: 169
- Wiek: 37
- Rejestracja: piątek, 2 kwietnia 2021, 00:11
- Skąd jesteś: ZACZERNIE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 120000
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Mały update mojego przypadku.
Powoli dobrałem się do motoru, zrzuciłem głowicę, miskę, wyjąłem tłok.
Stuki powodowała śrubka/śrubki, która wprasowała się w głowicę, klapki ktoś usunął wcześniej, widać w silniki zaniedbania olejowe - rzadka wymiana, ewentualnie mineralka wątpliwej jakości.
Tłok dostał dość mocno, jest sklepany u góry i dołu, dwa pierścienie się zacisnęły, wybiłem je podgrzewając tłok. Na fotkach widać, że górna półka się odkształciła i suwała po cylindrze, jest to wizualnie widoczne, mam nadzieje, że po honowaniu pod nowe pierścienie ten ślad się zgubi. Na szlifierni powiedzieli, że trzeba dostarczyć nowe pierścienie wykalibrują rowki odpowiednio i tłok będzie pracował, ale sam nie wiem czy nie ma już dość, albo nie ma jakichś pęknięć wewnętrznych itp.
Panewki też widać, że są podtarte, profilaktycznie wymienię korbowodowe.
Na tulejach nie ma progu, stary pierścień po włożeniu na górze i na środku cylindra ma luz 0.6mm
Ogromne podziękowania dla @Panicz za podpowiedzi i konsultacje w pracach
Powoli dobrałem się do motoru, zrzuciłem głowicę, miskę, wyjąłem tłok.
Stuki powodowała śrubka/śrubki, która wprasowała się w głowicę, klapki ktoś usunął wcześniej, widać w silniki zaniedbania olejowe - rzadka wymiana, ewentualnie mineralka wątpliwej jakości.
Tłok dostał dość mocno, jest sklepany u góry i dołu, dwa pierścienie się zacisnęły, wybiłem je podgrzewając tłok. Na fotkach widać, że górna półka się odkształciła i suwała po cylindrze, jest to wizualnie widoczne, mam nadzieje, że po honowaniu pod nowe pierścienie ten ślad się zgubi. Na szlifierni powiedzieli, że trzeba dostarczyć nowe pierścienie wykalibrują rowki odpowiednio i tłok będzie pracował, ale sam nie wiem czy nie ma już dość, albo nie ma jakichś pęknięć wewnętrznych itp.
Panewki też widać, że są podtarte, profilaktycznie wymienię korbowodowe.
Na tulejach nie ma progu, stary pierścień po włożeniu na górze i na środku cylindra ma luz 0.6mm
Ogromne podziękowania dla @Panicz za podpowiedzi i konsultacje w pracach
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 2002-2009 - możliwa usterka
Jeżeli na szlifierni mówią że dadzą rade, to im zaufaj. Niewiem tylko czy dostaniesz pierścienie na jeden tłok. U mnie kalibrowali dwa tłoki, tylko że moje miały zaciśnięty tylko górny pierścień. Kupiłem też pokaleczone na denku, ale płaszcz był w idealnym stanie.
Od naprawy leci 5 tys km i jak narazie wszystko ok. Pracuje cicho, oleju nie ubywa i ma moc.
Wymieniałem tłoki bo moje były zatarte na płaszczu. Z braku ideałów kupiłem co było przyzwoite.
Od naprawy leci 5 tys km i jak narazie wszystko ok. Pracuje cicho, oleju nie ubywa i ma moc.
Wymieniałem tłoki bo moje były zatarte na płaszczu. Z braku ideałów kupiłem co było przyzwoite.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości