Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Moderator: Moderator
Regulamin forum
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
- Krzyżak
- moja ranga
- Posty: 90
- Wiek: 51
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 22:09
- Skąd jesteś: Sztum
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: AWD
- Rok: 2002
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: inne się nie liczą
- Twoje poprzednie Sorento: poprzednio :
Chevy Blazer
Chevy Lumina sedan
Frontera
A8
607 (210KM)
Mercedesy oraz auta których nie warto wspominać. - Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Mam Przyjaciela który wstawił z powodzeniem silnik Mercedesa do Pajero. Spotkałem też Isuzu z mercem lub patrola z silnikiem od BMW. Panowie , Koledzy i Koleżanki. Czy historia zna przypadki udanych przeróbek ? Kocham swoje Sorento a serduszko mu umiera . Nie mam dużo funduszy i rozważam każdy pomysł. Jeśli ktoś coś słyszał .... Proszę o info.
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 231000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Nie napisałeś jaki masz motor, a w Sorento były już swapy V8 i znane rzędówki z BMW.
-
- To ja
- Posty: 354
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 22 grudnia 2019, 20:44
- Skąd jesteś: Policzna
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Automatyczna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 295000
- Inny Samochód: volvo xc70 2.5t t5
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Też mnie kusi wsadzić pod maskę sorci coś fajnego z BMW 3.0d tu bym widział np E39 prosta elektryka a ten motorek zrobi tu robote reduktor do skrzyni zaoptowac i waly tu widzę największy problem
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Dobrze zrobiony swap nigdy taniej nie wyjdzie. Jak miałem wyjęte swoje 3,5 to kusiło wsadzić 3,5 z nissana-infinity. Pomimo że do skrzyni z sorento by podszedł, no i 100 koni więcej to narazie odpuściłem.
Problemy tych silników podobne, moc dużo większa, koszty napraw podobne.
Problemy tych silników podobne, moc dużo większa, koszty napraw podobne.
- Krzyżak
- moja ranga
- Posty: 90
- Wiek: 51
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 22:09
- Skąd jesteś: Sztum
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: AWD
- Rok: 2002
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: inne się nie liczą
- Twoje poprzednie Sorento: poprzednio :
Chevy Blazer
Chevy Lumina sedan
Frontera
A8
607 (210KM)
Mercedesy oraz auta których nie warto wspominać. - Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Mam zwykłego 140 KM CRDI . Ogranicza Nas wielkość komory pod maską, faktycznie V łatwiej tam upchać . Jak mój się wyłoży będę pchał tam 5 cylindrów Mercedesa na pompie rzędowej Bosch. Przeróbki będą kosztować ale nie więcej niż zakup dobrego silnika CRDI ( każda opcja to silnik używany , z tym że mercedes potrafi nakręcić milion na pierwszym łańcuchu rozrządu. Na pewno akcja wymusi rezygnacje z chłodnicy kilimy . Idealne rozwiązanie to wsadzenie tam 4 cylindrowego CDI 143 KM merc. Ale nie chcę potem męczyć się z kompami , egierami i zabawą z turbinami. Za dużo przekładania elektroniki. Jak ktoś ma w paluszku te CDI to może się bawić .
Jeżeli dojdzie do tego na 100% pochwalę się efektem.
Obecnie musze potwierdzić czy olej w płynie to tylko efekt nieszczelnej chłodniczki olejowej, Jeśli to tylko to - to jeszcze polatam obecnym silnikiem bo pali w trasie 7 - 10 l i w miarę się odpycha. Generalnie jestem zakochany w Sorento. ;P
Jeżeli dojdzie do tego na 100% pochwalę się efektem.
Obecnie musze potwierdzić czy olej w płynie to tylko efekt nieszczelnej chłodniczki olejowej, Jeśli to tylko to - to jeszcze polatam obecnym silnikiem bo pali w trasie 7 - 10 l i w miarę się odpycha. Generalnie jestem zakochany w Sorento. ;P
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Na początek zmierz komorę silnika, może się okazać że bez chłodnicy płynu się dopiero zmieści.
- Krzyżak
- moja ranga
- Posty: 90
- Wiek: 51
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 22:09
- Skąd jesteś: Sztum
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: AWD
- Rok: 2002
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: inne się nie liczą
- Twoje poprzednie Sorento: poprzednio :
Chevy Blazer
Chevy Lumina sedan
Frontera
A8
607 (210KM)
Mercedesy oraz auta których nie warto wspominać. - Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Już pomiary wykonane. Chłodnica musi iść do przodu o minimum 7 cm. Dlatego wypchnie w nicość tę od klimy. Wykonalne. W razie gdyby flansza zabrała za dużo miejsca zamiast wiskozy będzie wiatrak na stałe na małym odstawieniu. Jak liczyliśmy to jest też dla upartych szansa na 6 cylindrów rzędowo ale przedni pas do przeróbki a chłodnice dwie na boki jak w dawnej audi 100 C3. Z elektrycznymi wiatrakami. Miejsce nie jest aż takim problemem. Kształt misy olejowej to jeden ze schodów. Przebudowa łap silnika. I nie jestem pewien z kąd jest info o prędkości na licznik , czy zwykła linka ze skrzyni ? Czy inaczej. Pewnie już coś na elektronice.
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2354
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
rozwiniesz trochę, zwłaszcza V8gomez953 pisze:...a w Sorento były już swapy V8 i znane rzędówki z BMW.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11423
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Wystarczy spojrzeć.
- Załączniki
-
- Kia-Sorento-with-LSx-V8-06.jpg (92.67 KiB) Przejrzano 1351 razy
-
- timthumb.jpg (94.32 KiB) Przejrzano 1352 razy
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2354
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Te przypadki z neta znam, myślałem że ktoś u nas.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
-
- teraz jestem
- Posty: 521
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
Krzyżak, to może silnik i skrzynia mercedesa? Chyba mniej rzeźbienia by było. W sangyongu wszystko się mieści.
- Krzyżak
- moja ranga
- Posty: 90
- Wiek: 51
- Rejestracja: poniedziałek, 5 kwietnia 2021, 22:09
- Skąd jesteś: Sztum
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: AWD
- Rok: 2002
- Kolor: zielony
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: inne się nie liczą
- Twoje poprzednie Sorento: poprzednio :
Chevy Blazer
Chevy Lumina sedan
Frontera
A8
607 (210KM)
Mercedesy oraz auta których nie warto wspominać. - Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Jaki silnik zamiast oryginalnego ???
To prawda znacznie mniej roboty i rzeźby gdybyśmy przełożyli silnik razem z kompletną skrzynią ale nie mam pewności czy zębatki w tylnym moście Sorento zgrają się z przełożeniami skrzyni biegów Mercedesa. może się okazać przykładowo że samochód będzie miał prędkość maksymalną przy najwyższych obrotach tylko 100 na godzinę. Druga zagadka skąd idzie sygnał dla licznika prędkości. Trzeci schodek to sygnał na światła cofania. Czwarty schodek rezygnacja ze sprawnego reduktora . Natomiast pozostawienie tylko tylnego napędu nie jest dla mnie problemem z taką mocą i szperą wystarczą dobre opony i zima grzyby jagody las niegroźne.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości