Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

przyczepy, łodzie, przepisy i doświadczenia

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3754
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#76 Postautor: hunter » poniedziałek, 8 lutego 2021, 18:32

Lesjofors 4244242

Zgadza się- sprężyny standard.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
filipert
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2020, 13:54
Skąd jesteś: Wielkopolska
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#77 Postautor: filipert » wtorek, 9 lutego 2021, 13:18

Jeszcze rozważam wzmacnianie ale chyba wolałbym dołożyć progresywne.
Znalazłem dystrybutora w PL i w 3-5 dni mogą ściągnąć w okolicach 800zł (zależnie od kursu EUR)
https://esjot.info/producent/17/mad-spr ... rogresywne

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 975
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#78 Postautor: Adam73 » wtorek, 9 lutego 2021, 13:43

Widziałem gdzieś na YouTube specjalne mieszki wkładane w sprężyny które w dowolnej chwili możesz napompować podnosząc tył auta :hmm:
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:
03.04.2024 lift 5" :tup: 2"przód i 3"tył :idea:

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3754
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#79 Postautor: hunter » wtorek, 9 lutego 2021, 14:24

filipert pisze:Jeszcze rozważam wzmacnianie ale chyba wolałbym dołożyć progresywne.
Znalazłem dystrybutora w PL i w 3-5 dni mogą ściągnąć w okolicach 800zł (zależnie od kursu EUR)
https://esjot.info/producent/17/mad-spr ... rogresywne

Dobra cena- w sklepie z MAD w Niemczech z wysyłką do Polski 300€
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
filipert
jestem
jestem
Posty: 9
Rejestracja: niedziela, 8 marca 2020, 13:54
Skąd jesteś: Wielkopolska
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#80 Postautor: filipert » czwartek, 9 września 2021, 14:27

Modyfikacja dokonana. Zamiast oryginalnych odbojników siedzą sprężyny MAD z linkowanego wcześniej miejsca.
Zestaw zawiera wszystkie potrzebne elementy. Przez kilkaset kilometrów wszystko się układało i skrzypiało trochę na ostrych przechyłach ale później już tylko cieszyło.
Zestaw z przyczepą prowadzi się dużo bezpieczniej i zdecydowanie mniej buja co bardzo doceniła załoga wrażliwa na chorobę morską. Bez obciążenia nie ma zmiany charakterystyki zawieszenia.
Polecam modyfikację.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3754
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#81 Postautor: hunter » sobota, 11 września 2021, 11:44

Amortyzatory będą dłużej Ci służyć. :happy2:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
niki00
moja ranga
moja ranga
Posty: 130
Rejestracja: wtorek, 28 maja 2013, 10:06
Skąd jesteś: Legnica
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 999999
Inny Samochód: radiowóz
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#82 Postautor: niki00 » niedziela, 31 lipca 2022, 15:31

1,5 tony DMC w przyczepie, w górach momentami były małe problemy podczas jazdy w stronę Węgier. Ale już w trakcie powrotu skrzynia biegów jakoś wcześniej biegi redukowała i już nie czułem by auto się męczyło.
Załączniki
IMG_20220719_122111.thumb.jpg.0187fa87671522595d897732c89b441a.jpg
IMG_20220719_122111.thumb.jpg.0187fa87671522595d897732c89b441a.jpg (331.55 KiB) Przejrzano 1522 razy

rudi_pl
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 815
Wiek: 43
Rejestracja: środa, 14 września 2016, 13:40
Skąd jesteś: Hrubieszów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: Hmmm
Inny Samochód: Star 266
Has thanked: 32 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Sorento jako holownik przyczepy kempingowej

#83 Postautor: rudi_pl » poniedziałek, 1 sierpnia 2022, 01:09

Mam teraz mniejszą przyczepkę, DMC 1550kg - jednoosiowa. Wcześniej miałem DMC 1980kg 2 osie - jeździło się z nią dużo lepiej - mniej bujała, na postojach w trasie (szybki obiad) nie trzeba było rozkładać podpór. Z jednoosiowymi jest ten problem (trudność/zadanie) aby rozłożyć odpowiednio masę - jak najwięcej ciężkich "bambetli" w aucie, a jeśli w przyczepie to najlepiej na osi (wiem, to nie łatwe). Absolutnie ciężkich rzeczy nie kładziemy na tyle - robi się wahadło - szczególnie niebezpieczne przy awaryjnym manewrze np omijania. Generalnie gdy jest załadowana przyczepa - aby się nie bawić w wagi łazienkowe i sprawdzać czy jest 50 (ale nie 85/110kg) na haku - moja metoda to jako zdrowy w miarę silny facet chwytam za dyszel i próbuję unieść - jak się udaje - to jest ok.
Nie zmieniałem sprężyn - moim zdaniem w S1 te seryjne są ok.
Miałem kiedyś przyczepę do przewozu koni - SAM z jedną osią - zato na bliźniaku (niestety nie mam foto). DMC w kwitach chyba 2600. Zdarzało się 2 tony żywego towaru przewozić. Fakt że z takim ładunkiem jazda jest wybitnie spokojna. Kilkuset km jazda nie należała do przyjemnych. Po kilku takich próbach przerobiliśmy ją - miała regulowaną długość dyszla - przy zachowanym działaniu hamulca najazdowego. To znaczenie pomogło.

Opłaty drogowe przy naszych CRDI i EURO2 są znaczące dlatego w miarę możliwości omijam płatne drogi. Gdybym jednak w jakiś sposób wjechał ma płatny odcinek zawsze gdy holuję włączam aplikację etoll.

A że się już rozgadałem - dodam jako "doświadczony" karawaningowiec zasilanie przyczepki z agregatu jest o niebo lepsze od solarów, słowo "niebo" nie jest tu przypadkowe. Jakoże jeździmy cały rok, 99% na dziko, a w naszym klimacie słonka jesienią i zimą jest zbyt mało - Honda 2200ei znakomicie się sprawdza. Jest bardzo cicha, daje czysty sinus, "pociągnie" expres do kawy 2,4kW, a gdy jest małe zapotrzebowanie na prąd potrzebuje lekko ponad 0,5l/h. Na solary (najpierw 200, potem łącznie 600W) akumulatory, sterowniki (MPPT) wydałem ponad 6000 (dziś pewnie że 2000 by kosztowało), Honda to wydatek blisko 5000, ale spokój że "starczy" prądu na tablety, telefony, komputery (przy zdalnym nauczaniu), aparaty, drony, radio, światło, czy dyskotekę w środku dziczy jest bezcenny!
Często przydaje się do innych zadań - ogród/działka - wolę odpalić agregat niż rozwijać 50m kabla. Ma też wbudowaną 15A ładowarkę 12V - można używać jako "jump start".
Załączniki
1659309419988_copy_1008x756.jpg
1659309419988_copy_1008x756.jpg (327.07 KiB) Przejrzano 1504 razy
IMG_20220606_162509_copy_1008x756.jpg
IMG_20220606_162509_copy_1008x756.jpg (258.73 KiB) Przejrzano 1506 razy
"Zdania są jak dupa - podzielone"
Harry Callahan - Brudny Harry


Wróć do „CARAVANING, CAMPING”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości