WARSZTAT: Serwis wyciągarki

Zbiór wiedzy i modyfikacji off-road (tu prezentujemy wyłącznie swoje przeróbki i sprawdzone modyfikacje)

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

WARSZTAT: Serwis wyciągarki

#1 Postautor: Mucha » sobota, 21 marca 2020, 21:59

Hejo wszystkim, jako że jestem na etapie montażu wyciągarki w mojej Sorci a wyciągarkę kupiłem dawno temu używaną postanowiłem ją przeserwisować. Bałem się sytuacji że przy pierwszej okazji padnie bo nie wiem co w środku siedzi i w jakim stanie, więc wziąłem się za serwis...

Pracę zaczynamy od przygotowania sobie sensownego stanowiska pracy:
IMG_20200321_112706017_copy_1008x756.jpg
IMG_20200321_112706017_copy_1008x756.jpg (152 KiB) Przejrzano 2442 razy


Będziemy potrzebować:
- Benzyna ekstrakcyjna 1-2 litry
- Smar, ja użyłem Castrola LMX (poszło ok 150ml)
- ampule, klucze, śrubokręty
- szmatki
- WD-40

Wyciągarka składa się w zasadzie z 3 głównych części. Silnika, bębna i zestawu przekładni. Rozkręcanie zaczynamy od odkręcenia 2 prętów łączących. Wtedy rozdzielimy wyciągarkę na 3 części:

IMG_20200321_113818310_copy_756x567.jpg
IMG_20200321_113818310_copy_756x567.jpg (112.37 KiB) Przejrzano 2446 razy


Zaczynamy np od zestawu przekładni. W moim egzemplarzu (powerwinch pw12000) rozkręca się ją po obu stronach małymi imbusami:

IMG_20200321_113854637_copy_756x567.jpg
IMG_20200321_113854637_copy_756x567.jpg (115.04 KiB) Przejrzano 2446 razy


Rozkręcamy i wyjmujemy po kolei przekładnie, pamiętając o wyjęciu przełącznika blokady bębna:

IMG_20200321_115111665_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_115111665_copy_756x1008.jpg (190.19 KiB) Przejrzano 2446 razy

IMG_20200321_115723978_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_115723978_copy_756x1008.jpg (246.86 KiB) Przejrzano 2446 razy


Wszystko czyścimy bardzo dokładnie w benzynce:

IMG_20200321_122211092_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_122211092_copy_756x1008.jpg (161.26 KiB) Przejrzano 2446 razy


Gdy pozbędziemy się całego starego smaru możemy zacząć wszytko składać w odwrotnej kolejności i smarować:

IMG_20200321_164816545_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_164816545_copy_756x1008.jpg (218.09 KiB) Przejrzano 2446 razy

IMG_20200321_164850684_copy_756x567.jpg
IMG_20200321_164850684_copy_756x567.jpg (136.57 KiB) Przejrzano 2446 razy

IMG_20200321_170624260_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_170624260_copy_756x1008.jpg (167.21 KiB) Przejrzano 2446 razy

IMG_20200321_165810916_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_165810916_copy_756x1008.jpg (137.08 KiB) Przejrzano 2446 razy


Ustawienie przełącznika blokady bębna byo pod kątem 45 stopni który to przeszkadzał mi trochę przy montażu w zderzaku. Ale co to dla mnie :kwink:
naciąłem, wygiąłem, pospawałem, oszlifowałem. Teraz jest pod kątem 90 stopni:

IMG_20200321_113818310_copy_756x567 2222222222.jpg
IMG_20200321_113818310_copy_756x567 2222222222.jpg (43.93 KiB) Przejrzano 2446 razy

IMG_20200321_172627436_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_172627436_copy_756x1008.jpg (108.91 KiB) Przejrzano 2446 razy

IMG_20200321_172631752_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_172631752_copy_756x1008.jpg (140.65 KiB) Przejrzano 2446 razy

IMG_20200321_185335367_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_185335367_copy_756x1008.jpg (184.73 KiB) Przejrzano 2446 razy


Teraz czyścimy bęben, tu w zasadzie nie ma żadnych części, tylko sprzęgło które w tym przypadku było jedną czystą częścią.

Bierzemy się za silnik, rozkręcamy. U mnie 2 długie śruby na plecach silnika. Zdejmujemy dekle:

IMG_20200321_183546775_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_183546775_copy_756x1008.jpg (178.36 KiB) Przejrzano 2446 razy

IMG_20200321_182857140_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_182857140_copy_756x1008.jpg (250.55 KiB) Przejrzano 2446 razy


Wyjmujemy wirnik i sprawdzamy stan uzwojeń oraz szczotek:

IMG_20200321_183553116_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_183553116_copy_756x1008.jpg (147.32 KiB) Przejrzano 2446 razy

IMG_20200321_183541611_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_183541611_copy_756x1008.jpg (206.89 KiB) Przejrzano 2446 razy


Wirnik i uzwojenie jest ok, szczotki niestety zapieczone co widać na zdjęciu wyżej. Po rozruszaniu wyglądają tak:

IMG_20200321_185110321_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_185110321_copy_756x1008.jpg (231.99 KiB) Przejrzano 2446 razy


Sprawdzamy stan łożysk na początku i końcu wirnika. Moje były spoko ale dodatkowo je nasmarowałem:

IMG_20200321_183601645_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_183601645_copy_756x1008.jpg (133.43 KiB) Przejrzano 2446 razy


Składamy:

IMG_20200321_191130821_copy_756x1008.jpg
IMG_20200321_191130821_copy_756x1008.jpg (191.43 KiB) Przejrzano 2446 razy


W zasadzie koniec :rules:
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Serwis wyciągarki

#2 Postautor: Andrzej » sobota, 21 marca 2020, 22:07

Pełna profeska . :happy2:
Tylko napisz dlaczego myłeś w benzynie ... :roftl:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Serwis wyciągarki

#3 Postautor: Mucha » sobota, 21 marca 2020, 22:25

Bo urwałeś zderzak :hmm:
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Serwis wyciągarki

#4 Postautor: Andrzej » sobota, 21 marca 2020, 22:28

Jak by przeanalizować związek przyczynowo skutkowy to w zasadzie ...tak :hmm:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Serwis wyciągarki

#5 Postautor: Marek » sobota, 21 marca 2020, 22:57

Nie bardzo. Nie napisał który. :)

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Serwis wyciągarki

#6 Postautor: gomez953 » sobota, 21 marca 2020, 23:50

Andrzej pisze:Tylko napisz dlaczego myłeś w benzynie ... :roftl:

Bo "traktorzyści" marzą o benzynie?
Obrazek

Awatar użytkownika
BOGU
Off-Road
Off-Road
Posty: 850
Wiek: 41
Rejestracja: niedziela, 26 sierpnia 2018, 12:34
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD
Rok: 2007
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 193000
Has thanked: 15 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: WARSZTAT: Serwis wyciągarki

#7 Postautor: BOGU » niedziela, 22 marca 2020, 13:27

:happy2: :happy2: :happy2:


Wróć do „Warsztat 4x4”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości