Klapa gasząca - schemat
Moderator: Moderator
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Klapa gasząca - schemat
Cześć,
Czy ktoś życzliwy mógłby udostępnić mi schemat połączeń do elektrozaworu klapy gaszącej do polifta w dieslu. Chciałbym to w wolnym czasie wreszcie naprawić. Na krótko elektrozawór ładnie działa i klapa gasi łagodnie silnik. Na włączonym zapłonie pomiędzy pinami wtyku ok 10V lecz po wyłączeniu zapłonu nie następuje żaden pik, przynajmniej na multimetrze nic nie pokazuje. Elektrozawór jest wykrywany normalnie, tzn. po odpięciu kostki zgłasza błąd czujnika. Sterowanie odbywa się zapewne poprzez podanie masy w odpowiednim momencie przez ECU. pzdr.
Czy ktoś życzliwy mógłby udostępnić mi schemat połączeń do elektrozaworu klapy gaszącej do polifta w dieslu. Chciałbym to w wolnym czasie wreszcie naprawić. Na krótko elektrozawór ładnie działa i klapa gasi łagodnie silnik. Na włączonym zapłonie pomiędzy pinami wtyku ok 10V lecz po wyłączeniu zapłonu nie następuje żaden pik, przynajmniej na multimetrze nic nie pokazuje. Elektrozawór jest wykrywany normalnie, tzn. po odpięciu kostki zgłasza błąd czujnika. Sterowanie odbywa się zapewne poprzez podanie masy w odpowiednim momencie przez ECU. pzdr.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa gasząca - schemat
Po wyłączeniu zapłonu na około 1 s powinno nastąpić 95% wypełnienia , piszę z pamięci ; zasilenie przekaźnik główny , bezpiecznik 15 A . Sterowanie masa z ECU, pin 90 . Gdzieś miałem schemat ale nie mogę znaleźć .
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Klapa gasząca - schemat
Bardzo wam dziękuję. Jak już uporam się z problemem to dam znać co to było.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Klapa gasząca - schemat
W dalszym ciągu ciężko mi zdiagnozować problem.
Przejście do pinu 90 w ECU jest.
Zasilanie jest.
Nawet ECU rozebrane i PCB ubustronnie sprawdzone pod mikroskopem i nie znalazłem żadnych zimnych lutów itp.
Za mało wiedzy mam aby zdiagnozować dobrze lowsidedriver.
Bez obciążania trochę ponad 10v . Z obciążeniem ok30ohm elektrozaworu 0,25V i nic się nie dzieje po wyłączeniu zapłonu. Testy na żarówkę (5W) nic nie dają.
Mam 2 używane elektrozawory w ręce. Jeden 28ohm drugi ok30 ohm i podejrzewam teraz, że mimo tego , że podpięte na krótko działają to mają złą rezystancję.
Kurcze gdybym miał Iload'a i oscyloskop to już dawno bym to sprawdził.
Czy ktoś z was zna poprawną rezystancję dla sprawnego elektrozaworu. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pzdr.
Przejście do pinu 90 w ECU jest.
Zasilanie jest.
Nawet ECU rozebrane i PCB ubustronnie sprawdzone pod mikroskopem i nie znalazłem żadnych zimnych lutów itp.
Za mało wiedzy mam aby zdiagnozować dobrze lowsidedriver.
Bez obciążania trochę ponad 10v . Z obciążeniem ok30ohm elektrozaworu 0,25V i nic się nie dzieje po wyłączeniu zapłonu. Testy na żarówkę (5W) nic nie dają.
Mam 2 używane elektrozawory w ręce. Jeden 28ohm drugi ok30 ohm i podejrzewam teraz, że mimo tego , że podpięte na krótko działają to mają złą rezystancję.
Kurcze gdybym miał Iload'a i oscyloskop to już dawno bym to sprawdził.
Czy ktoś z was zna poprawną rezystancję dla sprawnego elektrozaworu. Z góry dziękuję za odpowiedź. Pzdr.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa gasząca - schemat
tabast pisze:Bez obciążania trochę ponad 10v . Z obciążeniem ok30ohm elektrozaworu 0,25V i nic się nie dzieje po wyłączeniu zapłonu. Testy na żarówkę (5W) nic nie dają.
Mam 2 używane elektrozawory w ręce. Jeden 28ohm drugi ok30 ohm i podejrzewam teraz, że mimo tego , że podpięte na krótko działają to mają złą rezystancję.
Wg schematu na zwór powinno trafiać pełne napięcie z AKU, a na drugim biegunie powinno pojawiać się sterowanie masą z ECU.
Pojawia się masa z ECU?
Co to znaczy, że testy żarówką nic nie dały? Nie zapala się, nie gaśnie?
Wprawdzie nie mam gdzie teraz znaleźć rezystancji cewek, ale różnica 28 a 30 to nie różnica przy takim osprzęcie.
Może masz zawieszony zawór. Te elektrrozawory potrafią się wycierać i blokować.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa gasząca - schemat
Rezystancja cewki jest dobra i jednej i drugiej . Dlaczego 10 V powinno być pełne powyżej 12 V . Też nie wiem co robiłeś z żarówką . Tak przy okazji sprawdź może podciśnienie w przewodach.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Klapa gasząca - schemat
Żarówka wpięta pomiędzy masę akumulatora a zasilanie elektrozaworu. Uruchomiony silnik - żarówka świeci Wyłączenie zapłonu - żarówka gaśnie z opóźnieniem. Analogiczna sytuacja z podpięciem żarówki między drugim pinem elektrozaworu a plusem akumulatora. Tego typu testy.
Muszę sobie podrabiać kabelki aby to zrobić z podpiętym elektrozaworem a nie chce robić żadnej rzeźby .Sprawdzę jeszcze raz na spokojnie przez weekend . Dziękuję za wszelką pomoc. Pzdr.
Ps. Pewnie któryś kabelek wisi na jednym włosku i tak mnie robi w konia.
Muszę sobie podrabiać kabelki aby to zrobić z podpiętym elektrozaworem a nie chce robić żadnej rzeźby .Sprawdzę jeszcze raz na spokojnie przez weekend . Dziękuję za wszelką pomoc. Pzdr.
Ps. Pewnie któryś kabelek wisi na jednym włosku i tak mnie robi w konia.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa gasząca - schemat
Ale sterowanie elektrozaworem jest masą z ECU . Jak podłączyłeś do żarówki masę z akumulatora a plus z kostki to nie sprawdziłeś czy jest prawidłowo wysterowany EZ a jedynie czy dochodzi plus po stacyjce.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Klapa gasząca - schemat
Być może piszę niejasno. Na żarówkę sprawdziłem czy dochodzi plus po stacyjce i jak długo się utrzymuje po wyłączeniu silnika(stacyjki).
Zrobiłem tak również podpinając żarówkę pomiędzy plus akumulatora a pin przy kostce do sterowania masą nie wiem na co licząc.
Zrobiłem tak również podpinając żarówkę pomiędzy plus akumulatora a pin przy kostce do sterowania masą nie wiem na co licząc.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa gasząca - schemat
Przy drugim teście żarówka powinna zapalać się na kilka sekund po wyłączeniu zapłonu.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Klapa gasząca - schemat
No właśnie nie zapala się.
Przewód idący od pin90 przedzwoniłem a nawet przetestowałem pod obciążeniem 5A - jest w 100% w porządku.
Przewód zasilający daje napięcie 12V(poprzednio słabo docisnąłem sondy dlatego odczytałem 10V) jakieś 10s po wyłączeniu stacyjki - także testowany po obciążeniem 5A .
ECU ewidentnie nie podaje masy na wyjściu.
Pozostaje mi was prosić o schemat wszystkich linii idących do ECU.
Być może ECU jest dobre , tylko na wejściu nie dostaje jakiegoś sygnału albo któraś z mas nie dochodzi do niego.
Przewód idący od pin90 przedzwoniłem a nawet przetestowałem pod obciążeniem 5A - jest w 100% w porządku.
Przewód zasilający daje napięcie 12V(poprzednio słabo docisnąłem sondy dlatego odczytałem 10V) jakieś 10s po wyłączeniu stacyjki - także testowany po obciążeniem 5A .
ECU ewidentnie nie podaje masy na wyjściu.
Pozostaje mi was prosić o schemat wszystkich linii idących do ECU.
Być może ECU jest dobre , tylko na wejściu nie dostaje jakiegoś sygnału albo któraś z mas nie dochodzi do niego.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Klapa gasząca - schemat
Tylko że kostka powinna być podłączona, inaczej ECU może nie wysterować sygnału . Po tej całej operacji sprawdź błędy i wykasuj , podepnij kostkę i dopiero sprawdzaj . Do ECU główna masa dochodzi większymi pinami, są cztery dwa plusowe i dwa minusowe . Jest jednak pięć, trzy minusowe i dwa plusowe .
Ostatnio zmieniony sobota, 22 lutego 2020, 01:31 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- teraz jestem
- Posty: 460
- Rejestracja: niedziela, 10 listopada 2019, 22:30
- Skąd jesteś: Kraków
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 14 times
Re: Klapa gasząca - schemat
Kombinacje testów przeprowadzałem zarówno na odpiętej oraz podpiętej kostce ale błędów nie kasowałem lecz kilkukrotnie odłączałem akumulator.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11348
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 255 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości