Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Moderator: Moderator
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
No właśnie ten dźwięk jest najbardziej niepokojący, na ciepłym silniku na wolnych obrotach powinien chodzić niemal aksamitnie, a tu jest po prostu jazgot.
Głośnik nie odda prawdy, ale ogarnięty mechanik powinien stwierdzić gdzie i co może dawać takie przykre efekty akustyczne.
Ja bym raczej nie jeździł z taką przypadłością - to może być ostatni dzwonek...
Głośnik nie odda prawdy, ale ogarnięty mechanik powinien stwierdzić gdzie i co może dawać takie przykre efekty akustyczne.
Ja bym raczej nie jeździł z taką przypadłością - to może być ostatni dzwonek...
-
- jestem
- Posty: 22
- Rejestracja: sobota, 23 lutego 2019, 15:10
- Skąd jesteś: lublin
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Cześć
Pozostaje ci zacząć od sprawdzenia rozrządu,u mnie poprzedni właściciel jak wymieniał rozrząd ,odwrotnie mechanik zamontował rolkę napinającą pasek walka wyważającego. Kołnierz tej rolki sukcesywnie ciął pasek ,zciachał już 1/3 paska a do wymiany było jeszcze 40 tys.jak bym nie sprawdził to by się prawdopodobnie urwał, i został wkręcony w główny i........wiadomo jak by się skończyło.
Pozostaje ci zacząć od sprawdzenia rozrządu,u mnie poprzedni właściciel jak wymieniał rozrząd ,odwrotnie mechanik zamontował rolkę napinającą pasek walka wyważającego. Kołnierz tej rolki sukcesywnie ciął pasek ,zciachał już 1/3 paska a do wymiany było jeszcze 40 tys.jak bym nie sprawdził to by się prawdopodobnie urwał, i został wkręcony w główny i........wiadomo jak by się skończyło.
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Oj coś czuję, że chyba zapoznam się z takim tematem jak rękojmia...
- prezes-ura
- moja ranga
- Posty: 118
- Wiek: 40
- Rejestracja: niedziela, 26 lutego 2017, 08:02
- Skąd jesteś: Kwidzyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 240000
- Inny Samochód: Kia Sorento
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Zdejmij osłonę silnika i sprawdź, czy tego dźwięku nie generują wtryskiwacze LPG, one potrafią być bardzo głośne. Można je ręką złapać, zasłonić i będzie wiadomo czy to one. Może instalacja LPG jest w ogóle w fatalnym stanie w Twoim aucie.
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Źle był ustawiony rozrząd - jeśli dobrze zrozumiałem, zmienili ustawienie wałka pompy, czyli właśnie chyba tego balansowego, tak?
Silnik zaczął pracować zupełnie inaczej.
Silnik zaczął pracować zupełnie inaczej.
-
- dobry jak...
- Posty: 975
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
2.4 nie jest taki zły jak go co poniektórzy malują po prostu wymaga odpowiedniego traktowania.
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
No mi się podoba, ale daleko nie zajechałem, ale o tym już w dziale awarie...
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2019, 16:59
- Skąd jesteś: Żywiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 97200
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
@Adam73
Przede wszystkim nie pałować tego motora ma zbyt małych obrotach. IMHO nie należy schodzić poniżej 2000rpm.
Przede wszystkim nie pałować tego motora ma zbyt małych obrotach. IMHO nie należy schodzić poniżej 2000rpm.
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Ja jeżdżę przeważnie w zakresie 2-3 tys. A jakie jest uzasadnienie techniczne dla tego w tym konkretnym silniku? Ogólnie wiem, że każdy silnik się zamula na zbyt niskich obrotach, ale czy ten jest jakiś szczególny?
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2019, 16:59
- Skąd jesteś: Żywiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 97200
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Pierwszy powód dla którego nie należy jeździć na zbyt niskich obrotach jest czysto użytkowy. Przy 1500rpm V(5)=48km/h stanowczo za wolno na sprawne poruszanie. Przy 2000rpm mamy już blisko 70km/h.
Powody techniczne są co najmniej dwa:
-motor ma bardzo nisko (jak na wolnossący motor benzynowy) położony moment maksymalny (2500rpm V(5)=82km/h) dlatego nie trzeba go specjalnie deptać, aby skorzystać z oferowanej siły zmniejszającej częstotliwość mieszania biegami Dodatkowo podkręcenie motora z 1500rpm na 2000rpm dorzuca 40Nm momentu a na 2500 prawie 80 czyli odpowiednio o 1/3 i 1/2 więcej. W tak ciężkim aucie (a relatywnie słabym motorze) to się czuje.
-motor ma bardzo duży skok tłoka (cale 100mm, nie znam innego silnika samochodowego o tak dużym skoku) dlatego wszelkie efekty związane z wypadaniem zapłonu są bardzo odczuwalne. Powyżej 2000rpm wypadanie zapłonu zdarza się rzadziej i jest praktycznie nieodczuwalne.
Jeśli chodzi o górny zakres to w mojej ocenie nie ma sensu wytaczać silnika ponad 4000 rpm, natomiast nie widzę żadnego powodu dla którego należałoby się bać obrotów 3500-4000.
Powody techniczne są co najmniej dwa:
-motor ma bardzo nisko (jak na wolnossący motor benzynowy) położony moment maksymalny (2500rpm V(5)=82km/h) dlatego nie trzeba go specjalnie deptać, aby skorzystać z oferowanej siły zmniejszającej częstotliwość mieszania biegami Dodatkowo podkręcenie motora z 1500rpm na 2000rpm dorzuca 40Nm momentu a na 2500 prawie 80 czyli odpowiednio o 1/3 i 1/2 więcej. W tak ciężkim aucie (a relatywnie słabym motorze) to się czuje.
-motor ma bardzo duży skok tłoka (cale 100mm, nie znam innego silnika samochodowego o tak dużym skoku) dlatego wszelkie efekty związane z wypadaniem zapłonu są bardzo odczuwalne. Powyżej 2000rpm wypadanie zapłonu zdarza się rzadziej i jest praktycznie nieodczuwalne.
Jeśli chodzi o górny zakres to w mojej ocenie nie ma sensu wytaczać silnika ponad 4000 rpm, natomiast nie widzę żadnego powodu dla którego należałoby się bać obrotów 3500-4000.
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Świetna i pouczająca odpowiedź, bardzo dziękuję!
Przy prędkościach autostradowych 3,5-4 tys./obr. uniknąć się nie da, więc nie ma wyboru.
Przy prędkościach autostradowych 3,5-4 tys./obr. uniknąć się nie da, więc nie ma wyboru.
-
- awansowałem na
- Posty: 42
- Rejestracja: poniedziałek, 4 lutego 2019, 16:59
- Skąd jesteś: Żywiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 97200
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
@Un_Existing
Jeśli chodzi o wypadanie zapłonu to na szybko proponuje sprawdzić dwie rzeczy:
-czy auto ma dopasowane fajki. W moim po zakupie okazało się, że ktoś włożył faje z innego auta, zbyt długa i nieumocowana w głowicy faja złamała się, co skutkowało kiepskim kontaktem ze świecą
-przebicia. Udajemy się z autem w możliwie ciemne miejsce, zdejmujemy pokrywę silnika i zapalamy go. Jeśli są przebicia to w ciemności będzie widać dyskotekę niebieskich iskier goniących po fajach, kablach i cewkach zwłaszcza przy dodawaniu gazu. Na większych obrotach z racji mocniejszej iskry dyskoteka może nasilić się, ale mimo przebić świece będą odpalać za każdym razem.
Jeśli chodzi o wypadanie zapłonu to na szybko proponuje sprawdzić dwie rzeczy:
-czy auto ma dopasowane fajki. W moim po zakupie okazało się, że ktoś włożył faje z innego auta, zbyt długa i nieumocowana w głowicy faja złamała się, co skutkowało kiepskim kontaktem ze świecą
-przebicia. Udajemy się z autem w możliwie ciemne miejsce, zdejmujemy pokrywę silnika i zapalamy go. Jeśli są przebicia to w ciemności będzie widać dyskotekę niebieskich iskier goniących po fajach, kablach i cewkach zwłaszcza przy dodawaniu gazu. Na większych obrotach z racji mocniejszej iskry dyskoteka może nasilić się, ale mimo przebić świece będą odpalać za każdym razem.
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Podsumowuję.
Co było?
- źle ustawiony rozrząd - wałek balansowy (wyrównoważający) (rozrząd był niedawno zmieniany i ktoś nie zwrócił na to uwagi...)
- urwana szpilka silnika i przez to wyciekał olej i zalewał świece
Co zrobiono:
- ustawienie rozrządu
- wymiana szpilki
- wymiana uszczelki kolektora dolotowego
- wymiana uszczelki kolektora wydechowego
- wymiana świec
- sprawdzenie poduszek silnika i skrzyni - są w bardzo dobrym stanie
- ogólne końcowe sprawdzenie silnika (w tym uszczelki głowicy, składu spalin itp.) - wszystko w normie
Wszystkie problemy z silnikiem zniknęły, auto jeździ świetnie. Teraz to jest zupełnie inny samochód.
Co było?
- źle ustawiony rozrząd - wałek balansowy (wyrównoważający) (rozrząd był niedawno zmieniany i ktoś nie zwrócił na to uwagi...)
- urwana szpilka silnika i przez to wyciekał olej i zalewał świece
Co zrobiono:
- ustawienie rozrządu
- wymiana szpilki
- wymiana uszczelki kolektora dolotowego
- wymiana uszczelki kolektora wydechowego
- wymiana świec
- sprawdzenie poduszek silnika i skrzyni - są w bardzo dobrym stanie
- ogólne końcowe sprawdzenie silnika (w tym uszczelki głowicy, składu spalin itp.) - wszystko w normie
Wszystkie problemy z silnikiem zniknęły, auto jeździ świetnie. Teraz to jest zupełnie inny samochód.
-
- teraz jestem
- Posty: 508
- Wiek: 39
- Rejestracja: niedziela, 21 lipca 2019, 22:48
- Skąd jesteś: Siennica
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 24 times
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Gdzie w Siedlcach znalazłeś ogarniętego mechanika który wyłapał co i jak?
-
- awansowałem na
- Posty: 74
- Rejestracja: poniedziałek, 28 października 2019, 12:53
- Skąd jesteś: Siedlce
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 i 16V (139KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2004
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Kia Cerato
- Kontaktowanie:
Re: Głośny silnik 2.4 + LPG powyżej 100 km/godz.
Po pierwsze temat mocno przeanalizowałem sam + konsultowałem, z kim się dało. Potem wstawiłem samochód na Zambrowską (First Stop) z dołączonym moim wydrukowanym opisem dokładnych objawów i podejrzeń + wytycznymi, co mają sprawdzić, naprawiać, wycenić itd.
Mam mieszane uczucia a propos First Stop, bo się nie trzymali wytycznych (naprawili wszystko sami bez pytania) i mnie zabili na końcu ceną i rozliczeniem godzinowym na nieokreślonych zasadach, ale ostatecznie samochód działa pięknie, więc do przeżycia. Wracam jeszcze w najbliższych tygodniach, żeby mi oczyścili ślady po naprawionych wyciekach oleju + skontrolowali, czy to wszystko się trzyma kupy po pewnym czasie.
Mam mieszane uczucia a propos First Stop, bo się nie trzymali wytycznych (naprawili wszystko sami bez pytania) i mnie zabili na końcu ceną i rozliczeniem godzinowym na nieokreślonych zasadach, ale ostatecznie samochód działa pięknie, więc do przeżycia. Wracam jeszcze w najbliższych tygodniach, żeby mi oczyścili ślady po naprawionych wyciekach oleju + skontrolowali, czy to wszystko się trzyma kupy po pewnym czasie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości