Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
maniek69
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 73
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 30 maja 2014, 18:48
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 285000
Inny Samochód: Mercedes C Coupe
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#1 Postautor: maniek69 » piątek, 20 września 2019, 16:59

Witajcie ,
Po długiej przerwie dopadł mnie kolejny problem .Auto sprawowało się bez zarzutów- odpalało bez problemu , nie kopciło miało moc czyli wszystko ok. Dwa tygodnie temu z dnia na dzień pojawił się problem z odpalaniem - musiałem długo kręcić zanim odpalił niezależnie czy silnik był zimny czy ciepły. Aż w końcu nie zagadał . Na lawecie pojechał do serwisu Boscha ( niskie ciśnienie przy próbie rozruchu 70-80 bar). Diagnoza - lejący wtrysk . Naprawiony założony ,ciśnienie rozruchowe na listwie ok a auto nie chce zapalić . Słuchać jak na chwilę silnik załapuje i po około 0,5 sek. gaśnie . Podejrzenie padło na immobilizer . Miejsca problemu z immo opisane na forum ( wtyczka przy kolumnie kierownicy sprawdzona , wiązka pod skrzynką bezpieczników również ) . W poniedziałek auto jedzie na lawecie do serwisu Kia na diagnostykę chyba ,że coś jeszcze może podpowiecie .
W Boschu podejrzewają jeszcze przestawiony rozrząd ale to chyba nie wchodzi w grę ponieważ na plaku silnik pracuje normalnie i małe prawdopodobieństwo przestawienia potwierdził forumowy dobrze mi znany serwis w Grobicach .
Będę wdzięczny za jakieś dodatkowe sugestie :yes: .
Sorcia na lawecie wygląda mniej atrakcyjnie :(
IMG_20190912_114935.jpg
IMG_20190912_114935.jpg (349.09 KiB) Przejrzano 2243 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#2 Postautor: Marek » piątek, 20 września 2019, 18:01

Jak się zatka filtr w zbiorniku też nie będzie ciśnienia . Wtryski zrobili a nie potrafią uruchomić , ekstra serwis . Powinni zdiagnozować czego im brakuje czy paliwa czy wysterowania wtrysków . Może się po porostu zapowietrza .
Na lawecie też jest atrakcyjna . :)

Awatar użytkownika
gczarkowski1
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1057
Wiek: 49
Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
Skąd jesteś: Mazowieckie
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: nie dotyczy
Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#3 Postautor: gczarkowski1 » piątek, 20 września 2019, 18:16

A po rozbebeszeniu wtrysków nie powinno się ich kodować? Poza tym jeżeli mi wtrysk w V50 lał to autko zapalało idealnie , myślę że serwis postawił złą diagnozę
Pozdrawiam
Grzegorz

Awatar użytkownika
maniek69
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 73
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 30 maja 2014, 18:48
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 285000
Inny Samochód: Mercedes C Coupe
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#4 Postautor: maniek69 » piątek, 20 września 2019, 19:11

Marek filtr w zbiorniku czyszczony regularnie . Problem zrobił się złożony - wtrysk to był jeden z jego elementów . Wygląda to tak jakby immo odcinało paliwo . Serwis autoryzowany Boscha raczej wiedzą co robią .
Brzydka nie jest :)
gczarkowski1 diagnoza dobra - wcześniej nie miała odpowiedniego ciśnienia rozruchu i tylko kręciła rozrusznikiem . Teraz cisnienie jest ok i słychać jak zaskakuje na chwilę i gaśnie .
Ostatnio zmieniony piątek, 20 września 2019, 22:29 przez maniek69, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#5 Postautor: Marek » piątek, 20 września 2019, 20:30

Twierdzisz że po regeneracji wtrysków immo się zepsuło , za duży przypadek po pierwsze a po drugie to w ogóle by nie zapalał nawet na chwilę .

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#6 Postautor: Student_x » środa, 25 września 2019, 19:34

Wrzucałem filmiki z ciśnieniami podczas opalania swojej jak nie chciała palić. I potem po odpaleniu itp. Do uruchomienia potrzebuje chyba ok. 200bar. Na listwie wtryskowej. Jedź do tegoż samego serwisu niech robią dalej albo niech oddają kasę za robocizne i regenerację wtrysku. U mnie mówili że regulator ciśnienia na pompie CR, ale niestety nie trafili. Okazał się dobry a założyłem nowke sztukę niepotrzebnie. No ale na szczęście potem za drugim czy trzecim razem doszli że to wtrysk. Wszystko podliczyli, odjeli usługi poprzednie i autko żyje.
Dziwne że na chwilę zalapuje i gaśnie. Mi jak odpalił, to już chodził. Jeżeli ciśnienie spada, to trzeba patrzeć na czym spada. Może coś się przypchalo albo zawór bezpieczeństwa na listwie upuszcza.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
maniek69
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 73
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 30 maja 2014, 18:48
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 285000
Inny Samochód: Mercedes C Coupe
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#7 Postautor: maniek69 » czwartek, 26 września 2019, 00:11

Student_x Dzięki . Jutro auto wraca dom serwisu gdzie robili wtryskiwacz . Po regeneracji ciśnienie na listwie podobno osiągało ponad 300 barów co jest ok . W polifcie taka wartość jest z tego co czytałem wystarczająca . Auto przez dwa dni stało w autoryzowanym serwisie Kia na diagnostyce bo było podejrzenie uszkodzonego immo . Ta ścieżka okazała się błędna ale pojawiły się dwie inne sugestie - ciąg dalszy problemów z układem CR ( pompa ) albo przestawiony rozrząd . Rozmawiałem dzisiaj z Orłem , który właściwie wykluczył drugi wariant ( dwa lata temu zerwany był łańcuch co skończyło się remontem silnika w znanym dobrze na forum warsztacie ) ale podpowiedział ,żeby koniecznie sprawdzić zawór regulacji ciśnienia na listwie bo problem może być właśnie przez niego . Jutro ponownie laweta i ciąg dalszy walki mam nadzieję ,że wygrany . Napiszę jak coś będę wiedział .

Awatar użytkownika
maniek69
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 73
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 30 maja 2014, 18:48
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 285000
Inny Samochód: Mercedes C Coupe
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#8 Postautor: maniek69 » środa, 9 października 2019, 22:30

Od poniedziałku znowu kręcą się kółka w autku :) .Przyczyną problemów z odpalaniem nie był niestety zawór na listwie CR a przestawiony rozrząd ( na kole od pompy CR). Rozrząd profilaktycznie wymieniony w komplecie plus koło z wyszczerbionym jednym zębem . Auto śmiga aż miło ... ale żeby nie było nudno zaczęło dla odmiany znaczyć olejem teren . Dzisiaj byłem na oględzinach w warsztacie gdzie ją naprawiałem - pokrywy , które zdejmowali suche a olej sączy się z obudowy rozrządu na łączeniu z silnikiem :( . Uwielbiam nią jeździć ale powoli tracę do niej serce ...
Tak wygląda uszkodzone koło rozrządu pompy CR.
Załączniki
IMG_20191007_173200_BURST1.jpg

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11374
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 256 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#9 Postautor: Marek » środa, 9 października 2019, 23:59

Przecież to nie Sorento wina że robotę z chrzanili .

Awatar użytkownika
maniek69
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 73
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 30 maja 2014, 18:48
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 285000
Inny Samochód: Mercedes C Coupe
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#10 Postautor: maniek69 » czwartek, 10 października 2019, 10:19

Wiem ,że to nie jej wina .Przykro tylko ,że wcześniejszy remont był robiony w lubianym na forum warsztacie pod Warszawą ...

Awatar użytkownika
maniek69
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 73
Wiek: 55
Rejestracja: piątek, 30 maja 2014, 18:48
Skąd jesteś: Łódź
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 285000
Inny Samochód: Mercedes C Coupe
Has thanked: 4 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Nie odpala po regeneracji wtryskiwacza

#11 Postautor: maniek69 » środa, 16 października 2019, 10:04

Wyciek oleju ogarnięty . Szukając dlaczego auto nie odpala Panowie sprawdzali czujnik położenia wałka rozrządu gubiąc przy okazji oring uszczelniający- bez komentarza :palm: ... 15 minut z doborem uszczelki w innym warsztacie i jest po kłopocie :happy1:.


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sdteam i 5 gości