Uszczelniacz półosi SII
Moderator: Moderator
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Uszczelniacz półosi SII
Witam.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy aby wymienić uszczelniacz półosi przedniej lewej - krótkiej można wydłubać uszczelniacz i wprasować nowy czy koniecznie trzeba demontować skrzynkę rozdzielczą.
Od jakiegoś czasu miałem wibrację przy 100km/h. i patrzę dzisiaj a z lewej półosi z uszczelniacza leci olej ze skrzynki rozdzielczej.
Podobno to wina półosi.
Ktoś się również interesuje czy można kupić w oryginale sam przegub wewnętrzny czy tylko cała półoś wchodzi grę.
Z góry dzięki za pomoc.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy aby wymienić uszczelniacz półosi przedniej lewej - krótkiej można wydłubać uszczelniacz i wprasować nowy czy koniecznie trzeba demontować skrzynkę rozdzielczą.
Od jakiegoś czasu miałem wibrację przy 100km/h. i patrzę dzisiaj a z lewej półosi z uszczelniacza leci olej ze skrzynki rozdzielczej.
Podobno to wina półosi.
Ktoś się również interesuje czy można kupić w oryginale sam przegub wewnętrzny czy tylko cała półoś wchodzi grę.
Z góry dzięki za pomoc.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi
Można wymienić po wyjęciu półosi . Przegub powinien być dostępny . Sprawdzałem bez VIN , chyba taki 496052PA20
Ostatnio zmieniony sobota, 6 kwietnia 2019, 22:24 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi
Pokazuje mi prawy przegub wewnętrzny a szukam lewego
Jesteś w 100% pewny że można wydłubać lewy po wyciągnięciu przegubu ?
A ma ktoś ogólnie dojście abym mógł kupić na szybko lewy wewnętrzny w OEM ?
Pozdrawiam
Jesteś w 100% pewny że można wydłubać lewy po wyciągnięciu przegubu ?
A ma ktoś ogólnie dojście abym mógł kupić na szybko lewy wewnętrzny w OEM ?
Pozdrawiam
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
Może się pomyliłem , wybieraj ,495052PA20
Ostatnio zmieniony sobota, 6 kwietnia 2019, 21:57 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
Można jakoś sprawdzić czy półoś od diesla 2.2 z 2011 roku będzie pasowała do mojej benzyny ?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
Numer ma inny , ale czym się różni to nie wiem . Poszukaj w Inter Cars pod numerem G70506PC , przegub lewy . Nie jest to najlepszy producent ale jest .
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
Proszę o potwierdzenie czy dobrze myślę.
Jak są wibrację i to na pewno wina półosi to raczej wewnętrzny przegub będzie za to odpowiadał ?
Czy ktoś w ogóle wymieniał uszczelniacz z lewej strony ?
Pozdrawiam
Jak są wibrację i to na pewno wina półosi to raczej wewnętrzny przegub będzie za to odpowiadał ?
Czy ktoś w ogóle wymieniał uszczelniacz z lewej strony ?
Pozdrawiam
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
Przegub można sprawdzić na samochodzie , mechanik powinien mniej więcej sprawdzić czy luzy kwalifikują go do wymiany . Czemu zakładasz że to półoś ? Możesz opisać troszkę szerzej objawy .
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
Wibracje między 90-100 km. Nie wina kół . Jak jadę do max 80 km nic się nie dzieje.Jest sucho.
Jak przekraczam 90-100 czuć wibrację i cieknie olej z uszczelniacza z lewej strony - od kierowcy.
Już miałem raz wymienianą półoś po 120 tys. przez poprzedniego właściciela.
Podobno przypadłość tych aut - przeguby lewe że często łapią wibracje i są do wymiany.
Pozdrawiam
Jak przekraczam 90-100 czuć wibrację i cieknie olej z uszczelniacza z lewej strony - od kierowcy.
Już miałem raz wymienianą półoś po 120 tys. przez poprzedniego właściciela.
Podobno przypadłość tych aut - przeguby lewe że często łapią wibracje i są do wymiany.
Pozdrawiam
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
O , to jesteś pierwszy co zgłasza taka wadę . Trochę to dziwne , półoś krótka , chyba że same przeguby maja wadę .
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
Przerabiałem to samo o dziwo w Hondzie CRV identyczna sytuacja. Skończyło się na wymianie uszczelniacza i zakupie nowej oryginalnej półosi
Półoś to nie problem. Myślałem że ktoś to kiedyś robił i mi potwierdzi że lewy uszczelniacz można wydłubać i po sprawie ale według Kia Service Manual - prawy się wydłubuje ale do lewego trzeba demontować wał od tyłu i skrzynkę rozdzielczą. A jak już demontaż skrzynki następuje to by należało wymienić wszystkie uszczelniacze.
Półoś to nie problem. Myślałem że ktoś to kiedyś robił i mi potwierdzi że lewy uszczelniacz można wydłubać i po sprawie ale według Kia Service Manual - prawy się wydłubuje ale do lewego trzeba demontować wał od tyłu i skrzynkę rozdzielczą. A jak już demontaż skrzynki następuje to by należało wymienić wszystkie uszczelniacze.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
Nie wiem co czytałeś , ale tu masz zdjęcie podobnej skrzyni . Widać lewy uszczelniacz i żeby go wymienić nie trzeba demontować reduktora tylko półoś . Może Ci to coś ułatwi .
Może przeczytałeś o uszczelniaczu flanszy tylnego wału , to tak , trzeba ściągać skrzynkę rozdzielczą .
Może przeczytałeś o uszczelniaczu flanszy tylnego wału , to tak , trzeba ściągać skrzynkę rozdzielczą .
-
- moje konto
- Posty: 190
- Rejestracja: wtorek, 29 marca 2016, 14:20
- Skąd jesteś: Siedlce
- Silnik: 2.4 i (174KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Biały
- Przebieg (km.): 235000
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Uszczelniacz półosi SII
Dzięki Marku za pomoc. Uszczelniacz wymieniony według twoich rad.
Półosi nie kupiłem. Ciężka sprawa z tą półosią - ceny OEM zaporowe.
Półosi nie kupiłem. Ciężka sprawa z tą półosią - ceny OEM zaporowe.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości