Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#46 Postautor: Marek » czwartek, 12 lipca 2018, 20:33

Trzeba się wspierać . :)

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#47 Postautor: faster » sobota, 14 lipca 2018, 16:03

Silnik właśnie chodzi na pkukance, nowym płynie i nowym termostacie i wskazówka jak przylutowana trzyma się na grubej środkowej kresce, szczerze to nie wiem co dalej robić, czy można tak jeździć czy nie tym bardziej że równo za tydzień wyprawa nad morze.....
Nie wiem czy to ma znaczenie ale włączone na hi ogrzewanie wogole nie dmucha ciepłym powietrzem
Załączniki
IMG_20180714_160054-1200x1200.jpg
IMG_20180714_160054-1200x1200.jpg (244.34 KiB) Przejrzano 742 razy

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#48 Postautor: Marek » sobota, 14 lipca 2018, 16:30

Sprawdź przewody , czy wszystkie są gorące , dwa od chłodnicy góra dół i dwa od nagrzewnicy , przechodzące do kabiny . Może tworzy się też poduszka powietrzna na skutek uszkodzonej głowicy , lub uszczelki pod głowicą .

Czy w zbiorniczku była szara tłustawa maź , breja ?

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#49 Postautor: faster » sobota, 14 lipca 2018, 16:48

Marek tlustawej mazi nie było, był tylko taki kamień jakby ktoś ostatnie 100tys przejeździł na wodzie z kranu, obydwa przewody od chłodnicy ciepłe, przewody od nagrzewnicy raczej letnie. Poniżej na zdjęciu płyn spuszczony pierwotnie z chłodnicy. Nowy termostat ma temp otwarcia 82st.
Powiedzcie mi czy można przejeździć w ten sposób z 100-200km? Muszę jakoś wrócić do domu a w poniedziałek samochód idzie do mechanika bo ja rozkładam ręce.....
Załączniki
IMG_20180714_164936-1200x1200.jpg
IMG_20180714_164936-1200x1200.jpg (310.63 KiB) Przejrzano 731 razy
Ostatnio zmieniony sobota, 14 lipca 2018, 16:52 przez faster, łącznie zmieniany 1 raz.

alwo76
Jestem
Jestem
Posty: 839
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
Skąd jesteś: SK
Has thanked: 25 times
Been thanked: 26 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#50 Postautor: alwo76 » sobota, 14 lipca 2018, 16:50

faster pisze:Nie wiem czy to ma znaczenie ale włączone na hi ogrzewanie wogole nie dmucha ciepłym powietrzem


Może sterowanie klapą ciepłego powietrza zawiodło. Sprawdź czy jak zmieniasz z zimnego na ciepłe to czy pracuje servo-silniczek. Jeżeli pracuje to czy nie spadło z jego ramienia cięgno.U mnie było zrzucone.
Edit.
Teraz przeczytałem,że przewody do nagrzewnicy letnie. To raczej moja podpowiedź nietrafiona.

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#51 Postautor: tommy » sobota, 14 lipca 2018, 16:59

Może być jeszcze zakamieniona nagrzewnica. Wtedy trzeba ją wymienić a to trochę grzebania.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#52 Postautor: Andrzej » sobota, 14 lipca 2018, 17:15

faster pisze:Powiedzcie mi czy można przejeździć w ten sposób z 100-200km? ..


Możesz jeździć. Pilnuj tylko tej wskazówki.
Jak na razie nic się nie dzieje , tylko nie masz ogrzewania.
Wykonaj test panelu klimatyzacji , czy nie ma błędów.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#53 Postautor: Marek » sobota, 14 lipca 2018, 18:20

Sprawdź , czy do zbiorniczka wyrównawczego wpływa płyn , jeżeli nie , to może być uszkodzona pompa. Chociaż to rzadkość . Sadząc po ciepłocie przewodów wszystko masz drożne .
Andrzej , ryzykujesz akcją KSA :)

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#54 Postautor: Andrzej » sobota, 14 lipca 2018, 18:23

150 km to na Cisowiance można przejechać :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#55 Postautor: faster » sobota, 14 lipca 2018, 19:44

Ciekawostka, po nagrzaniu go do 90st i odpowietrzaniu przez 30min włożyłem palec do zbiorniczka i płyn jest chłodny

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#56 Postautor: Marek » sobota, 14 lipca 2018, 20:15

Termostat wymieniłeś , płukanie układu zrobiłeś , zostaje pompa lub uszczelka albo pęknięta głowica . Sprawdziłeś czy płyn wpływa do zbiorniczka ?

Może być tak , że w pewnym momencie wyrzuci płyn , weź duża bańkę wody i jedź .

faster
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 53
Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#57 Postautor: faster » sobota, 14 lipca 2018, 21:00

Napatoczylem się na znajomego mechanika i samochód został u niego, jest w dobrych rękach, jego wstępna diagnoza jest taka że coś jest zapowietrzone.
Ale upg albo pęknięta głowica jakie jeszcze objawy by dawała?

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#58 Postautor: ronin » sobota, 14 lipca 2018, 21:49

To jest układ który się sam odpowietrza więc raczej nie to.
Na ale daej nie wiem w czym problem....
Oleju w zbiorniku nie masz, z tego co wiem płynu nie ubywa. Sam napisałeś że wskazówka jak "przylutowana" na ŚRODKU. :hmm: Więc gdzie jet problem :idn:
Na zdjęciu masz wskazówkę dokładnie w tym samym miejscu gdzie ja przez 4 lata..... Ja tam nie szukam dziury w całym że się ruszyła 1 milimetr do góry.
Jeszcze jedno... :hmm: jak już musisz szukać na siłę problemu to zacząłeś od podstaw i sprawdziłeś wiskozę ?????????
Sorry za ton wypowiedzi ale..... od lat mnie uczono że (niepokojący) wzrost temp silnika to wędrówka temperatury pod czerwone pole a nie wahania wskazówki +/- 1mm na skali............
Masz dość prosty układ oparty na prostym w działaniu termostacie i jeszcze starszym patencie ze sprzęgłem wiskotycznym i oczekujesz ZERO wahań?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#59 Postautor: Marek » sobota, 14 lipca 2018, 22:01

Ronin , właściwie jeszcze problemu nie ma , gdyby nie to , że przy 90 stopniach płyn w zbiorniczku jest zimny i nie grzeje nagrzewnica .

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM

#60 Postautor: ronin » sobota, 14 lipca 2018, 22:08

Nagrzewnica nie grzeje i to jest problem, własnie stąd mogą się brać (NIEWIELKIE) wahania.
Jednak to nie dramat i nie powód żeby rwać włosy z głowy i zwalać głowicę. Ot.. wąż ogrodowy dobry strumień wody i płuczemy nagrzewnicę a jak nie to dwa dni na wymianę :roftl:
Płyn w zbiorniczku chłodny :hmm:
Marku... zbiorniczek nie jest częścią obiegu, znaczy tam nie ma takiej cyrkulacji płynu jak w przewodach, więc.... Jak złapiesz za gorący przewód przy chłodnicy a potem wsadzisz palec do zbiorniczka to zawsze będzie się wydawał chłodny, zbiorniczek to tylko naczynie wyrównawcze poza głównym obiegiem.
I dalej nie wiem....
zaczynamy od rzeczy najprostszych i najbardziej oczywistych ..... (jeśli już musimy sobie szukać na siłę usterek) . Wiskoza sprawdzona???
W sumie to ciężko to sprawdzić ale... u mnie jak silnik gorący to wentylator "furczy jak szalony" .


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości