Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Silnik właśnie chodzi na pkukance, nowym płynie i nowym termostacie i wskazówka jak przylutowana trzyma się na grubej środkowej kresce, szczerze to nie wiem co dalej robić, czy można tak jeździć czy nie tym bardziej że równo za tydzień wyprawa nad morze.....
Nie wiem czy to ma znaczenie ale włączone na hi ogrzewanie wogole nie dmucha ciepłym powietrzem
Nie wiem czy to ma znaczenie ale włączone na hi ogrzewanie wogole nie dmucha ciepłym powietrzem
- Załączniki
-
- IMG_20180714_160054-1200x1200.jpg (244.34 KiB) Przejrzano 825 razy
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Sprawdź przewody , czy wszystkie są gorące , dwa od chłodnicy góra dół i dwa od nagrzewnicy , przechodzące do kabiny . Może tworzy się też poduszka powietrzna na skutek uszkodzonej głowicy , lub uszczelki pod głowicą .
Czy w zbiorniczku była szara tłustawa maź , breja ?
Czy w zbiorniczku była szara tłustawa maź , breja ?
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Marek tlustawej mazi nie było, był tylko taki kamień jakby ktoś ostatnie 100tys przejeździł na wodzie z kranu, obydwa przewody od chłodnicy ciepłe, przewody od nagrzewnicy raczej letnie. Poniżej na zdjęciu płyn spuszczony pierwotnie z chłodnicy. Nowy termostat ma temp otwarcia 82st.
Powiedzcie mi czy można przejeździć w ten sposób z 100-200km? Muszę jakoś wrócić do domu a w poniedziałek samochód idzie do mechanika bo ja rozkładam ręce.....
Powiedzcie mi czy można przejeździć w ten sposób z 100-200km? Muszę jakoś wrócić do domu a w poniedziałek samochód idzie do mechanika bo ja rozkładam ręce.....
- Załączniki
-
- IMG_20180714_164936-1200x1200.jpg (310.63 KiB) Przejrzano 814 razy
Ostatnio zmieniony sobota, 14 lipca 2018, 16:52 przez faster, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
faster pisze:Nie wiem czy to ma znaczenie ale włączone na hi ogrzewanie wogole nie dmucha ciepłym powietrzem
Może sterowanie klapą ciepłego powietrza zawiodło. Sprawdź czy jak zmieniasz z zimnego na ciepłe to czy pracuje servo-silniczek. Jeżeli pracuje to czy nie spadło z jego ramienia cięgno.U mnie było zrzucone.
Edit.
Teraz przeczytałem,że przewody do nagrzewnicy letnie. To raczej moja podpowiedź nietrafiona.
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Może być jeszcze zakamieniona nagrzewnica. Wtedy trzeba ją wymienić a to trochę grzebania.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
faster pisze:Powiedzcie mi czy można przejeździć w ten sposób z 100-200km? ..
Możesz jeździć. Pilnuj tylko tej wskazówki.
Jak na razie nic się nie dzieje , tylko nie masz ogrzewania.
Wykonaj test panelu klimatyzacji , czy nie ma błędów.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Sprawdź , czy do zbiorniczka wyrównawczego wpływa płyn , jeżeli nie , to może być uszkodzona pompa. Chociaż to rzadkość . Sadząc po ciepłocie przewodów wszystko masz drożne .
Andrzej , ryzykujesz akcją KSA
Andrzej , ryzykujesz akcją KSA
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Ciekawostka, po nagrzaniu go do 90st i odpowietrzaniu przez 30min włożyłem palec do zbiorniczka i płyn jest chłodny
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Termostat wymieniłeś , płukanie układu zrobiłeś , zostaje pompa lub uszczelka albo pęknięta głowica . Sprawdziłeś czy płyn wpływa do zbiorniczka ?
Może być tak , że w pewnym momencie wyrzuci płyn , weź duża bańkę wody i jedź .
Może być tak , że w pewnym momencie wyrzuci płyn , weź duża bańkę wody i jedź .
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Napatoczylem się na znajomego mechanika i samochód został u niego, jest w dobrych rękach, jego wstępna diagnoza jest taka że coś jest zapowietrzone.
Ale upg albo pęknięta głowica jakie jeszcze objawy by dawała?
Ale upg albo pęknięta głowica jakie jeszcze objawy by dawała?
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
To jest układ który się sam odpowietrza więc raczej nie to.
Na ale daej nie wiem w czym problem....
Oleju w zbiorniku nie masz, z tego co wiem płynu nie ubywa. Sam napisałeś że wskazówka jak "przylutowana" na ŚRODKU. Więc gdzie jet problem
Na zdjęciu masz wskazówkę dokładnie w tym samym miejscu gdzie ja przez 4 lata..... Ja tam nie szukam dziury w całym że się ruszyła 1 milimetr do góry.
Jeszcze jedno... jak już musisz szukać na siłę problemu to zacząłeś od podstaw i sprawdziłeś wiskozę ?????????
Sorry za ton wypowiedzi ale..... od lat mnie uczono że (niepokojący) wzrost temp silnika to wędrówka temperatury pod czerwone pole a nie wahania wskazówki +/- 1mm na skali............
Masz dość prosty układ oparty na prostym w działaniu termostacie i jeszcze starszym patencie ze sprzęgłem wiskotycznym i oczekujesz ZERO wahań?
Na ale daej nie wiem w czym problem....
Oleju w zbiorniku nie masz, z tego co wiem płynu nie ubywa. Sam napisałeś że wskazówka jak "przylutowana" na ŚRODKU. Więc gdzie jet problem
Na zdjęciu masz wskazówkę dokładnie w tym samym miejscu gdzie ja przez 4 lata..... Ja tam nie szukam dziury w całym że się ruszyła 1 milimetr do góry.
Jeszcze jedno... jak już musisz szukać na siłę problemu to zacząłeś od podstaw i sprawdziłeś wiskozę ?????????
Sorry za ton wypowiedzi ale..... od lat mnie uczono że (niepokojący) wzrost temp silnika to wędrówka temperatury pod czerwone pole a nie wahania wskazówki +/- 1mm na skali............
Masz dość prosty układ oparty na prostym w działaniu termostacie i jeszcze starszym patencie ze sprzęgłem wiskotycznym i oczekujesz ZERO wahań?
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Ronin , właściwie jeszcze problemu nie ma , gdyby nie to , że przy 90 stopniach płyn w zbiorniczku jest zimny i nie grzeje nagrzewnica .
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 47
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Nagrzewnica nie grzeje i to jest problem, własnie stąd mogą się brać (NIEWIELKIE) wahania.
Jednak to nie dramat i nie powód żeby rwać włosy z głowy i zwalać głowicę. Ot.. wąż ogrodowy dobry strumień wody i płuczemy nagrzewnicę a jak nie to dwa dni na wymianę
Płyn w zbiorniczku chłodny
Marku... zbiorniczek nie jest częścią obiegu, znaczy tam nie ma takiej cyrkulacji płynu jak w przewodach, więc.... Jak złapiesz za gorący przewód przy chłodnicy a potem wsadzisz palec do zbiorniczka to zawsze będzie się wydawał chłodny, zbiorniczek to tylko naczynie wyrównawcze poza głównym obiegiem.
I dalej nie wiem....
zaczynamy od rzeczy najprostszych i najbardziej oczywistych ..... (jeśli już musimy sobie szukać na siłę usterek) . Wiskoza sprawdzona???
W sumie to ciężko to sprawdzić ale... u mnie jak silnik gorący to wentylator "furczy jak szalony" .
Jednak to nie dramat i nie powód żeby rwać włosy z głowy i zwalać głowicę. Ot.. wąż ogrodowy dobry strumień wody i płuczemy nagrzewnicę a jak nie to dwa dni na wymianę
Płyn w zbiorniczku chłodny
Marku... zbiorniczek nie jest częścią obiegu, znaczy tam nie ma takiej cyrkulacji płynu jak w przewodach, więc.... Jak złapiesz za gorący przewód przy chłodnicy a potem wsadzisz palec do zbiorniczka to zawsze będzie się wydawał chłodny, zbiorniczek to tylko naczynie wyrównawcze poza głównym obiegiem.
I dalej nie wiem....
zaczynamy od rzeczy najprostszych i najbardziej oczywistych ..... (jeśli już musimy sobie szukać na siłę usterek) . Wiskoza sprawdzona???
W sumie to ciężko to sprawdzić ale... u mnie jak silnik gorący to wentylator "furczy jak szalony" .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości