Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Moderator: Moderator
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Jako nowy użytkownik kijanki sorento mam pytanie odnośnie prawidłowej temperatury silnika. Odkąd kupiłem sore jeździłem głównie po mieście i wioskach, wtedy temperatura silnika nie ruszyła się nawet o milimetr ponad prawidłową, dzisiaj po raz pierwszy przegoniłem kijanke 50 km autostradą z włączonym tempomatem na 120 km/h. Zauważyłem, że temperatura lekko się podniosła jak na poniższym zdjęciu, co prawda od razu zaczęła spadać do prawidłowych wartości, lecz fakt że się podniosła mnie zaciekawił czy jest to normalne zachowanie przy takiej prędkości?
https://zapodaj.net/9967479b6d50d.jpg.html
https://zapodaj.net/9967479b6d50d.jpg.html
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Nie używamy zewnętrznych serwerów do wstawiania zdjęć na forum .
Aby wstawić zdjęcie przeczytaj instrukcję , jest to dosyć proste , prostsze niż wstawienie na "zapodaj"
viewtopic.php?f=16&t=7449
Temperatura jest za wysoka.
Taka jest prawidłowa jak na zdjęciu poniżej.
Prędkość 120 km/h jest optymalna dla tego auta i nie robi mu różnicy.
Aby wstawić zdjęcie przeczytaj instrukcję , jest to dosyć proste , prostsze niż wstawienie na "zapodaj"
viewtopic.php?f=16&t=7449
Temperatura jest za wysoka.
Taka jest prawidłowa jak na zdjęciu poniżej.
Prędkość 120 km/h jest optymalna dla tego auta i nie robi mu różnicy.
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
No może się nie znam ale ja bym nie robił problemu z tak niewielkiej odchyłki.
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
No i właśnie się pojawia pytanie czy drążyć temat ( wymiana termostatu, płyn chłodniczy, zapowietrzony układ, albo inne mniej ciekawe rzeczy) czy jest to normalne odchylenie?
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
moim skromnym zdaniem to bym się martwił gdyby temperatura podchodziła pod ta następną kreskę. Przecież poniżej a powyżej kreski to jest raptem kilka stopni Celsjusza.
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
No to było maksymalne wychylenie, i potem spadała bo wentylator pewnie zbijał temperaturę, może to być spowodowane tym że płyn chłodniczy nie trzyma już swoich właściwości?
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
A moim zdaniem ,coś jest nie tak , właściwości płynu nie mają wpływu na takie skoki temp. Lepiej będzie jak się troszkę zagłębisz w temacie ,szczelność,termostat,korek ...
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Kolega ma auto kilka dni, szlag wie co jest tam wlane. Może jest woda zamiast płynu ? , może ktoś grzebał w liczniku i źle osadził wskazówkę moim zdaniem należy zmienić płyn lub sprawdzić jego odporność na zamarzanie, pojeździć i sprawdzić czy będzie po dłuższej jeździe będzie się zatrzymywać w tej pozycji czy dalej będzie wędrować w górę.
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Zastanawiam się nad wymianą termostatu i od razu płynu, jest gdzieś na forum temat jak się do tego zabrać?
Dodam tylko, że wczoraj jak temperatura podskoczyła to jechałem na dość mocno załączonej klimie, ale nie wiem czy to ma znaczenie.
Na zdjęciu jest temperatura, która moja Sora traktuje jako prawidłową.
Dodam tylko, że wczoraj jak temperatura podskoczyła to jechałem na dość mocno załączonej klimie, ale nie wiem czy to ma znaczenie.
Na zdjęciu jest temperatura, która moja Sora traktuje jako prawidłową.
- Załączniki
-
- IMG_20180709_070725-1200x1200.jpg (205.85 KiB) Przejrzano 2323 razy
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Wymień płyn i wymień albo sprawdź termostat .
Płyn wymienia się odłączając najniższą rurkę na dole chłodnicy.
Jeśli chcesz opróżnić też pompę wody uruchom silnik na parę sekund , choć nie jest to konieczne , w pompie zostanie najwyżej szklanka płynu.
Płyn wlewa się przez korek w chłodnicy a następnie uzupełnia się przez zbiornik wyrównawczy .
Nie wolno przepełnić układu.
Nie musisz nic odpowietrzać , w dieslu robi się to samo , musisz tylko przez kilka kolejnych dni kontrolować poziom płynu w zbiorniczku ( nie może być więcej niż MAX i mniej niż MIN )
Podświetl sobie latarką z boku, podczas sprawdzania , jak dla mnie to zbiornik jest za mało przezroczysty.
Jeśli Twoje auto ma Webasto to jeszcze nie koniec operacji .
Webasto znajduje się pod zbiornikiem wyrównawczym .
Jeśli masz tam jakieś urządzenie to masz Webasto , jeśli masz pusto, to nie masz.
Płyn wymienia się odłączając najniższą rurkę na dole chłodnicy.
Jeśli chcesz opróżnić też pompę wody uruchom silnik na parę sekund , choć nie jest to konieczne , w pompie zostanie najwyżej szklanka płynu.
Płyn wlewa się przez korek w chłodnicy a następnie uzupełnia się przez zbiornik wyrównawczy .
Nie wolno przepełnić układu.
Nie musisz nic odpowietrzać , w dieslu robi się to samo , musisz tylko przez kilka kolejnych dni kontrolować poziom płynu w zbiorniczku ( nie może być więcej niż MAX i mniej niż MIN )
Podświetl sobie latarką z boku, podczas sprawdzania , jak dla mnie to zbiornik jest za mało przezroczysty.
Jeśli Twoje auto ma Webasto to jeszcze nie koniec operacji .
Webasto znajduje się pod zbiornikiem wyrównawczym .
Jeśli masz tam jakieś urządzenie to masz Webasto , jeśli masz pusto, to nie masz.
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
W chłodnicy na dole jest taki kranik z wężykiem.Wystarczy go odkręcić i płyn ładnie zleci do podstawionego pojemnika.
Ja miałem podobne objawy z tym,że skok temperatury przy szybszej jeździe sięgał ponad czwartą kreskę. Problemem była niedrożna chłodnica cieczy.
Po wymianie temperatura trzyma idealnie swój poziom niezależnie od stylu i warunków jazdy.
Ja miałem podobne objawy z tym,że skok temperatury przy szybszej jeździe sięgał ponad czwartą kreskę. Problemem była niedrożna chłodnica cieczy.
Po wymianie temperatura trzyma idealnie swój poziom niezależnie od stylu i warunków jazdy.
-
- awansowałem na
- Posty: 53
- Rejestracja: niedziela, 1 lipca 2018, 14:53
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Bardzo wam dziękuję za pomoc, zabiorę się za to w tym tygodniu. Problem jest tylko taki że zbiorniczek jest tak zasyfiony że nie widać co jest w środku. Mam jeszcze dwa pytania, gdzie znajduje się termostat i ile płynu wejdzie do układu?
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Dzięki alwo76
Właśnie w tym celu kupiłem całe Sorento, na potrzeby Forum, które właśnie rozbieram na czynniki pierwsze aby gdy wyskoczy jakiś problem na Forum, to po prostu lecę do auta i sprawdzam jak jest
Więc poleciałem i .... faktycznie jest kranik .
Zawsze płyn spuszczałem tą gruba rurą
Na swoje usprawiedliwienie mam to , ze rura ma o wiele większa średnicę i płyn wypływał błyskawicznie
Właśnie w tym celu kupiłem całe Sorento, na potrzeby Forum, które właśnie rozbieram na czynniki pierwsze aby gdy wyskoczy jakiś problem na Forum, to po prostu lecę do auta i sprawdzam jak jest
Więc poleciałem i .... faktycznie jest kranik .
Zawsze płyn spuszczałem tą gruba rurą
Na swoje usprawiedliwienie mam to , ze rura ma o wiele większa średnicę i płyn wypływał błyskawicznie
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Patrzysz na dolny przewód idący z chłodnicy do bloku. Do bloku przykręcona jest obudowa termostatu. Z tego co pamiętam na dwie śruby. Odkręcasz i masz termostat jak na dłoni. Płynu wchodzi ok 10 litrów. Przynajmniej w moim egzemplarzu; manual i brak webasto.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 9 lipca 2018, 13:41 przez alwo76, łącznie zmieniany 2 razy.
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Prawidłowa temperatura silnika 2.5 CRD 140KM
Płyn uzupełnia się przez zbiorniczek ,raczej w 2005r korka chłodnicy brak
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość