Turbina
Moderator: Moderator
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11391
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 352 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Jest gdzieś na forum opisana procedura .viewtopic.php?f=25&t=7822&hilit=regulacja+turbiny&start=30
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Otóż byłem u turbomajstra i stwierdził że bez problemu sam mogę spróbować to ogarnąć metodą prób i błędów, czyli regulować tą oto śrubką którą zaznaczyłem na zdjeciu
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Wstępnie wyczyścilem przepływomierz, z nadzieją że to on ale brak jakiej kolwiek zmiany, odłączenie czy podłączenie go nic nie zmienia w pracy silnika jak i jazdy, czyż by uszkodzony?
Mam zamiar jakoś zabrać się teraz za turbinę ,czy ktoś wcześniej już próbował takiej regulacji tą śrubką/ogranicznikiem?
Mam zamiar jakoś zabrać się teraz za turbinę ,czy ktoś wcześniej już próbował takiej regulacji tą śrubką/ogranicznikiem?
-
- Jestem
- Posty: 839
- Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:01
- Skąd jesteś: SK
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 26 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Jak ja przez pomyłkę zapomniałem podłączyć wtyczkę do przepływomierza to silnik nie chciał się wkrecić na wiecej jak 2500 obrotów.
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Hm, czyli może być uszkodzony. U mnie brak jakiej kolwiek reakcji. Może założonona turbina+uszkodzony przepływomierz i takie objawy tzn ciężko się wkreca na wyższym biegu.
Poprawka postu, jednak przepływa działa. Jeszcze raz wszystko zdemontowałem, podkladalem i po próbie jazdy z dołączonym przepływomierzem problem był żeby bujnąć się powyżej 2000 obr, tak że zostaje regulacja przy turbinie
Poprawka postu, jednak przepływa działa. Jeszcze raz wszystko zdemontowałem, podkladalem i po próbie jazdy z dołączonym przepływomierzem problem był żeby bujnąć się powyżej 2000 obr, tak że zostaje regulacja przy turbinie
Ostatnio zmieniony niedziela, 17 czerwca 2018, 20:56 przez haxxa, łącznie zmieniany 2 razy.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
He na to wygląda że nie Chciał bym wiedzieć czego mam się spodziewać, kazali mi wyręcić o cały obrót ewentualnie jak wyskoczy błąd cofnąć o pół obr. i dalej sprawdzać.
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Jednak turbina do ponownego sprawdzenia, nie zdążyłem jej sprawdzić poprzez podany mi opis. Brak czasu, praca itd , a dziś podczas jazdy(może zbieg okoliczności) po ostrzejszym skręcie trochę zaczął przydymiać ale jak minie 2000 obr przestaje, tak samo przy uruchamianiu nic, tylko przy przyspieszaniu. Pojechałem na zakład gdzie brałem turbo, przekręcili śrubką(pokazałem wczesniej na zdj) obr w lewo, mocniej zadymiał, w prawo no lepiej ale jeszcze dawał chmurki. Wziąłem auto pod dom, wyrzucę turbo i mam podrzucić do sprawdzenia. Czy był by ktoś wstanie przemierzyć u siebie, jak ustawiona jest gruszka na cięgnie i ten gwint z nakrętka kontrującą o której wspominałem wyżej
- gczarkowski1
- możesz mi ufać
- Posty: 1057
- Wiek: 49
- Rejestracja: niedziela, 11 marca 2018, 20:50
- Skąd jesteś: Mazowieckie
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Rok: nie dotyczy
- Inny Samochód: VOLVO/MERCEDES/ VW
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Myślę że , taki pomiar nic Ci nie pomoże ,to jak byś wziął pomiary wkręconych końcówek drążka kierowniczego i twierdził że zbieżność jest super ,może się mylę ,ale ja bym się takimi pomiarami nie sugerował
Pozdrawiam
Grzegorz
Grzegorz
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
haxxa pisze:Pojechałem na zakład gdzie brałem turbo, przekręcili śrubką(pokazałem wczesniej na zdjęciu...
A ten zakład gdzie brałeś turbo pierwszy raz w życiu na oczy widział tą śrubkę ?
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Bardziej mi chodziło o wyjaśnienie, pokazanie(po zdj.) na forum którą . Tak że zostaje mi tylko demontaż.
-
- moje konto
- Posty: 218
- Wiek: 41
- Rejestracja: czwartek, 8 grudnia 2016, 11:36
- Skąd jesteś: Zach-Pom
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny-black
- Przebieg (km.): 243000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Turbo wyjęte, wirnik ciężko się kręci a część która dochodzi do wydechu zagrzana, zmieniła kolor. Przed montażem turbo olej wieniony, filtr wymieniony, caly układ "wydechowy" od puchy filtra , rury, przepływomierz, odma-separator, zostały wyczyszczone,a w wirniku od turbo lekkie ślady jak by coś wpadło. Wracając do tej części przegrzanej, możliwe jest ze aż tak wtrysk leje, czy to inny powód ? Nowe turbo było założone zaraz po starym i objawy, które opisywałem na początku były odrazu. Jeszcze obejrzałem dokładnie separator, możliwe że coś z niego wypadało,wyleciało w wirnik i to go "zacieło" a czy może przez zacinający się wirnik na łożyskach nagrzać się tył turbo. Też może być i tak że dali lipne łożyska i to one się zatarły, podnosząc temp. turbiny już sam nie wiem :/
Nie mam zdj. po wyciągnięciu tel mi padł. A spieszyłem się z wyciagnieciem żeby zdążyć do zakładu, mam tu fotkę jeszcze przed zabranie się za demontaż (chodzi mi o tył turbo i jego przegrzanie, tak wygląda cała d... a turbiny)
Nie mam zdj. po wyciągnięciu tel mi padł. A spieszyłem się z wyciagnieciem żeby zdążyć do zakładu, mam tu fotkę jeszcze przed zabranie się za demontaż (chodzi mi o tył turbo i jego przegrzanie, tak wygląda cała d... a turbiny)
-
- moje konto
- Posty: 201
- Wiek: 33
- Rejestracja: niedziela, 14 stycznia 2018, 23:08
- Skąd jesteś: Pruszcz Gdański
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 220000
- Inny Samochód: Skoda Fabia
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Witaj jaki miałeś koszt regeneracja turbo ? Na co zwracać uwagę przy takim zleceniu ? Jakieś porady ?
Wszędzie gdzie się da z moim bullterierem. ;)
-
- awansowałem na
- Posty: 75
- Rejestracja: niedziela, 4 lutego 2018, 14:23
- Skąd jesteś: Witkowo
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2007
- Kolor: czarnuch
- Przebieg (km.): 170510
- Inny Samochód: Citroen C5 3.0 V6
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Turbina
Cześć. Czyścił ktoś z Was zmienną geometrię turbiny? Niestety u mnie nie działa. Dostałem się do dźwigienki którą porusza "gruszka" i zapieczona na amen-ani drgnie pod silnym naciskiem ręki-jak użyje mocnych szczypiec to z trudem udaje się ruszyć, ale już nie wraca. Test na postoju i przygazowanie pokazuje, że brak reakcji przy zmianie obrotów. Rozkręcam po Świętach gada.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości