Wymiana wtrysku a numery wtrysków

Naprawa, regulacja, usterki, porady, spostrzeżenia. Również układ chłodzenia i wydechowy

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#46 Postautor: Bodzion » czwartek, 10 maja 2018, 22:06

To pomijalnie niski koszt rzędu kilku złotych za podkładkę.
A nawet po regeneracji mojego wtrysku ja dostałem nową w gratisie od serwisu.
I zgadza sie co pisze Krzysiek.
Podkładki tylko oryginalne do tego rodzaju wtrysku czyli w tym przypadku od Boscha.
Dobierają je po numerach seryjnych wtryskiwacza.

No i zrób co pisałem wcześniej.
Sprawdź jaki masz numer swoich wtrysków. Według katalogu ma być końcówka numeru 092. One są mniej popularne od częściej występujących 186.
Wiec jak ktoś Ci coś podmienił, to pewnie już nie masz swoich 092.

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#47 Postautor: Lukash20 » piątek, 11 maja 2018, 19:11

Dokładnie posiadam wtryski Bosch o końcówce 092. Testy na cylindrach pokazały, że jeden z wtrysków wogóle nie pracuje a reszta ma strasznie wysokie dawki. Prawidłowa dawka jest do 035 jednostki na cylinder, u mnie średnio było po 3.00 jednostki a w tym co praktycznie nie chodził to 4.00 . Mam cały protokół w aucie, więc dokładnie nie pamiętam wartości, bo przed cyframi były plusy i minusy. Diagności oglądając wtryski szczerze wątpą by one były regenerowane, są pordzewiałe i ogólnie brudne. Brak jakich kolwiek plomb serwisowych, na jednym chyba jest jakaś plomba tylko. Auto zostało w BOSCH service wtryskiwacze mają być wyjęte, sprawdzone i zregenerowane. Koszt regeneracji od 550 do 650 zł. Partacz " mechanik" zdeklarował się że zapłaci za regeneracje. Mam nadzieję, że lepszy z niego będzie płatnik niż mechanik. W innym Bosch service zaproponowano mi NOWE wtryski za 850 zł jednak troszke mnie to zdziwło cena aż za dobra, a ja już nie chcę sprawdzać jakie to one są nowe. Wolę niech zrobiąregenerację. Usługę od wyjęcia, poprzez zregenerowanie, po wkręcenie zleciłem BOSCH service.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#48 Postautor: Andrzej » piątek, 11 maja 2018, 19:26

Przynajmniej będzie dobrze zrobione i na wszystko jest gwarancja. :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#49 Postautor: Lukash20 » piątek, 11 maja 2018, 19:45

No mam nadzieje,że będzie zrobione ok. Bosch ma jeszcze sprawdzć wszystko mimo, że zrobili ksero wydruku z danymi na cylindrach z serwisu Electro Diesel Service. Gość z Bosha po wglądzie w wyniki powiedział,że na 90% to wtryski, ale nie wykluczone, że mogąbyć inne przyczyny takich parametrów w cylindrach. Jednak mają wtryskiwacze wysłać na sprawdzenie i regeneracje. A mimo wszystko sami jeszcze porobią pomiary slnika i ocenią jego kondycje.

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#50 Postautor: Lukash20 » środa, 16 maja 2018, 12:41

Witam dziś otrzymałem już informacje o moim sorento od BOSCH Service. Auto ma ciśnienie na cylindrach w granicach 22-23 jednostki i jest wzasadzie w miare równe. Prawidłowe optymalne powinno być 29 jednostek, więc auto będzie słabsze bo silnik już troszke ma za sobą. Jednak to nie elminuje auta i nadal będzie latało. Jesli chodzi o wtryskiwacze to: trzy wtryski sprawdzono i określono mianem "śmietnik" leją na potęge, czwarty wtryskiwacz jest troszke w lepszym stanie jednak na te chwile jest w fazie testów. Dziś mam dostać odpowiedż odnośnie całkowitego kosztu regeneracji. Jestem szczerze mówiąc w szoku, że tak można oszukać i wysterować na grubą kase. Ten mój mechanik mam nadzieje że opłaci fakture. Oby ne skończyło się na zapewnieniach jedynie.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#51 Postautor: Bodzion » środa, 16 maja 2018, 13:50

Daj znać jaka będzie wycena doprowadzenia wtryskiwacza od stanu "śmietnik" do stanu "perfekcyjny"
Ja dalej twierdzę, że taka regeneracja w Bosch kosztuje ok 800 PLN.
I wtedy zostaje jedynie stara obudowa, reszta jest nowa i oryginalna.
No ale może Ty trafiłeś na jakąś promocję w Bosch :)

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#52 Postautor: Lukash20 » czwartek, 17 maja 2018, 13:43

Bosch service Koszalin wystawił cene 2200 zł z groszami za regeneracje wtryskiwaczy. Dodatkowo zdecydowałem się na regeneracje pompy wtryskowej, cena od 500 zł netto do 1200 netto. Wykryto opiłki w układzie palwa i niestety trzeba to robić by ne stracić gwarancji na wtryskiwacze.

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#53 Postautor: Andrzej » środa, 6 czerwca 2018, 09:34

Mamy wreszcie różnicę między wtryskami 0445110 092 a 0445110 186.
Otóż mimo , że wtrysków w autach przedliftowych ( 2002-2006 ) nie programuje się, to są one jednak wpisane do komputera auta.
Jeśli auto ma wpisane wtryski 0445110 092 to nie możemy ich wymienić na takie o innych numerach .
Możemy natomiast zakupić z jakiegokolwiek źródła 0445110 092 i wstawić jeden czy kilka bez problemu.
W aucie poliftowym ( 2006-2009) natomiast każdy wtrysk trzeba osobno programować i nie są zamienne z wtryskami z auta przedliftowego.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#54 Postautor: Bodzion » środa, 6 czerwca 2018, 16:19

Obawiam się Andrzeju, że już sporo ludzi dokonało takiej zamiany pomiędzy 092 a 186 i... jeździ.
To, że taki wtrysk jest wpisany do kompa samochodu, nie oznacza, że po wymianie na inny ( np. 092 na 186) będzie jakaś znacząca różnica.
Będzie pewnie jeździć... ale czy tak jak powinien ?
Chyba nie... ale kto jest to w stanie zidentyfikować po samej pracy silnika ?

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#55 Postautor: krzysiek ardie » środa, 6 czerwca 2018, 17:09

No nie do końca, pierwsze wtryskiwacze 092 miały ciśnienie 1350 barów, potem od 04.2004 186 i 730 miały ciśnienie 1450 barów, co za tym idzie inna pompa i inne zawory bezpieczeństwa na listwie CR. Po liftingu wtryskiwacze 233 bez kodu IMA i 724 i 275 miały ciśnienie 1600 barów. Zamontowanie niewłaściwych może skończyć się poważną awarią, oprogramowanie jednostki ECU jest zgodne z zamontowanymi wtryskiwaczami. Dzisiaj walczyliśmy z poliftem w którym okazało się, że jest zamontowany silnik z przedlifta z wtryskiwaczami 082 na aucie osprzęt z polifta za wyjątkiem pompy wtryskowej z przedlifta i auto nie jedzie po wymianie wtryskiwaczy na 724 też kupa :angry:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#56 Postautor: vokal » środa, 6 czerwca 2018, 18:41

Pamiętajcie, że po lifcie oprócz silników VGT, zdarzają się też silniki WGT.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#57 Postautor: Bodzion » środa, 6 czerwca 2018, 20:16

Krzysiek. Masz w pełni racje w tym co piszesz.
Po prostu myśle, ze wielu użytkowników nieświadomie mogło kupić wtryski 186 zamiast 092.
Bo przecież „i to i to do mojego silnika diesla do Sorento”.
Zgadzam się z Tobą, że nie należy tego zamieniać.
I ja bym tego nigdy nie zrobił.
Bo ja jestem świadomym użytkownikiem.
Ale ilu jest nieświadomych ? Tego nie wie nikt...

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#58 Postautor: krzysiek ardie » środa, 6 czerwca 2018, 20:55

Bogunow miał takie auto, kod z VIN 0091A6 ENGINE PACKAGE - VGT LOW POWER ENG wersja 163 KM ale wtryskiwacze były takie same jak u mnie 338004A500 :hmm:
Co do jaj z wtryskiwaczami, w ASO w Opolu stoi polift który "nie idzie" wstawione w Niemczech w ASO wtryski 0445110092, kilka dni temu zamienione na 0445110274 dzięki pomocy Andrzeja :love: i robi się jeszcze ciekawiej bo auto dalej "nie idzie" . W czasie dzisiejszego oglądania tej Sorenciny zobaczyłem, że ma alternator z vacu, jutro mam mieć numer silnika :happy2:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Lukash20
moja ranga
moja ranga
Posty: 133
Wiek: 37
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 14:07
Skąd jesteś: Darłowo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 230000
Inny Samochód: Skoda Fabia
Been thanked: 3 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#59 Postautor: Lukash20 » poniedziałek, 3 czerwca 2019, 19:02

Witam Panowie trochę czasu od regeneracji wtrysków i pompy mineło i auto chyba za dużo mimo wszystko chla. Pytanie mam do was czy jeśli wtryski i pompa jest nowa czy te spalanie to może być tylko kwestia ustawień w kompie auta. Myślę że pojadę do ASO i może zobaczą czy ustawienia w ECU są prawidłowe. Bo nie możliwe by mimo naprawy układu paliwowego auto nadal chla jak głupie.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wymiana wtrysku a numery wtrysków

#60 Postautor: Marek » poniedziałek, 3 czerwca 2019, 20:25

Podawanie ilości spalanego paliwa w jednostkach "jak głupie " , raczej większości z nas nic nie mówi :) . Napisz ile i raczej w litrach.
Możesz go zagazować , o ile się to opłaca .


Wróć do „Silniki wysokoprężne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości