Twarde zawieszenie
Moderator: Moderator
-
- jestem
- Posty: 17
- Rejestracja: poniedziałek, 19 marca 2018, 11:50
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Twarde zawieszenie
Witam, kupiłem Sorento 2003 r. 2,5 L Diesel.
Czy to normalne, że jest taki sztywny i da się odczuć każdą nierówność nawierzchni i tutaj pytanie: czy mam do wymiany sprężyny?
Auto miało świeżo wymieniony amortyzatory z tyłu. Na drodze czuję się jak na rodeo. Bardzo twarde zawieszenie.
Czy to normalne, że jest taki sztywny i da się odczuć każdą nierówność nawierzchni i tutaj pytanie: czy mam do wymiany sprężyny?
Auto miało świeżo wymieniony amortyzatory z tyłu. Na drodze czuję się jak na rodeo. Bardzo twarde zawieszenie.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Twarde zawieszenie
Możesz założyć części od wersji osobowej. A jeździłeś innym Sorento dla porównania ? Wszak czołg jest na ramie i prowadzi się inaczej niż plaskacz...
- Tedi
- To ja
- Posty: 265
- Wiek: 70
- Rejestracja: niedziela, 3 września 2017, 14:05
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Inny Samochód: Mazda 3
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde zawieszenie
Moim zdaniem tak to jest jak kupuje się terenówkę na ramie i myśli się że taki samochód zbiera wszystkie nierówności.
Rama prowadzi się specyficznie i odczucia z jazdy też są specyficzne.
Rama prowadzi się specyficznie i odczucia z jazdy też są specyficzne.
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Twarde zawieszenie
Do pracy zawieszenia przyzwyczajałem się z 2,3 tygodnie.
Do spalania znacznie dłużej
Do spalania znacznie dłużej
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- jestem
- Posty: 17
- Rejestracja: poniedziałek, 19 marca 2018, 11:50
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Twarde zawieszenie
Jeździłem Toyotą Rav4. Jasne, że inne zawieszenie ale to jest bez porównania sztywniejsze. Mogę skakać po haku a on ugnie się ze 1-2 cm.
Zrobiłem zdjęcie sprężyny z tylnego zawieszenia (jakby wcale nie amortyzuje).
Jak sprawdzić czy jest dobra?
Zrobiłem zdjęcie sprężyny z tylnego zawieszenia (jakby wcale nie amortyzuje).
Jak sprawdzić czy jest dobra?
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde zawieszenie
Zrób zdjęcie amortyzatora, ewentualnie podaj VIN to zerknę z jakimi amorami wyszła z fabryki. Poczytaj tutaj viewtopic.php?f=27&t=2243&hilit=ci%C4%99%C5%BCarowe lub viewtopic.php?f=27&t=2243&p=39178&hilit=ci%C4%99%C5%BCarowe#p39178 .
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde zawieszenie
Dokładnie, odbój jest za długi.
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
-
- jestem
- Posty: 17
- Rejestracja: poniedziałek, 19 marca 2018, 11:50
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Twarde zawieszenie
Też mim się ten odbój wydaje duży. Właśnie dowiedziałem się od poprzedniej właścicieli, że wymieniła amortyzatory na bardziej miękkie bo jej też był za twardy i to nic nie dało. Sądzę, że wymiana sprężyny też nie jest konieczna tylko ten długaśny odbój. Mam nadzieję, że uda mi się kupić mniejszy a wymiana będzie prosta. Poinformuję później co zdziałałem w tym temacie.
Póki co dziękuję za odpowiedzi.
Póki co dziękuję za odpowiedzi.
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde zawieszenie
Teraz mam chwilkę u Ciebie jest zawieszenie w wersji ciężarowej self lewelizer i masz włożone odboje o numerze 551503E100 patrz zdjęcie
były w tej wersji montowane później od 01.06.2004 do 25.04.2006 551513E200 patrz zdjęcie
Tutaj widać różnicę
były w tej wersji montowane później od 01.06.2004 do 25.04.2006 551513E200 patrz zdjęcie
Tutaj widać różnicę
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Twarde zawieszenie
Dokładnie tak jest jak pisze Krzysiek.
Odboje są oryginalne, ale są z wersji ciężarowej.
Sam mam takie wciąż założone.
Aby czołg jeździł przyzwoicie, należy wymienić komplet: sprężyny plus amortyzatory.
Wszystko opisałem w swoim wątku wraz z numerami katalogowymi amorków i sprężyn. Wątek ma 7 lat ale jak widać wciąż jest aktualny.
Odboje są oryginalne, ale są z wersji ciężarowej.
Sam mam takie wciąż założone.
Aby czołg jeździł przyzwoicie, należy wymienić komplet: sprężyny plus amortyzatory.
Wszystko opisałem w swoim wątku wraz z numerami katalogowymi amorków i sprężyn. Wątek ma 7 lat ale jak widać wciąż jest aktualny.
-
- moje konto
- Posty: 174
- Rejestracja: sobota, 28 października 2017, 00:11
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2002
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 21000
- Inny Samochód: Nissan primera
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Twarde zawieszenie
Czy można również sprawdzić jak sprawa wygląda również u mnie po vinie?
Mam to samo każdą dziurę czuć pod tyłkiem i nie buja mi na zakrętach
Vin to KNEJC521535028055
Mam to samo każdą dziurę czuć pod tyłkiem i nie buja mi na zakrętach
Vin to KNEJC521535028055
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości