Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

Wszystkie tematy związane z wnętrzem samochodu

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#16 Postautor: kurczak » sobota, 30 grudnia 2017, 11:37

Jeśli można kupić gotowe i nie jest drogie, to nie ma sensu drukować. Chyba że faktycznie często pęka (o czym nie słyszałem, ale żadna ze mnie wyrocznia;), wtedy można pomyśleć o zrobieniu wzmocnionej wersji. Jak możesz, to zrób zdjęcie uszkodzonego elementu i umieść proszę w kadrze coś dla porównania wielkości (zapalniczka, zapałka, cokolwiek o znanych gabarytach)

Jarek Pyza
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 49
Rejestracja: niedziela, 10 września 2017, 19:16
Skąd jesteś: Regut
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Rok: 2009
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#17 Postautor: Jarek Pyza » wtorek, 2 stycznia 2018, 17:18

U mnie przyczyną był ten trybik.
20180102_145148.jpg
20171220_142409.jpg

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#18 Postautor: kurczak » środa, 3 stycznia 2018, 22:12

W sumie podjął bym się wyzwania. Masz może skaner płaski? Może dałoby się zeskanować wraz z monetą z jednej i drugiej strony.

Awatar użytkownika
angelo
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarnulka
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: hyundai Santa Fe
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#19 Postautor: angelo » czwartek, 1 lutego 2018, 20:14

Witam. Czytam wszystkie wątki o tych silniczkach. Rozebrałem pół przodu :lol:. Kombinuje od strony kierowcy ponieważ ogrzewanie działa po stronie pasażera a po stronie kierowcy tak sobie a raczej wieje zimnym i to przy ustawieniu strefy na max. Hi. Okazuje się że silnik sterujący kierunkiem nawiewu działa ok i ten dolny otwierający klapę od powietrza też działa. Co jest przyczyną? :hmm: Gdzieś coś jeszcze nie puszcza ciepłego powietrza na stronę kierowcy.Tylko co i gdzie.Klapa dolna działa. Tylko wydaje mi się że już w tamtej części dochodzi zimne powietrze
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 lutego 2018, 20:23 przez angelo, łącznie zmieniany 1 raz.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”

Mark Twain

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#20 Postautor: Marek » czwartek, 1 lutego 2018, 20:18

Silnik dział , ale czy steruje klapkami , mogą być uszkodzone .

Awatar użytkownika
angelo
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarnulka
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: hyundai Santa Fe
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#21 Postautor: angelo » piątek, 2 lutego 2018, 15:45

Ponawiam pytanie. Klimatronik dwustrefowy. Ciepłe powietrze wieje tylko z prawej strony od kierowcy zimne. silniki klap sprawne ( te od kierowcy). Gdzie jest silnik- klapa odpowiedzialna za podział powietrza na dwie strefy. ?? :hmm: Zmiana kierunków nawiewu działa. Dolna klapa działa.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”

Mark Twain

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#22 Postautor: vokal » sobota, 3 lutego 2018, 07:20

Nie ma siłownika podziału.
Albo obie strony chodzą razem, albo oddzielnie.
Jak z jednej strony wieje zimnem, a z drugiej jest OK, to innej przyczyny poza siłownikiem/klapą temperatury kierowcy nie widzę.

Nagrzewnica - lokalizacja.pdf
(131.41 KiB) Pobrany 155 razy
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
angelo
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarnulka
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: hyundai Santa Fe
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#23 Postautor: angelo » sobota, 3 lutego 2018, 13:25

Dziękuję Vokal za tego pdf-a. Czyli tak pozycja 17 to klapa która otwiera zamyka dopływ powietrza przed nagrzewnicą.Potem jest nagrzewnica12 takie małe okienko13 które odkręcalem i można tam zobaczyć rozejście na dwa kanaly za nagrzewnicą.i tam w tej przestrzeni wieje zimne powietrze. Ale wylotami pasażera gorące. :hmm: Czy może być tak że akurat pół nagrzewnicy po stronie kierowcy jest zimna?
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”

Mark Twain

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#24 Postautor: vokal » sobota, 3 lutego 2018, 20:15

Nie jest tak, że są dwie klapy nr 17 - lewa i prawa (której nie widać na dolnym rysunku)?
Siłowniki od regulacji temperatury są dwa.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
angelo
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 38
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2017, 19:42
Skąd jesteś: Krzyz Wlkp
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarnulka
Przebieg (km.): 240000
Inny Samochód: hyundai Santa Fe
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#25 Postautor: angelo » sobota, 3 lutego 2018, 21:50

Zgadza się dwie klapki dwa silniczki. Obydwa sprawne.klapki sprawne. Także pozostaje nagrzewnica.Rurki wchodzą od strony pasażera jest taka możliwość że działa tylko połowa nagrzewnicy a połowa kierowcy zasyfiona. Tydzień temu zmieniałem chłodnice okazało się że stara całkowicie zatkana. Zaczęło się od wywalania płynu przez naczynie wyrównawcze. Już myślałem że uszczelka pod głowicą. Co ciekawe temperatura silnika(płynu) w normie,a chłodnica złom. Cóż pozostaje zrobić płukanie nagrzewnicy.Jak to nic nie zmieni trzeba się rozglądać za nową.
„Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj.”

Mark Twain

Sajmon27
coś umiem
coś umiem
Posty: 749
Rejestracja: sobota, 9 marca 2019, 13:54
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: Automatyczna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: Złoty/beżowy
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 68 times
Been thanked: 18 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#26 Postautor: Sajmon27 » wtorek, 10 sierpnia 2021, 16:21

Czy można w jakiś humanitarny sposób dostać się do klap nawiewu? U mnie któraś się co jakiś czas przycina i wtedy słychać te charakterystyczne stuki silniczka.
Sorento to nie samochód, to sposób na nudę :beer:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Stuki podczas przełączania trybu nawiewu

#27 Postautor: Marek » wtorek, 10 sierpnia 2021, 20:28

Nie bardzo. Możesz zdjąć silniczki i ręcznie sprawdzić która się zacina. Możesz aerozolem posmarować ośki, lub poruszać gwałtownie, jeżeli coś wpadło to może wyleci. W innym wypadku trzeba rozbierać.


Wróć do „Wnętrze”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości