Schemat zasilania rozrusznika

Wszystko, co związane z układem elektrycznym

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#31 Postautor: Farmer1971 » wtorek, 15 listopada 2016, 22:15

Kurcze, tak mi teraz wpadło do głowy, może skorodował przewód przy konektorze wsuwki elektromagnesu rozrusznika? W sumie jest w miejscu, gdzie ma dostęp wilgoć i lepsze warunki do korozji, niż gdzie indziej :hmm: .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#32 Postautor: Marek » wtorek, 15 listopada 2016, 22:51

Możliwości jest sporo, skoro wysterowanie przekaźnika działa, to zostaje przewód plusowy od bezpiecznika 30 A do przekaźnika, lub rzeczywiście wyjście z przekaźnika. Odlutowana końcówka elektromagnesu.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#33 Postautor: vokal » środa, 16 listopada 2016, 08:03

romsky pisze:bezpieczniki są Ok, rozbierałem całą skrzynkę żeby dokładnie obejrzeć od środka co tam pyka, są w niej 4 przekaźniki wlutowane w płytkę
próba z żarówką - brak jakiejkolwiek reakcji, rozrusznik jest nowy bo poprzedni się skończył.
Jeden z tych przekaźników w skrzynce bezpieczników przy nogach pyka przy przekręceniu na start


Romsky, ale to nie w tej skrzynce jest przekaźnik START. On znajduje się w komorze silnika.
Sprawdzałeś tak jak Farmer1971 Ci napisał? Mam wrażenie, że żarówkę podpinałeś nie w tym miejscu.
"Jeżeli będzie w porządku, to możesz wypiąć złącze od elektromagnesu rozrusznika i wpiąć w nie żarówkę (najlepiej dosyć mocną np. 55 W), drugi biegun żarówki do masy. Przy włączaniu stacyjki tak, jak do odpalenia, żarówka powinna się świecić. Jeżeli będzie świecić bez migania, to winny będzie najprawdopodobniej rozrusznik."

A tak z innej strony: Zapala się na desce lampka IMMO po włożeniu kluczyka?
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#34 Postautor: romsky » środa, 16 listopada 2016, 08:24

Lampka IMMO zapala się.
Odcinek rozrusznik - złącze w prawym słupku sprawny.
Dzisiaj z pomocą kolegi osłuchałem przekaźniki - a tu zonk, przekaźnik relay nie reaguje, pod maską odzywa się przekaźnik f/blw relay :hmm:


Punkt 1 regulaminu : Na forum piszemy po polsku.
Niedopuszczalne jest pisanie bez polskich znaków ś,ć,ź,ą oraz bez przecinków i kropek, tłumaczenie się , że mam iPhona , jestem dyslektykiem, czy piszę z piwnicy i mam ciemno nie skutkuje

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#35 Postautor: romsky » środa, 16 listopada 2016, 09:07

Poprawię się z ortografią :kwink:
Znalazłem usterkę.
Włożyłem kluczyk do stacyjki i podłączyłem kostkę poza stacyjką.
Przekręcam śrubokrętem kostkę i :happy1:
Stacyjka jest tak rozklekotana, że nie przekręca do końca bolca wchodzącego w kostkę.
Dziękuję wszystkim za cierpliwość.
Teraz mogę przynajmniej uruchomić autko nie podnosząc maski :)

To jeszcze kropki na końcach zdań i będzie ok :)

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#36 Postautor: Marek » środa, 16 listopada 2016, 20:39

Za podanie błędnych informacji wymyślimy jakąś karę . :) Dobrze że udało się naprawić.

shock7
jestem
jestem
Posty: 3
Wiek: 40
Rejestracja: środa, 17 października 2012, 00:16
Skąd jesteś: Piaseczno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Pajero 4
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#37 Postautor: shock7 » sobota, 6 stycznia 2018, 11:37

Odgrzewam temat. :) Kilka dni temu moje sorento przestało odpalać. Dzięki wielu tematom na forum udało mi się wyeliminować immobilizer, rozrusznik, przekaźniki i bezpieczniki. Przyczyną problemu okazała się stacyjka i kostka, podobnie jak u romsky. Czy rozwiązaniem tego problemu będzie wymiana tylko tej kostki czy problem jest po stronie samej stacyjki? Może ktoś jeszcze miał ten problem? Kolego romsky jak uporałeś się z tą usterką? :help:

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#38 Postautor: Marek » sobota, 6 stycznia 2018, 12:29

Jak wymontujesz kostkę ze stacyjki , to przy pomocy niedużego śrubokręta , sprawdzisz czy kostka jest sprawna . Będziesz wiedział co jest uszkodzone . Stacyjki też ulegają mechanicznemu uszkodzeniu .

shock7
jestem
jestem
Posty: 3
Wiek: 40
Rejestracja: środa, 17 października 2012, 00:16
Skąd jesteś: Piaseczno
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 220000
Inny Samochód: Pajero 4
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#39 Postautor: shock7 » sobota, 6 stycznia 2018, 12:53

Kostkę już wymontowałem i jak ją przekręcę śrubokrętem to samochód odpala. Bolec w stacyjce jest cały i miejsce na bolec w kostce też wygląda dobrze, no i właśnie w tym miejscu stanąłem. :hmm: Co dalej? :help:
Wygląda na to, że kluczyk w stacyjce nie przekręca do końca kostki. Czy ten bolec wchodzi tak płytko w kostkę, że może wyskoczyć z otworu przy przekręcaniu? Gdzie może powstawać ten "luz" którego brakuje do przekręcenia kostki do trzeciej pozycji?

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#40 Postautor: Marek » sobota, 6 stycznia 2018, 14:02

To już musisz sam ocenić , bolec w stacyjce powinien pracować równo z kluczykiem . Jeżeli gniazdo w kostce nie jest wyrobione , to bolec nie powinien wyskakiwać . Może śrubokrętem przekręcasz pokrętło w kostce odrobinę dalej , niż to robi stacyjka .

romsky
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 67
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 24 października 2012, 18:43
Skąd jesteś: GSL
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 0
Inny Samochód: Astra G
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#41 Postautor: romsky » czwartek, 11 stycznia 2018, 10:52

Z małym poślizgiem :) , mój problem rozwiązany w tym tygodniu dopiero.
Samochód czasem odpalał czasem nie odpalał, aż padło do końca.
Przyczyna - pęknięta wkładka stacyjki.
Koszt naprawy - 60 zł
Zakupiłem na pewnym serwisie aukcyjnym stacyjkę z kluczykiem.
Potrzebna z kluczykiem, bo inaczej nie wyjmie się wkładki.
Trochę zabawy z przełożeniem blaszek/zapadek pod kluczyk (14 szt) i stary kluczyk zostaje
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#42 Postautor: Andrzej » czwartek, 11 stycznia 2018, 11:10

No to pięknie . :)
Nie przypuszczałem , że tak się da .
Szkoda , że nie ma zdjęć.
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Schemat zasilania rozrusznika

#43 Postautor: Marek » czwartek, 11 stycznia 2018, 19:44

Pęknięta wkładka , nie chcieli Ci ukraść czasami auta ?


Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości