Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Moderator: Moderator
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Otóż moja Sorencina doczekała się na nowe lampy EU z silniczkami do regulacji wysokości w komplecie. Jako, że mam amerykankę, to nie miałem wewnątrz kabiny pokrętła regulacji. Zakupiłem komplet przełączników z wersji europejskiej. Pytanie : jak to podłączyć aby działało i nie spalić przy okazji ? Generalnie skąd podebrać zasilanie i które piny z silniczków do regulatora ? Brak fabrycznej wiązki Liczę na łopatologiczne a nawet obrazkowe odpowiedzi
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Te nowe lampy to z żarnikami biksenon
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Jeśli to nie wersje z automatem na ksenony to poniżej schemat dla HLLD:
Dla wersji AHLS musisz dokupić kilka modułów
Dla wersji AHLS musisz dokupić kilka modułów
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Własnie dlatego się pytałem o rodzaj lamp, jak ksenon AHLS to jest trochę wydatku finansowego i roboty.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Dzięki serdeczne. Lampy zwykłe H7 i H1. A ten Moduł in panel to co to to ?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
IPM to moduł z bezpiecznikami pod zegarami. Jest to odpowiednik BCMa/ETACSa z SI, tylko bardziej skomplikowany, bo ma więcej funkcji.
Lokalizacja naszej kostki w module:
Lokalizacja naszej kostki w module:
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Dzięki wielkie Vokal Wiesz może skąd można zdobyć wtyczki do silniczka regulacji ? Przełącznik z kabiny dotarł wraz z wtyczką ale lampy nowe... Może pasuje od czegoś innego? Nie chciałbym zrobić jakiegoś druciarstwa typu pojedyncze piny. Nie ma to jak porządny wtyk.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Niestety, nie wiem. Trzeba pytać na szrotach
-- A7600-H - -
-- A7600-H - -
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Zgodnie z sugestią wtyczki znalazłem na szrocie. Co prawda od Ceed`a ale na wygląd powinny pasować. Czekam na przesyłkę...
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
No i zonk. We wtyczce nie ma pinu 21. Jest puste miejsce. Przylutowałem przewód bezpośrednio do modułu, jednak silniczki nie reagują. Za co odpowiedzialny jest ten przewód i czy możliwe, że wersja USA nie obsługuje silniczków? Jak to ewentualnie obejść ? Po drugie przy żadnym z pozostałych włączników masa nie pojawia się po włączeniu pozycji - jest tam zawsze ( zarówno przewód brązowo-pomarańczowy jak i czarno - pomarańczowy). Pojawia się "+". Przy silniczkach mam napięcie po włączeniu świateł na skrajnych przewodach. Na środkowym jest ciągle 0.24V niezależnie od pozycji pokrętła. Sam włącznik podświetla się po włączeniu świateł. Nie mam już cierpliwości...
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
weź żarówkę 1,2W i podłącz między +12 a ten pin gdzie masz 0,24V . Lampa powinna wtedy się zacząć ruszać.
Do żarówki musisz oczywiście dołożyć przewody.
Alternatywnie możesz np wziąć rezystor 2x100 om
po 1 nodze skręcić razem, samotne nogi do + i -, połączone nogi tam gdzie jest 0,24V. Tak uzyskasz dzielnik napięcia z 12V na 6V.
Do żarówki musisz oczywiście dołożyć przewody.
Alternatywnie możesz np wziąć rezystor 2x100 om
po 1 nodze skręcić razem, samotne nogi do + i -, połączone nogi tam gdzie jest 0,24V. Tak uzyskasz dzielnik napięcia z 12V na 6V.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Pin 21 IPM odpowiada za zasilanie dzielnika napięcia w pokrętle.
Jeśli podświetlenie przycisku działa po włączeniu świateł, to jest dobrze.
Sprawdź omomierzem, czy zmienia się rezystancja na nim pomiędzy pinami 3-5 i 4-5. Na jednej parze rezystancja powinna wzrastać, a na drugiej w tym samym czasie powinna spadać.
Jeśli podświetlenie przycisku działa po włączeniu świateł, to jest dobrze.
Sprawdź omomierzem, czy zmienia się rezystancja na nim pomiędzy pinami 3-5 i 4-5. Na jednej parze rezystancja powinna wzrastać, a na drugiej w tym samym czasie powinna spadać.
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Byłem, sprawdziłem. Oporność zmienia się tak jak pisze Vokal. Silniczki milczą.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Jeśli rezystancja się zmienia, to nie może być cały czas 0,24V
To zamiast do pinu 21 IPM podłącz przewód do stałego + przy stacyjce i wtedy sprawdź, czy silniczki pracują.
Może ten pin 21 IPM nie działa w Twoim aucie, albo brakuje jakiegoś bezpiecznika.
Jeśli to zadziała, to podłącz ten przewód od pinu 21 IPM do + pojawiającego się po zapłonie i będzie dobrze.
Za jakąś godzinę dojadę do domu to sprawdzę w GDSie schemat dokładnie do Twojego auta.
To zamiast do pinu 21 IPM podłącz przewód do stałego + przy stacyjce i wtedy sprawdź, czy silniczki pracują.
Może ten pin 21 IPM nie działa w Twoim aucie, albo brakuje jakiegoś bezpiecznika.
Jeśli to zadziała, to podłącz ten przewód od pinu 21 IPM do + pojawiającego się po zapłonie i będzie dobrze.
Za jakąś godzinę dojadę do domu to sprawdzę w GDSie schemat dokładnie do Twojego auta.
-
- teraz jestem
- Posty: 514
- Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42
Re: Podłączenie elektrycznej regulacji lamp
Vokal - MISTRZU Czyli USA nie ma nic na 21 pinie. "+" załatwił sprawę - silniczki ożyły
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości