Wahacze,regulacja kątów kół tył auta

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Siloe
jestem
jestem
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2017, 07:55
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Wahacze,regulacja kątów kół tył auta

#1 Postautor: Siloe » wtorek, 2 stycznia 2018, 19:40

Witam,czeka mnie prawdopodobnie wymiana wahaczy szt.2(regulacja ustawiania kątów kół,tył auta)Sorento 2010 rok 4WD 2,2 CRDI.Tutaj mam do Was pytanie,czy wahacze ze śrubą regulacyjną(mimośrodową)kupię jako zamienniki?.Drugie pytanie,czy regulacje kątów śrubami mimośrodowymi,występują w innych wahaczach odpowiedzialnych za geometrię z tyłu auta?,dziękuję i proszę tęgie głowy o pomoc.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze,regulacja kątów kół tył auta

#2 Postautor: Marek » wtorek, 2 stycznia 2018, 20:53

552202P100 , 552502P010 . W obu wahaczach są śruby regulacyjne , czyli dwie na stronę . Występują w zamiennikach . Mechanik nie zaproponował Ci naprawy wahaczy , będzie taniej (oczywiście zależy co jest uszkodzone ) . Numery wybrałem nie sprawdzając stron , mogą być nie do kompletu , sprawdź sobie jak wyglądają .
Załączniki
5455511.png
Ostatnio zmieniony wtorek, 2 stycznia 2018, 21:11 przez Marek, łącznie zmieniany 1 raz.

Giza

Re: Wahacze,regulacja kątów kół tył auta

#3 Postautor: Giza » wtorek, 2 stycznia 2018, 21:04

Bez problemu można wymienić same tuleje met-gum. O ile uda się w ogóle ruszyć śrubę regulacyjną - u mnie trzeba było ciąć śruby. Regulacja (mimośrody) są 2 na obu dolnych wachaczach od ich strony wewnętrznej.

Siloe
jestem
jestem
Posty: 20
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2017, 07:55
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Wahacze,regulacja kątów kół tył auta

#4 Postautor: Siloe » środa, 3 stycznia 2018, 17:58

Dziękuję Marek i ZygJe za rzeczowe informacje,a więc,w mojej Sorci śruby regulacyjne nie do ruszenia,tylko fleksa,i tu jedna opcja sama się wyjaśniła.Mój Mechanik ostatnio "walczył" z podobnym problemem w innej Kijance i musiał wszystko ciąć.Zdecydowałem że wymiana dotyczyć będzie pełnych oryginałów,począwszy od samych wahaczy,a na podkładkach kończąc,jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze,regulacja kątów kół tył auta

#5 Postautor: krzysiek ardie » środa, 3 stycznia 2018, 18:54

Ta fleksa to trochę grubo, mój znajomy zainwestował w idukcyną podgrzewarkę śrub, teraz jest w stanie bez przeszkód robić geometrię praktycznie bez oglądania się na zapieczone śruby.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Ontario
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 514
Rejestracja: niedziela, 10 maja 2015, 08:42

Re: Wahacze,regulacja kątów kół tył auta

#6 Postautor: Ontario » środa, 3 stycznia 2018, 19:02

Widziałem w akcji taki indukcyjny sprzęt. Wart swojej ceny...

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Wahacze,regulacja kątów kół tył auta

#7 Postautor: krzysiek ardie » środa, 3 stycznia 2018, 19:09

Jak zobaczyłem jak to działa to mi szczęka opadła :jaw:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Giza

Re: Wahacze,regulacja kątów kół tył auta

#8 Postautor: Giza » środa, 3 stycznia 2018, 19:57

U mnie nie pomogło niestety... a grzali aż dym szedł. Nie wiem jak w wersji EU, ale u mnie w wersji USA oprócz alu wahaczy, były także alu tuleje met-gum. Jak zapiekło się ze stalową śrubą regulacyjną, to mimo grzania i napier... nie drgnęło. Natomiast przy grzaniu regulować się daje, bo mięknie guma i wtedy śruba zapieczona z tuleją obraca się w gumie.


Wróć do „Pytania i odpowiedzi Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości