Pneumatyczne zawieszenie... Czy było już omawiane?

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Reactor
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: poniedziałek, 10 kwietnia 2017, 20:18
Skąd jesteś: Sosnowiec
Rok: W PLANACH
Inny Samochód: OPEL Vectra B
Kontaktowanie:

Pneumatyczne zawieszenie... Czy było już omawiane?

#1 Postautor: Reactor » wtorek, 8 sierpnia 2017, 16:06

Panowie/Panie czy był może gdzieś jakiś temat tutaj lub gdziekolwiek? Nie wam jak wy, ale uważam, że fajnie było by mieć coś takiego, aby można było z przycisku/sterownika podnieść sobie autko o np.: 2", gdy wjeżdża się w jakiś cięższy teren, a po wyjechaniu z niego i powrocie na drogę, wrócić do wysokości fabrycznej. Oczywiście jestem świadom, że koszt samego kompletnego zestawu, to około 5000zł. Chciałem jednak dowiedzieć się, czy ktoś coś takiego robił/przerabiał? Jeśli tak, to jak to wygląda w praktyce i może gdzieś ktoś pokazywał, obrazował przebieg takiego montażu w sori?

Awatar użytkownika
Xors
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 483
Wiek: 38
Rejestracja: czwartek, 29 września 2016, 10:21
Skąd jesteś: Białystok
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2004
Kolor: złoty
Przebieg (km.): 155
Inny Samochód: Grand Vitara, AudiTT
Twoje poprzednie Sorento: Sorento 2,4B+G
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne zawieszenie... Czy było już omawiane?

#2 Postautor: Xors » wtorek, 8 sierpnia 2017, 16:42

Nie słyszałem o próbach instalacji pneumatyki w sorento. Do czynienia miałem w audi allroad i parę razy jeździłem rangeroverem. Wrażenia z jazdy po czarnym super, a po w jeździe na autostradę i utwardzeniu zawieszenia wręcz bajecznie. Dużo lepsze prowadzenie i wybieranie nierówności niż w aucie ze standardowym zawieszeniem. Na tym koniec plusów. Zwiększenie prześwituj daje tylko pozornie większe możliwości terenowe. Sam system jest dość delikatny. Przydatny najbardziej na śniegu. Sam system teoretycznie jest dość prosty, składa sie z czterech miechów i kompresora. Niestety tanio nie jest, a pamiętać należy, że elementy gumowe poddawane ciśnieniu potrafią się zużywać. Prosto mówiąc parcieć. Rozszczelnienie miecha powoduje początkowo ciągłą pracę kompresora i ostatecznie jego awarię. Z drugiej strony masz miech i tyle, zamiast amora i sprężyny. Dla przykładu w landrowerze Discovery 2 były montowane w tylnym zawieszeniu pneumatyczne poduszki zawieszenia (system poziomujący i podnoszący tył). W związku z parceniem gumy producent zaleca wymianę poduszek co 4-5lat. Co do samej instalacji to prawdę mówiąc w kontekście sorento 1 pewnie by przekroczyła jej wartość. Jeśli już masz ciśnienie na taką zawieche i nie przerażają Cię koszty ewentualnego serwisu to poszukaj vw tuarega.

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Pneumatyczne zawieszenie... Czy było już omawiane?

#3 Postautor: krzysiek ardie » wtorek, 8 sierpnia 2017, 17:41

Było już na ten temat. Orzeł miał takie zawieszenie zamontowane, ma Scorpion53 i Murzyn1313, proszę odszukać ten wątek i w nim pisać.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości