Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#16 Postautor: Student_x » sobota, 17 czerwca 2017, 09:49

No to nieźle , a przynajmniej wiesz jakiej firmy Ci łożyska , piasty, tarcze i klocki powkładali?
Czy wsadzili coś normalnego, czy najtańszą chińszczyznę, a policzyli jak za coś lepszego?
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#17 Postautor: Marek » sobota, 17 czerwca 2017, 10:25

Dziwne by to było , gdyby mechanik przyznał się do oszustwa , a poza tym po co doszukiwać się ciągle przekrętów i wzbudzać wątpliwości .

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#18 Postautor: krzysiek ardie » sobota, 17 czerwca 2017, 11:52

Michalm69 pisze:Z nazw zapamiętałem tylko piasty X2, części miały być z "pierwszego montażu" lub zamienniki z wyższej półki. Zaufałem na tym polu chłopakom z Fox Rzeszów - kilkukrotnie polecanego serwisu na forum.


My tylko polecamy Fox Rzeszów do zakupu części, :hmm: a co do serwisu chyba nikt u nich nic nie naprawiał.
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
Student_x
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1013
Wiek: 43
Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebrno Szary
Przebieg (km.): 307000
Inny Samochód: Voyager RG
Has thanked: 53 times
Been thanked: 50 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#19 Postautor: Student_x » sobota, 17 czerwca 2017, 13:26

Marek pisze:Dziwne by to było , gdyby mechanik przyznał się do oszustwa , a poza tym po co doszukiwać się ciągle przekrętów i wzbudzać wątpliwości .

Już gdzieś chyba pisałem, że rok temu robiliśmy silnik kolesiowi. po 35tys.km wypalił się zawór. Mój były warsztat nie miał czasu tego robić. koleś pojechał gdzie indziej, gdzie stwierdzili, że przyczyną były pierścienie źle dobrane, najpierw była wersja z pękniętymi. Ale koleś przywiózł i wszystkie całe. Potem, że za wąskie, za szerokie, złe zamki. Po pomiarach wszystko jak najbardziej się zgadza. Warsztat który mu teraz rozebrał silnik, powiedział że do tego silnika to tylko oryginały, na które czekali tydzień. Nas, właściciel auta straszył skarbówką itp. żeby mu oddać kasę za drugi remont. Dotarliśmy do sklepu , który sprzedał tamtemu warsztatowi pierścienie, takie same jak my mu zakładaliśmy, a wg. asygnaty która nam koleś przedstawił z serwisu, nikt pierścieni nie zamawiał od dawien dawna. Poszła ściema, i coś ok. 200zł na samych pierścieniach przyciął warsztat. Nie chcieliśmy wnikać dalej, ale tak można robić i się dorabiać. Dla tego uczulam na sprawdzanie konkretnych faktur i części które rzekoma wkładają nam warsztaty. Teraz po roku, przez tego ciula i ja i mój kolega z warsztatu możemy mieć kontrole skarbówki. Oczywiście nie boję się , że mu oddamy za silnik, bo po pierwsze, po 35tys.km na LPG nic nam nie zrobi, po drugie, dwa dni po oddaniu auta pojechał do W-wy na LPG i w W-wie padła mu cewka, i na trzech garach przyjechał do Lublina. Po trzecie, nie rozbierał samochodu z rzeczoznawcą, tylko oczernia nas, na podstawie opinii drugiego warsztatu, który zrobił go w balona na kilkaset złotych!! Mógł bym takich przykładów powielić. Nawet drobne sprawy. A tak jeszcze przy mnie jeden z warsztatów wyciągnął łożysko Ruville a w środku FAG, od razu krzyknął do drugiego - "Sprawdź cenę Faga i wpisz w zeszyt że takie mu zakładam" oczywiście nam też się nie raz tak trafiło, ale liczyliśmy normalnie za Ruvilla a nie za FAGa. Inny przykład, siedzę sobie w ASO a tam koleś pyta o odgrzybianie czy zrobili, a drugi , że zaraz zrobimy tylko to trochę potrwa. Wsadził w rękaw piankę Clim coś tam z tesco za 10zł , za 3 minuty wrócił i powiedział, że już się robi, trzeba z pół godziny poczekać :) Dla tego, nie ufam i nie zaufam warsztatowi !!
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie

Awatar użytkownika
Michalm69
jestem
jestem
Posty: 15
Rejestracja: czwartek, 10 września 2015, 08:39
Skąd jesteś: Tomaszów Mazowiecki
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 82000
Inny Samochód: BMW E46 318I
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#20 Postautor: Michalm69 » sobota, 16 września 2017, 16:57

5000km przejechałem od wymiany - problem zniknął i nie powraca - odpukać w niemalowane ;)

Awatar użytkownika
darson79
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Wiek: 45
Rejestracja: sobota, 17 listopada 2012, 16:49
Skąd jesteś: Rychwał\Konin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 192000
Has thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#21 Postautor: darson79 » środa, 16 września 2020, 12:00

Jestem w trakcie wymiany łożyska i piasty przód prawa strona w mojej Sorci i podczas ściągania kopyta z piastą z przegubu zewnętrznego była na nim założona jakąś podkładka czy ta podkładka powinna być na tym przegubie. Jest ona wielkości otworu w piaście jakby pełniła funkcje wypełnienia luki pomiędzy przegubem a łożyskiem w piaście. Łożysko zatarte i rozsypane. Interesuje mnie ta podkładka czy mam ją montować przy składaniu. Łożysko skf a z piastą jest problem u mnie w mieście tylko dostępna Japanparts. Piastę wymieniam profilaktycznie no jak łożysko czerwone to może od temperatury się skrzywiło i przy wybijaniu z kopyta trochę się rozklepala..

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#22 Postautor: Marek » środa, 16 września 2020, 17:29

Jeżeli taka to tak, następnym razem poproszę VIN, będzie łatwiej.
Załączniki
0k20133065a_1.jpg
0k20133065a_1.jpg (26.66 KiB) Przejrzano 1251 razy

Awatar użytkownika
darson79
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 52
Wiek: 45
Rejestracja: sobota, 17 listopada 2012, 16:49
Skąd jesteś: Rychwał\Konin
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 192000
Has thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#23 Postautor: darson79 » środa, 16 września 2020, 18:00

To jest uszczelniacz łożyska i właśnie przed nim na wystający trzpień z frezami od przegubu który wchodzi w piastę jest zwykła metalowa podkładka średnicy otworu w tym uszczelniaczu. Cała obudowa uszczelniacza zmielona pewnie przez tą uszczelkę.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Krzywe piasty i bijące tarcze hamulcowe

#24 Postautor: Marek » środa, 16 września 2020, 18:27

Mam nadzieję że nie jest to osłona z samego łożysk, która spadał. W takim razie nic tam nie powinno być.
Załączniki
5051712.png
5051712.png (102.7 KiB) Przejrzano 1246 razy


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości