Problemy z AWD

coś się dzieje z autem? napisz tutaj

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Giza

Problemy z AWD

#1 Postautor: Giza » środa, 3 września 2014, 22:50

UWAGA: Sorento II :)
Od jakiegoś czasu obserwuję efekt jak by czasami nie działał tylny napęd. Efektem jest piszczenie kołami przy ruszaniu nawet na suchym, czego do tej pory nie było. Pojechałem na trawę i nawet przy załączeniu blokady AWD tylne koła nie buksują, za to przednie - jak wściekłe. Wcześniej buksował wszystkimi czterema (przy wyłączonym ESP ofkos).
Po chwili załącza się kontrolka uszkodzenia AWD, która gaśnie po wyłączeniu i włączeniu zapłonu.
Co ciekawe - mam wrażenie, że AWD czasami działa, ale też czasami jest objaw jakby blokował się, tzn. czasami łomocze coś z tyłu przy silnych skrętach na asfalcie, zupełnie jak przy zablokowanym AWD przyciskiem. Przy ruszaniu "z kopa" w trybie AUTO, AWD nie załącza się (lub słabo), bo buksują przednie koła i włącza się ESP, czego wcześniej nie było. Przy włączeniu blokady wyraźnie część napędu idzie na tył, ale często coś wtedy z tyłu łomocze jak przy skręcaniu. Zasada działania sprzęgła jest identyczna jak w Sorento 1.
Any help?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#2 Postautor: vokal » środa, 3 września 2014, 23:51

ZygJe pisze:... Pojechałem na trawę i nawet przy załączeniu blokady AWD tylne koła nie buksują, za to przednie jak wściekłe wcześniej buksował wszystkimi czterema (przy wyłączonym ESP ofkos)

.... Przy włączeniu blokady wyraźnie część napędu idzie na tył ale często coś wtedy z tyłu łomocze jak przy skręcaniu.

Czyli raz działa 4Lock, a raz nie?


Mechanicznie:
W instrukcji piszą, że olej w skrzynce rozdzielczej powinien być sprawdzany, a w razie konieczności wymieniany co 60 tys. km.
Może się zużył :hmm:

Elektrycznie:
Za schowkiem pasażera znajduje się moduł TCCS. W jego wtyczce są obok siebie dwa przewody idące do elektromagnesu - pin #1- przewód czerwony i pin #9 - przewód czarno-pomarańczowy. Wepnij w te piny miernik i sprawdź jakie pokazuje napięcie oraz czy są zmiany wskazań i jakie podczas jazdy na Auto oraz Lock.
Podejrzewam, że na Lock będzie cały czas wysokie napięcie, a na Auto napięcie będzie się wahać w zależności od uślizgu kół oraz od prędkości auta.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Giza

Re: Problemy z AWD

#3 Postautor: Giza » czwartek, 4 września 2014, 06:19

Dzięki. Sprawdzę.
W skrócie: trybie automatycznym jak by nie działał wcale (lub nieodczuwalnie). W trybie Lock działa, ale jakby nie blokował, tylko trochę napędu dawał na tył. Czasami jednak coś wtedy z tyłu łomotnie, podobnie jak przy załączonym Lock wyjechać na asfalt i skręcić.
Edit:
Wlazłem dziś pod auto i jest nachlapane smarem/olejem z uszczelniacza sprzęgła AWD od strony wału. To sprzęgło jest mokre czy suche?

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#4 Postautor: vokal » czwartek, 4 września 2014, 10:17

Mówiąc skrzynka rozdzielcza, miałem na myśli sprzęgło wielopłytkowe, które w Sorento 2011, ze względu na główny napęd na przód, znajduje się przy tylnym moście, a skrzynka rozdzielcza przy skrzyni biegów, z przodu.

Jeśli masz nachlapane, to prawdopodobnie padło uszczelnienie. W Sorento I w całej skrzynce rozdzielczej, a więc i w sprzęgle jest olej (zalecany TOD Oil). Służy on do smarowania i chłodzenia mechanizmów i tarczek sprzęgła.
Podejrzewam, ze w Sorento 2 jest podobnie.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#5 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 4 września 2014, 10:48

Zyzale przeczytaj email
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Giza

Re: Problemy z AWD

#6 Postautor: Giza » czwartek, 4 września 2014, 11:55

Po przeprowadzeniu śledztwa udało się ustalić, o co chodzi. W Sorento 2 sposób działania sprzęgła dołączającego napęd tyłu jest podobny do Sorento 1. Podstawowa różnica polega na tym, że sprzęgło jest suche. Wyciek oleju oznacza padnięty uszczelniacz mechanizmu różnicowego, z którego olej zalał sprzęgło, stąd praktycznie brak tylnego napędu.
Części zamówione, w poniedziałek wymiana i mycie sprzęgła z oleju.

Giza

Re: Problemy z AWD

#7 Postautor: Giza » niedziela, 14 grudnia 2014, 18:17

Auto spędziło 3 tyg. u Orła :love: Guru wraz z całą ekipą toczyli regularną wojnę z moją Sorcią. Rozebrali sprzęgło od AWD (fabrycznie zaspawane) wyczyścili skręcili, wyregulowali zalali olejem (okazało się że sprzęgło jednak jest mokre a ustalenie oleju który jest w środku to na prawdę był hardkor) zaspawali i..... sprzęgło złapało na sztywno.... biedny Orzeł :love: odbył jazdę próbna do domu i demontował wał w garażu. Po ponownym rozebraniu i wyregulowaniu sprzęgło działa jak trzeba :love:
Dodatkowo wymienili obie zwrotnice z piastami z przodu i założyli europejskie hamulce. Wreszcie Sorcia hamuje a nie spowalnia. Wymienili także łożysko podporowe półosi które było wymieniane 2 tyg wcześniej. Fachoffffcy od przegubów w Sulejówku nabili je młotem i hurgotało jak po 100tyś. Ufff...
Niestety Sorcia stawia się nadal. Ma jakąś wibrację w zakresie 40-60km/h IMO wał napędowy bo jak był zdjęty to nie wibrowało oraz wibracja ponad 110km/h Orzeł :love: twierdzi że od opon. Zaparłem się. Wyprostuję gadzinę.
Dodam jeszcze, że ilość wyrazów wdzięczności które Orzeł :love: przyjął za ten bezmiar roboty była bardzo uczciwa wręcz promocyjna.
Orzeł :love: dzięki :happy2:

Awatar użytkownika
daweed
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 48
Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
Skąd jesteś: Bełchatów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: czarny
Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#8 Postautor: daweed » wtorek, 18 kwietnia 2017, 15:59

Witam,
Pragnę odkopać temat gdyż zuważyłem że moje Sorento również wydaje dziwny dzwięk przy ruszaniu na skręconych kołach w lewo lub prawo. Dzwięk jest taki jakby załączona była blokada tylnej osi. Jadąc prosto nic nie słychać. Odkopałem podobny temat na forum amerykańskim i wychodzi na to, że do wymiany jest wysprzęglik napędu AWD.
http://www.kia-forums.com/2014-2015-sor ... pping.html
Przetestowałem rozwiązanie z wyjęciem bezpiecznika od AWD. Owszem, nie słychac wtedy żeby coś z tyłu było nie tak ale za to nie działa ESP.

Korzystając z okazji że dziś spadł śniego sprawdzę czy tylna oś się slizga równomiernie czy mechanizm róznicowy działa dobrze.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#9 Postautor: hunter » wtorek, 18 kwietnia 2017, 20:59

Na Sorentonation opisany był ten problem i rozwiązaniem była wymiana wymiana tego siłownika , a poniżej załączam TSB KIA USA na ten temat
Nadmienię ,że ten siłownik jest dostępny tylko jako część serwisowa związana z tą akcją.
Załączniki
TSB1.jpg
TSB1.jpg (51.78 KiB) Przejrzano 4920 razy
TSB2.jpg
TSB2.jpg (55.93 KiB) Przejrzano 4920 razy
TSB3.jpg
TSB3.jpg (46.69 KiB) Przejrzano 4920 razy
Napęd 3,5.jpg
Napęd 3,5.jpg (158.18 KiB) Przejrzano 4922 razy
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
daweed
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 48
Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
Skąd jesteś: Bełchatów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: czarny
Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#10 Postautor: daweed » wtorek, 18 kwietnia 2017, 22:36

Wow, Dzięki Hunter.
Znalazłem ten temat na SORENTONATION i dokładnie tak samo dzieje się u mnie jak opisują na forum.
Poszukałem na ebay i ten silniczek jest do kupienia za jakieś 300-400 dolarów. Trochę dużo ale cóż począć. Byle to było to :) Jeszcze w serwisie Kia spytam.
Link do TBS w PDFie. http://m.kia.oemdtc.com/TSB/2015-047.pdf

Awatar użytkownika
daweed
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 48
Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
Skąd jesteś: Bełchatów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: czarny
Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#11 Postautor: daweed » piątek, 5 maja 2017, 12:30

Tak sobie pomyślałem że skoro mają to w swoim biuletynie to może serwis Kia w Polsce wymieni mi tą część za darmo jeśli pokaże im ten dokument TSB.

Czy wogole serwisy KIA w PL honorują takie akcje dla aut sprowadzonych z USA ?

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#12 Postautor: krzysiek ardie » piątek, 5 maja 2017, 14:30

Marzenia fajna rzecz :hmm:
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

lukasgo
jestem
jestem
Posty: 13
Rejestracja: niedziela, 4 września 2011, 22:51
Skąd jesteś: woj. śląskie
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2010
Kolor: srebrny
Inny Samochód: 11' 2,0crdi 4WD
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#13 Postautor: lukasgo » środa, 9 maja 2018, 00:32

Dzień dobry!

I jak skończyły się przeprawy z wadą napędu? U mnie w sorento 2011 2,0 crdi 4wd pojawił się ten sam problem. Auto niestety jest po gwarancji a polskie ASO nie widzą w ogóle tego TSB i chcą wymieniać cały tylny most za około 9 tys. zł/// :jaw:

Awatar użytkownika
daweed
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 48
Rejestracja: wtorek, 23 sierpnia 2016, 11:24
Skąd jesteś: Bełchatów
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.3 V6 GDI (290KM) Sorento2
Skrzynia: A/T
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: czarny
Inny Samochód: Suzuki Grand Vitara
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#14 Postautor: daweed » wtorek, 26 czerwca 2018, 07:57

u mnie dalej to samo, od zeszłego roku nic z tym nie ruszyłem. Gorzej napewno nie jest ale znowu zaczęło mnie to wkurzać i mam ambitny plan zabrać się za to :)
Interesujące jest to, że na zimnym tzn. po całej nocy, nie słychać nic nawet na skreconych kołach i gwałtownym ruszaniu. Natomiast już po przejechaniu jakiś 5 kilometrów zaczyna być słychać. Im dłużej się jeździ tym bardziej pewnie się nagrzewa olej i załącza blokadę.
Wydaję mi się, że może być też przyczyną wadliwy czujnik albo zużyty olej w przekładni.

Awatar użytkownika
volcan
moja ranga
moja ranga
Posty: 146
Wiek: 45
Rejestracja: niedziela, 6 maja 2018, 10:11
Skąd jesteś: Rzeszów / Jaworzno
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2010
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 235000
Inny Samochód: Ford Fusion
Has thanked: 18 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Problemy z AWD

#15 Postautor: volcan » środa, 27 czerwca 2018, 05:48

A nie pomyślałeś, że skoro podejrzewasz zużyty olej, to wymiana tego oleju byłaby na miejscu?


Wróć do „Awarie, czyli co dolega Twojemu KIA Sorento II”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości