Nośność Relingów
Moderator: Moderator
-
- moja ranga
- Posty: 120
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 17 listopada 2016, 10:55
- Skąd jesteś: warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 175500
- Inny Samochód: Jeep
- Twoje poprzednie Sorento: nie miałem
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Nośność Relingów
Witam mam pytanie , Zamierzam samemu wyspawać bądź zamówić kosz wyprawowy . W związku z tym mam pytanie orientuję się ktoś jaka jest nośność relingów sorki ,albo ktoś testował już jakieś ciężary powyżej 250 kg . Przestudiowałem książkę serwisową i nic tam nie znalazłem . Pozdrawiam
- stella997
- wiem wszystko
- Posty: 1523
- Wiek: 54
- Rejestracja: niedziela, 18 września 2011, 20:28
- Skąd jesteś: Błonie koło Wawa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 160000
- Inny Samochód: 307, Vitara,Sportage
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Nośność Relingów
Według instrukcji chyba 70 kg,około 200 miał Skorpion jako namiot i on sam ale na postoju.
Prezes-Dyktator KSA, SDA,MODY tel alarmowy +48501143779
- krzysiek ardie
- ma VIN w małym palcu
- Posty: 7225
- Wiek: 59
- Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
- Skąd jesteś: Opole
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 159000
- Inny Samochód: Daewoo Matiz
- Has thanked: 474 times
- Been thanked: 331 times
- Kontaktowanie:
Re: Nośność Relingów
Na relingach jest naklejka z nośnością
uczestnik SDA
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Nośność Relingów
Nośność relingów podczas jazdy wynosi 70 kg , na postoju natomiast miałem na dachu 230 kg ( ja, namiot dachowy , żona ) i wszystko zachowywało się stabilnie.
- angelus210
- Jestem
- Posty: 1540
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 8 marca 2015, 09:38
- Skąd jesteś: Spytkowice -KWA-
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 312000
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 158 times
- Kontaktowanie:
- lopunia
- możesz mi ufać
- Posty: 1115
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: Srebny
- Przebieg (km.): 98000
- Inny Samochód: SUZUKI GV II
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Nośność Relingów
Mnie się wydaje, że te 75 kg to wynika bardziej z bezpieczeństwa tzn. z przesunięcia wyżej środka ciężkości niż z rzeczywistej wytrzymałości relingów lub dachu. Kiedyś gdzieś czytałem (teraz już nie kojarzę gdzie), że sam dach jest projektowany w samochodach tak, aby wytrzymać minimum 3 krotny ciężar pojazdu.
Natomiast przeciążenie go podczas jazdy może być katastrofalne w skutkach i zakończyć się nawet dachowaniem!
Natomiast przeciążenie go podczas jazdy może być katastrofalne w skutkach i zakończyć się nawet dachowaniem!
pozdrawiam
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Nośność Relingów
lopunia pisze:Kiedyś gdzieś czytałem (teraz już nie kojarzę gdzie), że sam dach jest projektowany w samochodach tak, aby wytrzymać minimum 3 krotny ciężar pojazdu.
Żaden dach nie udźwignie 6 ton
- lopunia
- możesz mi ufać
- Posty: 1115
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 10 lipca 2013, 16:15
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: Srebny
- Przebieg (km.): 98000
- Inny Samochód: SUZUKI GV II
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrny ZŁOMEK 2.5 CRDI AT
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 17 times
- Kontaktowanie:
Re: Nośność Relingów
Nie napisałem, że dach będzie cały, a w szczególności szyby bo dopiero by mi się dostało .
Znalazłem co prawda to nie UE i nie Polska ale pamięć jest trochę zawodna:
"Administracja Baracka Obamy wprowadziła w maju nowe regulacje dotyczące wymaganej wytrzymałości dachów aut. To pierwsza znacząca zmiana tych przepisów od 1973 roku. Wejdzie ona w życie od września 2012 roku i ma dotyczyć wszystkich modeli aut od 2017 roku. Nowa regulacja wymaga, aby dach samochodu wytrzymywał obciążenie równe trzykrotności jego wagi. Do tej pory obowiązywał współczynnik 1,5 wagi auta.
Test Insurance Institute for Highway Safety stawia poprzeczkę jeszcze wyżej. Aby uzyskać najwyższą ocenę, dach musi wytrzymać obciążenie równe czterokrotnej wadze samochodu.
W przypadku smarta fortwo współczynnik wytrzymałości wyniósł aż 5,41. Kolejne miejsca zajęły toyota yaris (3,78), hyundai accent (3,72) mini cooper (3,44), honda fit (3,42). Najsłabiej wypadł chevrolet aveo, dla którego współczynnik wyniósł 3,09."
Cytat z https://www.pb.pl/smart-najbardziej-wytrzymaly-na-dachowanie-513851
Znalazłem co prawda to nie UE i nie Polska ale pamięć jest trochę zawodna:
"Administracja Baracka Obamy wprowadziła w maju nowe regulacje dotyczące wymaganej wytrzymałości dachów aut. To pierwsza znacząca zmiana tych przepisów od 1973 roku. Wejdzie ona w życie od września 2012 roku i ma dotyczyć wszystkich modeli aut od 2017 roku. Nowa regulacja wymaga, aby dach samochodu wytrzymywał obciążenie równe trzykrotności jego wagi. Do tej pory obowiązywał współczynnik 1,5 wagi auta.
Test Insurance Institute for Highway Safety stawia poprzeczkę jeszcze wyżej. Aby uzyskać najwyższą ocenę, dach musi wytrzymać obciążenie równe czterokrotnej wadze samochodu.
W przypadku smarta fortwo współczynnik wytrzymałości wyniósł aż 5,41. Kolejne miejsca zajęły toyota yaris (3,78), hyundai accent (3,72) mini cooper (3,44), honda fit (3,42). Najsłabiej wypadł chevrolet aveo, dla którego współczynnik wyniósł 3,09."
Cytat z https://www.pb.pl/smart-najbardziej-wytrzymaly-na-dachowanie-513851
pozdrawiam
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
Piotrek
"Człowiek całe życie się uczy a głupi umiera"
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
- cezio77
- możesz mi ufać
- Posty: 1111
- Wiek: 46
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
- Skąd jesteś: Ostróda
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 190000
- Inny Samochód: Nissan Micra
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 24 times
Re: Nośność Relingów
Białe Sorento? Murzyn niezłe parkowanie
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".
-
- moja ranga
- Posty: 120
- Wiek: 38
- Rejestracja: czwartek, 17 listopada 2016, 10:55
- Skąd jesteś: warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2009
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 175500
- Inny Samochód: Jeep
- Twoje poprzednie Sorento: nie miałem
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości