Homologacja a bezpieczeństwo
Moderator: Moderator
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Kriskrak. Przypomnij sobie jednak, że na początku twierdziłeś, że nie masz żadnych oznaczeń na tych rurach. I stąd było podejrzenie, że rurki te są nielegalne.
Skoro okazało się, że masz odpowiedni certyfikat to super :-)
Jesteś bezpieczny. I bardzo dobrze.
Nieskromnie tylko napiszę, że może właśnie dyskusja w tym wątku zmotywowała Cię do poszperania w necie i wyjaśnienia tej sprawy.
Brawo :-)
Ps. Niech ten przypadek da do myślenia tym wszystkim, którzy maja rurki "hand made" czyli bez homologacji.
Jak widzicie na zachodzie takie numery już nie przechodzą.
U nas tez tak będzie, mam nadzieje.
Skoro okazało się, że masz odpowiedni certyfikat to super :-)
Jesteś bezpieczny. I bardzo dobrze.
Nieskromnie tylko napiszę, że może właśnie dyskusja w tym wątku zmotywowała Cię do poszperania w necie i wyjaśnienia tej sprawy.
Brawo :-)
Ps. Niech ten przypadek da do myślenia tym wszystkim, którzy maja rurki "hand made" czyli bez homologacji.
Jak widzicie na zachodzie takie numery już nie przechodzą.
U nas tez tak będzie, mam nadzieje.
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Dokładnie tak- dyskusja na forum zmotywowała mnie do dokładnego przyjrzenia się orurowaniu. Podpowiedź Kol. Pikolo na temat certyfikatu COBRY skłoniła mnie do obejrzenia auta od spodu. Na co dzień po prostu jeździmy autem, które jest już wyposażone w dodatki i nie zastanawiamy się nad homologacjami i zgodnością z aktualnymi przepisami. Najważniejsze abyśmy w przypadku nieoczekiwanego zdarzenia nie mieli kłopotów natury prawnej.
/resztę się wyklepie/.
/resztę się wyklepie/.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Czyli jest jakiś pożytek z tej dyskusji :-)
Wydrukuj sobie tę homologację, wrzuć do schowka w samochodzie i zapomnij o sprawie.
Jesteś bezpieczny i Tobie nie grożą żadne konsekwencje prawne w przypadku jakiejś kolizji.
Wydrukuj sobie tę homologację, wrzuć do schowka w samochodzie i zapomnij o sprawie.
Jesteś bezpieczny i Tobie nie grożą żadne konsekwencje prawne w przypadku jakiejś kolizji.
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
- miro
- wiem wszystko
- Posty: 2461
- Wiek: 54
- Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
- Skąd jesteś: Bestwina
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebro
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 6 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Jeździcie po świcie to zapewne widzicie jakie tak są przepisy i zakazy.
Na ten przykład w Chorwacji możesz sobie łódką pływać i nikt o papier sternika nie pyta.
Na plażach nie ma ratowników a ludzie się jakoś nie topią.
Bo czy to normalne jest, żeby dorosłego człowieka pilnować jak dziecko?
Może to zabrzmi brutalnie, ale głupota to najlepsza naturalna selekcja istot myślących.....
Na ten przykład w Chorwacji możesz sobie łódką pływać i nikt o papier sternika nie pyta.
Na plażach nie ma ratowników a ludzie się jakoś nie topią.
Bo czy to normalne jest, żeby dorosłego człowieka pilnować jak dziecko?
Może to zabrzmi brutalnie, ale głupota to najlepsza naturalna selekcja istot myślących.....
-
- moja ranga
- Posty: 141
- Wiek: 42
- Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Wolność wolnością, jeśli chodzi tylko o nas i nasze bezpieczeństwo. Gorzej jak w wyniku naszych modyfikacji ktoś postronny straci życie.
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Popieram Miro w 100%. Przepisy, homologacje normy i inne wymysły biurokratycznej Europy są po to, by nakręcać koniunkturę koncernów. Wprowadza się normy euro, dpf itp - my płacimy, a w Azji, Ameryce leją z tego...
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
kioterapia - to lanie to chyba w Ameryce Łacińskiej
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- Madej
- ASSISTANCE
- Posty: 2424
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
- Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: nie dotyczy
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Bez nakazów, zakazów i homologacji...i się da.
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
kioterapia pisze:Popieram Miro w 100%. Przepisy, homologacje normy i inne wymysły biurokratycznej Europy są po to, by nakręcać koniunkturę koncernów. Wprowadza się normy euro, dpf itp - my płacimy, a w Azji, Ameryce leją z tego...
Po tygodniowej wizyty w Chinach, jestem wielkim zwolennikiem regulacji prawnych w zakresie ekologii, ograniczenia emisji spaleń itd. Tamtym powietrzem nie da się oddychać i po powrocie, przez tydzień jeszcze kaszlałem, jak mi się płuca oczyszczały…
Łatwo to komentować i węszyć spiski (aczkolwiek wiadomo, firmy na tym zarabiają) ale naprawdę, Azjaci (a zwłaszcza Chińczycy) z tego nie leją
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Gerwazy i dlatego regulacje prawne są potrzebne. Bo się nie opłacają, więc przemysł nigdy by nie poszedł w stronę ekologii. Po prostu. Tak jak nie lubię ingerencji państwa w życie obywateli pod żadnym pozorem, tak w kwestii ekologii diametralnie zmieniłem zdanie
I uwierz mi, że zimowa pora we Wrocławiu gdy całe dzielnice palą śmieciami w kominkach, to nic w porównaniu do po prostu katastrofy ekologicznej w Chinach.
I uwierz mi, że zimowa pora we Wrocławiu gdy całe dzielnice palą śmieciami w kominkach, to nic w porównaniu do po prostu katastrofy ekologicznej w Chinach.
-
- moje konto
- Posty: 226
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 23:20
- Skąd jesteś: Bielany Wrocławskie
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: blue
- Przebieg (km.): 253
- Inny Samochód: volvo s60
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Kayne pisze:kioterapia pisze:Popieram Miro w 100%. Przepisy, homologacje normy i inne wymysły biurokratycznej Europy są po to, by nakręcać koniunkturę koncernów. Wprowadza się normy euro, dpf itp - my płacimy, a w Azji, Ameryce leją z tego...
Po tygodniowej wizyty w Chinach, jestem wielkim zwolennikiem regulacji prawnych w zakresie ekologii, ograniczenia emisji spaleń itd. Tamtym powietrzem nie da się oddychać i po powrocie, przez tydzień jeszcze kaszlałem, jak mi się płuca oczyszczały…
Łatwo to komentować i węszyć spiski (aczkolwiek wiadomo, firmy na tym zarabiają) ale naprawdę, Azjaci (a zwłaszcza Chińczycy) z tego nie leją
Bez przesady, byłem dwa tygodnie i nic. W 180 miastach mają zakaz ruchu skuterów i motocykli spalinowych. Świetnie wyglądają spalinowe przerobione na elektryczne, czasami nie udało się zdemontować tłumika, lub czegoś z poprzedniego życia....
OME Lift +1" BFG AT
-
- teraz jestem
- Posty: 590
- Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Przebieg (km.): 205555
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Homologacja a bezpieczeństwo
Może nie byłeś w dużym mieście, ale np. Pekin czy Wuhan, to jedna wielka tragedia.
Złota Wieża Żurawia była od mnie w odległości około 400-500 metrów w momencie robienia zdjęcia. To wedle prognozy pogody, jest słoneczny dzień z umiarkowanym zachmurzeniem. Nie ma żadnej mgły, deszczu. Serio, nie ma tragedii? Pytałem się tubylców i niebieskie niebo widzą średnio przez 7-14 dni w roku.
Faktycznie, bez przesady…
Złota Wieża Żurawia była od mnie w odległości około 400-500 metrów w momencie robienia zdjęcia. To wedle prognozy pogody, jest słoneczny dzień z umiarkowanym zachmurzeniem. Nie ma żadnej mgły, deszczu. Serio, nie ma tragedii? Pytałem się tubylców i niebieskie niebo widzą średnio przez 7-14 dni w roku.
Faktycznie, bez przesady…
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości