Wyprawowa Kia Sorento
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Wyprawowa Kia Sorento
Założenia projektowe
Konserwacja podwozia i ramy pojazdu
Wyposażenie off road i wyprawowe- zderzaki, progi, bagażnik
Pakiet ochrony karoserii- Line-X
Jako specjaliści od nietypowych projektów, podjęliśmy sie realizacji dość rzadko modyfikowanego modelu- Kia Sorento pierwszej edycji. Pan Andrzej, pierwszy i jedyny właściciel pojazdu, postanowił przywrócić dobrą kondycję auta i przeznaczyć je do rekreacji. Auto posiadało już lift zawieszenia +2″.
Kia Sorento w wersji z napędem na 4 koła, zbudowana na pełnej ramie, daje pewne możliwości modyfikacji off road.
Prace na Kia rozpoczęliśmy od konserwacji podwozia, które, po latach użytkowania w polskich warunkach, znajdowało sie w fatalnym stanie. Rdza zaatakowała most, ramę, elementy karoserii pod fabrycznymi zderzakami. Wszelkie ogniska rdzy usuwaliśmy w oparciu o pakiet konserwacji premium.
Tylny most został w całości zdemontowany, wypiaskowany i, jak całość podwozia i rama, pokryty powłoką uretanową Raptor.
Kia otrzymała komplet osłon podwozia, chroniących silnik, skrzynię biegów i skrzynię rozdzielczą.
Po przeprowadzeniu konserwacji podwozia, przyszła pora na prace mechaniczne. Tu Kia nie wymaga dużego wkładu, wymieniliśmy, sprzęgło z dwumasą, elementy układu hamulcowego, tuleje.
W międzyczasie nasz Team od doposażeń pracował juz na projektowaniem osprzętu off road.
Stalowe zderzaki off road, wyprodukowane na indywidualne zamówienie do Sorento, odznaczają się typową dla MetalPasji agresywną stylistyką.
Zderzak przedni off road do Kia został wyposażony w płytę pod wyciągarkę i podwójne wbudowane oświetlenie- led do jazdy dziennej i lampy robocze. Dodatkowo doposażyliśmy zderzak również w, nieodzowne w terenie, uchwyty do szarpania.
Na zderzak powędrowała wyciągarka Dragon Winch z serii Maverick o uciągu 5,5T.Puszka z przekaźnikami została przeniesiona pod maskę pojazdu.
Stalowy zderzak tylny do Kia uzupełniliśmy o wbudowanie oświetlenie robocze w technologii led, które niezwykle przydaje sie podczas nocnych manewrów samochodem, multifunkcyjne gniazdo haka 2×2″ oraz uchwyty do szarpania, które umożliwiają wyciagnięcie pojazdu z każdej opresji.
Z pakietu off road Sorento zostało także wyposażone w progi i bagażnik wyprawowy, wyprodukowane przy pomocy giętarki wielopłaszczyznowej CNC. Klasyczny model progów off road, mocowanych do ramy pojazdu, doskonale chroni karoserię i umożliwia asekurowanie pojazdu w razie bocznych przechyłów.
Kia została wyposażona w model bagażnika typu platforma, który umożliwia montaż namiotu dachowego.
Cały osprzęt off road, polakierowaliśmy według naszych standardów powłokami poliuretanowymi, które zapewniają maksymalną ochronę przed korozją, zadrapaniami i otarciami dajć interesujące matowo-chropowate wykonczenie.
Dodatkowo na Sorento wykonaliśmy również pakiet ochronny dolnych partii nadwozia powłokami poliuretanowymi Line-X., którymi, zostały polakierowane także oryginalne felgi.
Całości dopełniły opony-najnowszy model At-ków marki BFG z wzmocnionymi bokami.
Sorento gotowe na wyprawę 4×4!
http://metalpasja.pl
Konserwacja podwozia i ramy pojazdu
Wyposażenie off road i wyprawowe- zderzaki, progi, bagażnik
Pakiet ochrony karoserii- Line-X
Jako specjaliści od nietypowych projektów, podjęliśmy sie realizacji dość rzadko modyfikowanego modelu- Kia Sorento pierwszej edycji. Pan Andrzej, pierwszy i jedyny właściciel pojazdu, postanowił przywrócić dobrą kondycję auta i przeznaczyć je do rekreacji. Auto posiadało już lift zawieszenia +2″.
Kia Sorento w wersji z napędem na 4 koła, zbudowana na pełnej ramie, daje pewne możliwości modyfikacji off road.
Prace na Kia rozpoczęliśmy od konserwacji podwozia, które, po latach użytkowania w polskich warunkach, znajdowało sie w fatalnym stanie. Rdza zaatakowała most, ramę, elementy karoserii pod fabrycznymi zderzakami. Wszelkie ogniska rdzy usuwaliśmy w oparciu o pakiet konserwacji premium.
Tylny most został w całości zdemontowany, wypiaskowany i, jak całość podwozia i rama, pokryty powłoką uretanową Raptor.
Kia otrzymała komplet osłon podwozia, chroniących silnik, skrzynię biegów i skrzynię rozdzielczą.
Po przeprowadzeniu konserwacji podwozia, przyszła pora na prace mechaniczne. Tu Kia nie wymaga dużego wkładu, wymieniliśmy, sprzęgło z dwumasą, elementy układu hamulcowego, tuleje.
W międzyczasie nasz Team od doposażeń pracował juz na projektowaniem osprzętu off road.
Stalowe zderzaki off road, wyprodukowane na indywidualne zamówienie do Sorento, odznaczają się typową dla MetalPasji agresywną stylistyką.
Zderzak przedni off road do Kia został wyposażony w płytę pod wyciągarkę i podwójne wbudowane oświetlenie- led do jazdy dziennej i lampy robocze. Dodatkowo doposażyliśmy zderzak również w, nieodzowne w terenie, uchwyty do szarpania.
Na zderzak powędrowała wyciągarka Dragon Winch z serii Maverick o uciągu 5,5T.Puszka z przekaźnikami została przeniesiona pod maskę pojazdu.
Stalowy zderzak tylny do Kia uzupełniliśmy o wbudowanie oświetlenie robocze w technologii led, które niezwykle przydaje sie podczas nocnych manewrów samochodem, multifunkcyjne gniazdo haka 2×2″ oraz uchwyty do szarpania, które umożliwiają wyciagnięcie pojazdu z każdej opresji.
Z pakietu off road Sorento zostało także wyposażone w progi i bagażnik wyprawowy, wyprodukowane przy pomocy giętarki wielopłaszczyznowej CNC. Klasyczny model progów off road, mocowanych do ramy pojazdu, doskonale chroni karoserię i umożliwia asekurowanie pojazdu w razie bocznych przechyłów.
Kia została wyposażona w model bagażnika typu platforma, który umożliwia montaż namiotu dachowego.
Cały osprzęt off road, polakierowaliśmy według naszych standardów powłokami poliuretanowymi, które zapewniają maksymalną ochronę przed korozją, zadrapaniami i otarciami dajć interesujące matowo-chropowate wykonczenie.
Dodatkowo na Sorento wykonaliśmy również pakiet ochronny dolnych partii nadwozia powłokami poliuretanowymi Line-X., którymi, zostały polakierowane także oryginalne felgi.
Całości dopełniły opony-najnowszy model At-ków marki BFG z wzmocnionymi bokami.
Sorento gotowe na wyprawę 4×4!
http://metalpasja.pl
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowa Kia Sorento
Coś w sobie ma. To co na pierwszy rzut oka się nie podoba nie zawsze jest brzydkie. Jako auto wyprawowe ma wszystko co potrzeba i dla mnie jest OK. Również estetycznie. Lubię nietypowe projekty.
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
-
- ASSISTANCE
- Posty: 2447
- Wiek: 46
- Rejestracja: piątek, 17 lutego 2012, 09:03
- Skąd jesteś: Czę100chowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: srebrny/grafitowy
- Przebieg (km.): 219000
- Inny Samochód: SHILTON
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowa Kia Sorento
KIO progi boczne nie zawsze przeszkadzają. Owszem przy podjazdach, zjazdach na górkach obniżają prześwit i nierzadko można na nich zawisnąć. Miałem tak nie raz. Progi boczne uchroniły mnie jednak już dwukrotnie od dużo większych kosztów napraw po jeździe w lesie. Przy pochyłych ścieżkach pomiędzy drzewami zdarzyło mi się, że auto w błocie ześliznęło się na bok i lekko oparło o drzewo. Gdyby nie to że oparło się progiem, który lekko się wgniótł to była by do roboty blacharka, drzwi, malowanie i kto wie czy szyba by na dodatek nie pękła. Jak widać każde rozwiązanie morze przynieść korzyści jak i negatywne skutki zastosowania.
KIA SORENTO SHILTON N°532
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
2.5 CRDi (140KM) + USEL
Lift 2 - przód +42mm, tył +40mm
Ściśle przestrzegam diety: wino, śpiew i kobiety...
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Wyprawowa Kia Sorento
Raczej tego się nie dowiesz, ale może to wartość zbliżona do wartości auta.
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowa Kia Sorento
Raczej na pewno. Z tym,że jeżeli robisz takie inwestycje to nie ma co na to patrzeć. To już auto off road i pewno chodzi w innym cenniku.
- ntgale
- możesz mi ufać
- Posty: 1329
- Rejestracja: sobota, 30 listopada 2013, 18:54
- Skąd jesteś: ___
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Been thanked: 1 time
Re: Wyprawowa Kia Sorento
To nie jest inwestycja. Auto, które nie zarabia nie jest inwestycją. A i ewentualna jego sprzedaż może skończyć się raczej tylko stratą.
- Gonzo
- To ja
- Posty: 289
- Wiek: 51
- Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
- Skąd jesteś: ZPL
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 230000
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowa Kia Sorento
Zgadza się, zarobkowa nie. To inwestycja we własne hobby A to rzecz bezcenna.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowa Kia Sorento
Rozwieję Wasze wątpliwości co do kosztów.
Tego maila otrzymałem od tej firmy.
MetalPasja
do mnie
Dzień dobry,
dziękujemy za zainteresowanie naszą Pasją.
Jako polski producent osprzętu off road i tuner samochodów terenowych
specjalizujemy się w nietypowych modyfikacjach, stąd, wśród naszych
realizacji pojawiła się Kia Sorento.
Jeśli chodzi o wagę stalowych zderzaków off road, to tych konkretnych
nie ważyliśmy, ale standardowo waga jednego zderzaka kształtuje się w
okolicach 40-50 kg.
Aby zamontować zderzaki takie jak w naszym projekcie wyprawowej Kia
Sorento, potrzebne są modyfikacje w postaci podcięcia karoserii pod
fabrycznymi zderzakami. Nasze zderzaki sa zaprojektowane tak, aby
maksymalnie zwiększyć kąta natarcia pojazdu i odsłonić koła, stad
konieczność wycięcia niektórych obszarów karoserii. Te zabiegi nie mają
wpływu na konstrukcje pojazdu.
Realizacja takowych zderzaków możliwa byłaby wyłącznie jeśli pojazd
trafiłby do naszej siedziby na czas prac- zderzaki realizujemy na
indywidualne zamówienie.
Ceny oraz opcje doposażenia kształtują się następująco:
Zderzak przedni
Wersja bazowa jest wyposażona w:
-płytę pod wyciągarkę
-podwójne wbudowane oświetlenie-led do jazdy dziennej oraz soczewki
przeciwmgłowe
-otwory umożliwiające bezpieczne podnoszenie pojazdu przy pomocy
podnośnika typu hi lift
Cena wersji bazowej: 3599,00pln
Dodatkowo zderzak można doposażyc w:
- odkręcane uchwyty do szarpania-250,00pln/komplet
- odkręcany bull bar- od 590,00pln
Zderzak tylny:
Wersja bazowa zawiera wbudowane oświetlenie robocze w technologii led
Cena: 3799,00pln
Opcje dodatkowego doposażenia produktu:
- uchwyty do szarpania-250,00pln
- gniazdo halka amerykańskiego 2x2" z końcówka kulową- 750,00pln
- ramie koła zapasowego-2199,00pln
- płyta pod wyciągarkę- 899,00pl
Produkty MetalPasja.pl lakierujemy w technologii natrysku poliuretanem,
która jest najtrwalszą obecnie znana metodą zabezpieczania detali.Z
uwagi na swoją niewiarygodną odporność na ścieranie, uszkodzenia,
powłoki poliuretanowe doskonale sprawdzają się w autach terenowych,
które są narażone na wszelakiego typu uszkodzenia.
Poza zderzakami posiadamy także całą game pozostałych produktów
potrzebnych do zmodyfikowania pojazdu, takich jak: zawieszenia,
wyciągarki, progi, bagażniki etc.
Jeśli ma Pan jakieś pytania lub chciałby umówić się na termin
realizacji, proszę o kontakt.
---
Pozdrawiam serdecznie/Best regards/Cordiali saluti
inż.Ilona Jantarska
MetalPasja Team
MetalPasja Professional Off Road Equipment
26-050 Zagnańsk, ul. Kielecka 3 hala 14
GSM +48 886 908 677
kontakt@metalpasja.pl
www.metalpasja.pl
Tego maila otrzymałem od tej firmy.
MetalPasja
do mnie
Dzień dobry,
dziękujemy za zainteresowanie naszą Pasją.
Jako polski producent osprzętu off road i tuner samochodów terenowych
specjalizujemy się w nietypowych modyfikacjach, stąd, wśród naszych
realizacji pojawiła się Kia Sorento.
Jeśli chodzi o wagę stalowych zderzaków off road, to tych konkretnych
nie ważyliśmy, ale standardowo waga jednego zderzaka kształtuje się w
okolicach 40-50 kg.
Aby zamontować zderzaki takie jak w naszym projekcie wyprawowej Kia
Sorento, potrzebne są modyfikacje w postaci podcięcia karoserii pod
fabrycznymi zderzakami. Nasze zderzaki sa zaprojektowane tak, aby
maksymalnie zwiększyć kąta natarcia pojazdu i odsłonić koła, stad
konieczność wycięcia niektórych obszarów karoserii. Te zabiegi nie mają
wpływu na konstrukcje pojazdu.
Realizacja takowych zderzaków możliwa byłaby wyłącznie jeśli pojazd
trafiłby do naszej siedziby na czas prac- zderzaki realizujemy na
indywidualne zamówienie.
Ceny oraz opcje doposażenia kształtują się następująco:
Zderzak przedni
Wersja bazowa jest wyposażona w:
-płytę pod wyciągarkę
-podwójne wbudowane oświetlenie-led do jazdy dziennej oraz soczewki
przeciwmgłowe
-otwory umożliwiające bezpieczne podnoszenie pojazdu przy pomocy
podnośnika typu hi lift
Cena wersji bazowej: 3599,00pln
Dodatkowo zderzak można doposażyc w:
- odkręcane uchwyty do szarpania-250,00pln/komplet
- odkręcany bull bar- od 590,00pln
Zderzak tylny:
Wersja bazowa zawiera wbudowane oświetlenie robocze w technologii led
Cena: 3799,00pln
Opcje dodatkowego doposażenia produktu:
- uchwyty do szarpania-250,00pln
- gniazdo halka amerykańskiego 2x2" z końcówka kulową- 750,00pln
- ramie koła zapasowego-2199,00pln
- płyta pod wyciągarkę- 899,00pl
Produkty MetalPasja.pl lakierujemy w technologii natrysku poliuretanem,
która jest najtrwalszą obecnie znana metodą zabezpieczania detali.Z
uwagi na swoją niewiarygodną odporność na ścieranie, uszkodzenia,
powłoki poliuretanowe doskonale sprawdzają się w autach terenowych,
które są narażone na wszelakiego typu uszkodzenia.
Poza zderzakami posiadamy także całą game pozostałych produktów
potrzebnych do zmodyfikowania pojazdu, takich jak: zawieszenia,
wyciągarki, progi, bagażniki etc.
Jeśli ma Pan jakieś pytania lub chciałby umówić się na termin
realizacji, proszę o kontakt.
---
Pozdrawiam serdecznie/Best regards/Cordiali saluti
inż.Ilona Jantarska
MetalPasja Team
MetalPasja Professional Off Road Equipment
26-050 Zagnańsk, ul. Kielecka 3 hala 14
GSM +48 886 908 677
kontakt@metalpasja.pl
www.metalpasja.pl
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowa Kia Sorento
Tanio być nie może. Ja mam trochę podobne modyfikacje: opony BF Godrich AT - 2200 zł (teraz już są droższe), lift 2" ( sprężyny Ironman - 2000 zł, amortyzatory Koni Heavy Track - 2000 zł ), progi Cobra - 2000 zł, przednie orurowanie + osłony podwozia ( wszystko robione chałupniczo ) - 1500 zł, listwa oświetleniowa led - 1500 zł ( zakup + montaż ), malowanie lakierem strukturalnym zderzaków i bocznych plastików - chyba ok. 1000 zł. To już ok 12000 zł. Tylko nie uświadamiajcie Doroty...... Oczywiście wszystko rozłożone na kilka lat. A do tego jeszcze przydałaby się wyciągarka, bagażnik wyprawowy, podnośnik pneumatyczny......20000 to bez problemu można osiągnąć.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowa Kia Sorento
Panie Boże , spraw, aby po mojej śmierci żona nie sprzedała mojego Sorento, za tyle, za ile jej powiedziałem że kupiłem
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowa Kia Sorento
Andrzej a gdzie ty się wybierać chcesz, jeszcze trochę do zrobienia . jeszcze czasu a czasu przed tobą
- kioterapia
- To ja
- Posty: 375
- Rejestracja: czwartek, 14 stycznia 2016, 18:04
- Skąd jesteś: wrocław
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny metalic
- Przebieg (km.): 130000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowa Kia Sorento
Acha robicie to wszystko w tajemnicy przed żonami , dla tego to jest wersja przeprawowa.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości