Geometria - regulacja pochylenia

Hamulce, amortyzatory, sprężyny, koła, drążki itp.

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#61 Postautor: staszek » poniedziałek, 7 grudnia 2015, 23:53

No to byłem.
Po pierwsze:
Śruby puściły wszystkie. Podlewałem kilkakrotnie w sobotę i w niedzielę. Dzięki Hunter. :beer: Gdybyś nie napisał, żeby lać uznałbym je za martwe.

Po drugie:
Kąty były OK, ale zbieżnoć troszeczkę poprawiona. W efekcie teraz kierownica jest bardziej prosto niż była. Nie wiem jednak czy takie małe odchylenie mogło mieć wpływ na darcie opon. MOże ze względu na wagę auta mogło.

Po trzecie:
Zastanawiam się jaka jeszcze może być przyczyną. Luzy na sworzniu raczej nie, bo wtedy by jechało wewnętrzne krawędzie. Może amortyzatory nie takie jak potrzeba? Są w miarę nowe, więc sprawne. Były różne twardości w zależności od silnika czy rocznika?

A przy okazji zdobyłem parametry geometrii sorento, więc jutro zamieszczę na forum jak już to wszystko ogarnę.

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#62 Postautor: staszek » środa, 9 grudnia 2015, 17:48

Wrzucam wydruk ustawień geometrii Sorento poliftowego według katalogu Autodata:
Załączniki
wydruk 2007.jpg
Ustawienia geometrii Sorento w wersji poliftowej.
wydruk 2007.jpg (137.52 KiB) Przejrzano 3453 razy

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#63 Postautor: staszek » środa, 9 grudnia 2015, 23:33

I wrzucam taki wydruk dla Sorento przedlifotwego, gdyż są inne. Porównywałem je też pod kątem rodzaju silnika.
Według tych danych parametry geometrii dla silników diesla oraz benzynowych są identyczne. Różnica jest tylko przed i po lifcie.
Załączniki
wydruk2004.jpg
Ustawienia geometrii Sorento w wersji przedliftowej.
wydruk2004.jpg (144.86 KiB) Przejrzano 3433 razy

Glabek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 55
Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2015, 17:56
Skąd jesteś: Wiązów
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Przebieg (km.): 200400
Inny Samochód: Peugeot Partner
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#64 Postautor: Glabek » czwartek, 31 marca 2016, 22:37

Mam problem z tymi śrubami tulei dolnego wachacza, 2 są nie do ruszenia jak na razie. Musze kupić ze dwie na zapas plus tuleje . Czy można je gdzieś dostać poza ASO ? Jeszcze jestem nie rozeznany w zakupach części jako świeżo upieczony właściciel Sorento .

Awatar użytkownika
gomez953
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 1632
Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
Skąd jesteś: Opoczno - EOP
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Rood i siwe na dole
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
Has thanked: 104 times
Been thanked: 194 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#65 Postautor: gomez953 » czwartek, 31 marca 2016, 22:44

Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek ardie
ma VIN w małym palcu
ma VIN w małym palcu
Posty: 7225
Wiek: 58
Rejestracja: sobota, 19 czerwca 2010, 10:39
Skąd jesteś: Opole
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 159000
Inny Samochód: Daewoo Matiz
Has thanked: 474 times
Been thanked: 331 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#66 Postautor: krzysiek ardie » czwartek, 31 marca 2016, 23:13

Glabek ja kupowałem w ASO i nie były to jakieś tragiczne pieniądze, w ramach pocieszenia u mnie były nie do ruszenia. W ASO Orzeł nawet 70 ton ich nie ruszało, trzeba było je palnikiem potraktować :)
uczestnik SDA :) Obrazek
"Kup Inne Auto" cyt. Sztaba

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#67 Postautor: staszek » czwartek, 31 marca 2016, 23:47

Glabek pisze:Mam problem z tymi śrubami tulei dolnego wachacza, 2 są nie do ruszenia jak na razie. Musze kupić ze dwie na zapas plus tuleje . Czy można je gdzieś dostać poza ASO ? Jeszcze jestem nie rozeznany w zakupach części jako świeżo upieczony właściciel Sorento .

Spróbuj tak jak radził Hunter. Podlej kilka razy WD40 lub podobnym i może uda się ruszyć. U mnie pomogło. Lałem 2 x dziennie przez trzy dni i poszło bez problemu. Pan od geometrii się zdziwił, że nikt wcześniej nie mógł tego odkręcić. A nie dawali rady w dwóch różnych warsztatach.

Glabek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 55
Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2015, 17:56
Skąd jesteś: Wiązów
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Przebieg (km.): 200400
Inny Samochód: Peugeot Partner
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#68 Postautor: Glabek » czwartek, 31 marca 2016, 23:52

Wybieram się do ASO we wrocku : Worbud. Tam moje autko było serwisowane, chcę poznać historię przeglądów i filtr paliwa wymienić, to i kupię śruby od razu :yes: . W poniedziałek jadę .
Będę polewał jak radzisz ,Mam czas około tygodnia do wizyty u mechanika.

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#69 Postautor: staszek » piątek, 1 kwietnia 2016, 00:02

To podlewaj śmiało wszystkie śruby. Przez tydzień to musi dać radę. Ja z niedowierzaniem do tego podszedłem, ale lałem jak kazał Hunter i pomogło, a mam o rok starsze auto. :) Pewnie u Ciebie też puści.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3752
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: nie dotyczy
Kolor: DARK GREY
Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
Has thanked: 21 times
Been thanked: 123 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#70 Postautor: hunter » piątek, 1 kwietnia 2016, 07:35

Nie żałować lać penetrator :happy2: i jeździć w 90 % pomaga.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Kayne
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 590
Rejestracja: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 13:56
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Przebieg (km.): 205555
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#71 Postautor: Kayne » piątek, 1 kwietnia 2016, 15:47

Glabek pisze:Wybieram się do ASO we wrocku : Worbud. Tam moje autko było serwisowane, chcę poznać historię przeglądów i filtr paliwa wymienić, to i kupię śruby od razu :yes: . W poniedziałek jadę .
Będę polewał jak radzisz ,Mam czas około tygodnia do wizyty u mechanika.


Tylko niech Ci dobrą część sprzedadzą - mi wpierw sprzedali rurę dolotu powietrza do benzyny, „bo tak z VINa wychodzi”.

Glabek
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 61
Wiek: 55
Rejestracja: sobota, 19 grudnia 2015, 17:56
Skąd jesteś: Wiązów
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Przebieg (km.): 200400
Inny Samochód: Peugeot Partner
Has thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#72 Postautor: Glabek » niedziela, 3 kwietnia 2016, 09:53

Wszystko zamówiłem w sklepie podanym wyżej przez gomeza953. Mieli w oryginale i zamienniki, śruby oryginał wyszły coś, 40 zł, tuleje zresztą też.

GrzegorzN
moja ranga
moja ranga
Posty: 149
Wiek: 40
Rejestracja: sobota, 3 grudnia 2016, 13:19
Skąd jesteś: Mosty k.Gdyni
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 309000
Inny Samochód: Ford Mondeo
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#73 Postautor: GrzegorzN » sobota, 20 stycznia 2018, 15:11

Odświeżę temat, od roku ścina mi opony na zewnętrznych krawędziach. Byłem już parę razy na sprawdzeniu geometrii i luzów w zawieszeniu no i jak scinało opony tak ścina dalej.
Ostatnio mechanik powiedział abym wymienił tylne tuleje w dolnych wachaczach. Nie widzi żeby były pęknięte, ale mają według niego za duży zakres pracy i może przez to się tak dzieje. Mówił jeszcze że jeśli ktoś wcześniej wymieniał te tuleje to mógł je odwrotnie wcisnąć i może dla tego mają taki duży zakres pracy. Moje pytanie czy ktoś kojarzy jak powinny być one wciśnięte (połączenie gumowe powinno być w pionie czy poziomie) i czy można gdzieś kupić takie tuleje, ale pełne tak aby były sztywniejsze?
2.5 CRDI 178KM@460Nm 2008r automat
Obrazek

Awatar użytkownika
hawerek
Jestem
Jestem
Posty: 2085
Wiek: 44
Rejestracja: czwartek, 8 sierpnia 2013, 09:57
Skąd jesteś: Goleniów (ZGL)
Silnik: 3.5 i V6 (195KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2006
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 180000
Inny Samochód: Seat Leon FR
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#74 Postautor: hawerek » sobota, 20 stycznia 2018, 15:43

Podobny problem był niedawno poruszany na forum(końcówka 2017 :hmm: ), tylko chyba w poście w "Nasze auta" i dotyczył ścinania opona ale konkretnie dotyczył opon AT na przodzie. Może Admin (czyt. Andrzej) pamięta gdzie to było bo pamiętam, że jego też dotyczyło :blushing: . W każdym bądź razie Sorento S1 i S1FL tak mają. :roftl:

Ja mam zawieszenie po geometrii w ASO, do tego lift 2" i zewnętrzne części opon przednich przytarte.
Yokohama Geolandar A/T-S, USEL, Lift 2" - przód i tył sprężyny IronMan

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Geometria - regulacja pochylenia

#75 Postautor: Andrzej » sobota, 20 stycznia 2018, 18:31

To prawda :)
Przód ścięty równo po bokach , zbieżność , końcówki , tuleje w idealnym stanie a tył jak nówka.
Jedyny sposób to przerzucać opony z przodu na tył .
Ja już nie wnikam dlaczego tak się dzieje . :kwink:
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Zawieszenie, koła, układ kierowniczy, hamulcowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości