Wyciągarka przenośna

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciągarka przenośna

#16 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 8 kwietnia 2010, 23:00

do lasu- czy nie - nie wazne. wazne ze moze wiecej zdzialac niz elektryczna.( tak mi sie wydaje) polaczenie takiej wyciagarki wraz z linka stalowa i wyciagniesz sorrie z bagna nawet jak bedzie zakopana po dach :32 :32

ps- do betinki- posta pisalem w pracy z telefonu wiec nie dalem rady wrzucic zdjecia . postaram sie poprawic :02 :02
Obrazek

Awatar użytkownika
autorus
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2317
Wiek: 50
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 06:48
Skąd jesteś: Skierniewice
Silnik: W PLANACH
Inny Samochód: Skoda octavia 480tys
Has thanked: 20 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciągarka przenośna

#17 Postautor: autorus » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 19:44

Ponieważ wyciagarka przenośna admina jak sam pisał jest za słaba mam pomysł aby samemu skonstruować wyciagarkę.

Wpadłem na taki pomysł, zwykła wyciągarka, do tego montujemy hak tak aby można go było zaczepić do sori. Choćby taka jaka nam pokazywał spider, a linka elastyczna. Niestety waga będzie ponad 30kg.

Ale taka wyciągarka da sobie ze wszystkim rade. A jak się znudzi jako przenośna to można zamontować jako zwykłą z przodu :)

Autorus

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciągarka przenośna

#18 Postautor: Admin » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 21:13

Są specjalne płyty montażowe do wyciągarek na hak .

Obrazek


Przerobiłem trochę temat i wydaje mi się , że waga całego zestawu spowoduje , że nie będziemy z niego korzystali :14
Ta mała przenośna już jest ciężka jak diabli ( mam w planie założenia liny syntetycznej , co zmniejszy znacznie jej wagę )

W weekend majowy przetestuję ją w różnych warunkach aby dokładnie wiedzieć czego można się po niej spodziewać .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

angorek

Re: Wyciągarka przenośna

#19 Postautor: angorek » niedziela, 13 czerwca 2010, 21:39

Ja również "dorosłem" do zakupu wciągarki. Znalazłem taki modele :

http://www.4na4.pl/index.php/wyciagarki/907-2268-kg/sup1331200

http://www.wciagarki.com.pl/gp3000

Uważam, że przenośna wciągarka będzie używana w sytuacjach awaryjnych. Dlatego ważne jest aby była lekka, i nie pobierała zbyt dużo prądu. Szybkość zwijania liny nie jest ważna. Nawet 1 metr na minutę jest wystarczający. Aby wyciągnąć się z zaspy czy z błota wystarczy kilka metrów czyli kilka minut.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciągarka przenośna

#20 Postautor: Admin » niedziela, 13 czerwca 2010, 21:51

Za mały silnik i w związku z tym za mały uciąg .
Nie warto interesować się wyciągarkami poniżej 3500 kg.
Moja ma 1588 kg uciągu i nie mogła wyciągnąć kolegi maski z piachu .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

angorek

Re: Wyciągarka przenośna

#21 Postautor: angorek » niedziela, 13 czerwca 2010, 22:00

Zgadzam się, 1300 kg uciągu to może być mało, ale zawsze można założyć zblocze i zwiększyć uciąg do 2600 kg powinno wystarczyć?

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciągarka przenośna

#22 Postautor: Admin » niedziela, 13 czerwca 2010, 22:08

Mamy liny i zblocza i okazuje się , że wtedy kiedy najbardziej potrzebujesz nie masz o co zaczepić liny albo kąt jest nieodpowiedni i powoduje odgięcie zderzaka co może sprawić że pęknie od naprężenia :10 .
Dlatego ,moim zdaniem , warto już na początku mieć lepszą pozycję wyjściową .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
marcelo8
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 647
Wiek: 47
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 22:41
Skąd jesteś: Kielce
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Rok: W PLANACH
Kontaktowanie:

Re: Wyciągarka przenośna

#23 Postautor: marcelo8 » niedziela, 13 czerwca 2010, 23:04

to co pisze Admin jest bardzo sensowne, natomiast ja trzy razy potrzebowałem pomocy i bez rury osobistej wbitej w podłoże, nawet najlepsza wyciągarka nie dała by rady.

I - plaża i piach i nie ma możliwości zaczepu
II - błoto i dookoła krzaczki (wiklina) i również bez możliwości zaczepu
III - zima i zaspa śniegowa na przestrzeni 300 - 400 m.kw

nie mam wyciągarki do tej pory ale z dośwaiadczenia wiem że jadąc solo z nawet z wciągarką w trudniejszy teren< to ryzyko podejmujemy

angorek

Re: Wyciągarka przenośna

#24 Postautor: angorek » poniedziałek, 14 czerwca 2010, 08:49

I tu masz rację :31

Pozostaje zatem tylko HI LIFT i łopata :24

http://www.kinetyk.pl/13,produkt.html

Podnosimy auto podkładamy pod koła coś co pozwoli na chwilowe odzyskanie trakcji i ruszamy dalej :12

Może robić również za wciągarkę:


Sovviet
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 49
Rejestracja: sobota, 1 października 2016, 14:13
Skąd jesteś: Gorlice
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 255000
Kontaktowanie:

Re: Wyciągarka przenośna

#25 Postautor: Sovviet » sobota, 1 października 2016, 17:24

Odnośnie wyciągarek do sorento właśnie.
Jeżeli zamierzamy używać wyciągarki to możliwości mamy 2. Albo wstawiamy płytę pod wyciągarkę i ukrywamy ją w oryginalnym zderzaku albo tworzymy sobie nowy stalowy zderzak który tą płytę będzie miał w sobie.
Co do siły uciągu polecam zacząć od 12000lbs i możliwie jak największym przełożeniu.
Fakt że będzie znacznie wolniejsza od wszelkich szybszych modeli ale dzięki temu podczas obciążenia wymaga mniej prądu(A) co jest zdrowsze dla wszelkich aut naszpikowanych jakby nie patrzeć dużą ilością elektroniki.
Jeżeli chcemy możemy zastosować i wyciągarki 9500lbs i w większości terenu z jakim może się mierzyć sorento będzie wystarczająca aczkolwiek musimy wozić ze sobą pasy zblocze i szekle aby w razie problemu podwoić uciąg wyciągarki.
Wszelkie wyciągarki zakładane na hak są za przeproszeniem o kant wiecie czego rozbić...
Odnośnie wykorzystywania zwykłej wyciągarki z dorobionym mocowaniem do haka bądź innych uchwytów musimy pamiętać o odpowiednim okablowaniu.
Fabrycznie mamy przewody o średnicy 25mm2 i są one długości średnio 1metra.
Chcąc je wydłużyć do powiedzmy 6metrów bo około tyle będzie potrzebne do tyłu samochodu należy wykonać nowe przewody o średnicy co najmniej 35-50mm2 skłaniając się oczywiście do grubszego przekroju.
Musimy w końcu pamiętać że wyciągarka musi pracować na napięciu wyższym niż 12v a nie muszę chyba wspominać o spadkach napięć jakie występuje na takim odcinku przy poborze prądu rzędu 400A.
Oczywistym jest także że nie powinniśmy stosować żadnych żabek/szczypiec czy szczęk do podpięcia tychże przewodów tylko muszą być one skręcane a do tego nie zaszkodziłoby zmienić fabryczne klemy na jakieś od pojazdów cięzarowych z możliwościa zakręcenia większej ilości odbiorników prądu.
Rozumiem doskonale że nikomu może się nie chcieć przykręcać sobie kabli w terenie ale trwa to 5 minut a pominiemy uszkodzenia wyciągarki i np wymiany silnika w niej.
Dodatkowym aspektem jest napisany w 1 poście uciąg tych wyciągarek "w pionie".
Nikt mi nie wmówi że takie małe ... coś podniesie do góry cały samochód lub chociaż jego przód/tył.
Jeżeli ktoś poda nam taki uciąg w pionie należy takiego człowieka stanowczo unikać bo gada głupoty i niestety nie ma najmniejszego pojęcia.
Co do uciągu 8 ton na kołach z tym byłbym w stanie się zgodzić w końcu zwykły człowiek nie specjalnie wielkiej postury przepchnie pojazd o masie 2.5 tony na równym asfalcie:)

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Wyciągarka przenośna

#26 Postautor: Admin » sobota, 1 października 2016, 18:20

Ponieważ to były posty sprzed prawie 6 lat wiele się od tamtego czasu zmieniło .
Nasze Sorenta zostały już dawno wyposażone w wyciągarki , nie mówiąc o pługach czy innych rzeczach a wyciągarki przenośne kurzą się w piwnicach...

Obrazek

Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości