Strona 3 z 3

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: wtorek, 25 października 2016, 16:42
autor: hunter
Polecam kompresor firmy Amerwox mam w 2 autach - wytrzymały:
Obrazek

Dane techniczne

Max. Ciśnienie: 5 bar/100 psi
Napięcie zasilania : 12V DC
Pobór prądu : 15A max
Wydajność : 0 do 43 psi/3 bar < 8 min
Temperatura pracy : -30°C do 70°C
Wymiary kompresora w futerale: 19 cm x 19 cm x 9 cm
Waga: 1,6 kg

http://ksm12v.amervox.com.pl/

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: czwartek, 27 października 2016, 09:39
autor: cezio77
Odpowiedź nr 3 :kwink:
Dla awaryjnego, osobistego użytku wystarczy dobra pompka dwutłokowa.
Raz lewą nóżką, raz prawą :kwink:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: czwartek, 27 października 2016, 09:40
autor: tygrys
Gerwazy , mam taki sam kompresor jak zamierzasz kupić .
Nie mam w tej chwili jak zrobić bardziej szczegółowego testu ponieważ jeździ w tej chwili w drugim aucie.
Do tej pory używałem go tylko na razie do dopompowania koła czy też pompownia materacy i jak na moje
potrzeby był wystarczający :kwink:
Na bardziej szczegółowe testy jakbyś był zainteresowany to musiałbyś trochę poczekać :)

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: czwartek, 27 października 2016, 10:16
autor: jaro
Gerwazy, rozumiem że teraz to Ty testujesz i nie koniecznie chodzi o testowanie kompresora :kwink:

Gerwazy pisze:... Teraz jeszcze trzeba ustalić nam poziom tolerancji na żarty nowych Moderatorów :roftl:


A co do tematu, też używam dwutłokowego kompresora nożnego. Choć w sumie to nie używam, tylko on sobie podróżuje w bagażniku :)

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: czwartek, 27 października 2016, 11:50
autor: Madej
Zazwyczaj jak zejdzie powietrze to jest dziura w oponie i żaden kompresor nie da rady dopompować :hmm:
Obecnie na każdej stacji znajduje się kompresor i nie widzę sensu wożenia dodatkowego balastu w bagażniku.

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: czwartek, 27 października 2016, 12:06
autor: lookhash
Gerwazy, ja mam taki kompresor. To znaczy prawie identyczny - chyba model przed liftowy :) W moim kompresorze to okrągłe pudełko na końcówki jest umieszczone symetrycznie po środku. Trochę inaczej użebrowane głowice cylindrów. Przewód, manometr takie same.
Co do opinii na jego temat:
1. Dosyć wydajny, szybko pompuje koło.
2. Polecam od razu wymienić przewód sprężonego powietrza (spiralę) na grubszy z porządnymi szybkozłączkami, wymienić manometr - bo ten chiński przekłamuje i to sporo. Przy wymianie tego przewodu założyć szybkozłączki odwrotnie niż w oryginale, czyli żeby gniazdo szybkozłącza było na kompresorze - wówczas możesz podłączać inne przewody, przejściówki itp. czyli wszystkie akcesoria i narzędzia na sprężone powietrze.
3. Użytkowanie - dobry do awaryjnego pompowania koła, ewentualnie jakichś prac wykonywanych doraźnie przy aucie w terenie, ale upierdliwy do rozkładania i składania w tą torebkę (w torbie przy 3-cim wyciąganiu kompresora z auta odpruła się rączka :)). Więc do pompowania kół na zlotach czy w terenie po jeździe po piachu to lepiej by było go zamocować i podłączyć na stałe jakoś w bagażniku.
4. Wadą jest jeszcze to, że manometr jest "przy kole" w czasie pompowania a włącznik kompresora przy kompresorze (w dodatku na kablu). Zamierzam przerobić to również w swoim i zamocować manometr i włącznik na kompresorze, a nie latać i patrzeć "czy już dość".


Madej pisze:Zazwyczaj jak zejdzie powietrze to jest dziura w oponie i żaden kompresor nie da rady dopompować :hmm:
Obecnie na każdej stacji znajduje się kompresor i nie widzę sensu wożenia dodatkowego balastu w bagażniku.

Madej, masz trochę racji. Ale ja osobiście doświadczyłem przykrego zdarzenia - tego jednego dnia wyjąłem kompresor z auta (bo właśnie w czymś zawadzał) i pojechałem do pracy. Złapałem gumę i gdybym miał kompresor to po 10 minutach pojechał bym do wulkanizacji. Jak się okazało zapas był długo nie używany i też kapeć :)

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: czwartek, 27 października 2016, 12:29
autor: michalk
Ja mam taki prosty (i tani hehe).
Jeszcze go nie używałem jeździ "na wszelki wypadek" ;)

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: czwartek, 27 października 2016, 12:50
autor: Madej
Dlatego przed wyjazdem w dłuższe trasy sprawdzam stan napompowania rezerwy :) jak i płyny w aucie :beer:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: czwartek, 27 października 2016, 16:50
autor: tommy
Ja też mam i używam go do sprawdzania ciśnienia i ewentualnego dopompowania kół. A jak załapałem kapcia na Bałkanach ( dwukrotnie ) to był przydatny jak zakładałem zapasówkę.

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: piątek, 28 października 2016, 01:12
autor: hunter
Pierwszy kompresor kupiłem do poprzedniego auta 3,3V6 jako że w miejscu koła zapasowego była butla.
Do tego jest niezbędny
Miałem okazję wypróbować ten mój zestaw w praktyce przy kole w "dostawczaku " udzielając jedoczesnie szkolenia praktycznego Joli :kwink: .
Teraz mam takie 2 zestawy - mimo,że sa koła zapasowe . Nie wyobrażam sobie małżonki wymieniającej koło zapasowe w Sorento :hmm: a nie zawsze można liczyć na pomoc , a o czasie dojazdu assistance nie wspomnę :lol:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: piątek, 28 października 2016, 09:01
autor: Gonzo
Wożę coś podobnego. Na szczęście nigdy nie miałem okazji do użycia, ale zawsze zastanawiałem się czy po użyciu takiego specyfiku opona nadaje się do naprawy i ponownego użycia?

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: piątek, 28 października 2016, 10:33
autor: Zbynek_74
Podtrzymuję pytanie Gonzo, kilkakrotnie zastanawiałem się, czy po złapaniu gumy zmieniać koło czy użyć coś takiego :confused:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: piątek, 28 października 2016, 10:38
autor: lookhash
Koledzy, nie wiem jaki ma charakter działania taki preparat. Jeśli po prostu rozpływa się po oponie od wewnątrz na skutek siły odśrodkowej i uszczelnia dziury to raczej nie ma problemu z ponownym używaniem opony po naprawie. Może być inaczej wyważona, ale przy kapciach o takim rozmiarze jak w Sorento to raczej wiele nie zmieni. Inna bajka jeśli powstanie piana i zastygnie wewnątrz opony. Wtedy trzeba ją wydłubać i oczyścić oponę. Jest to wykonalne ale pytanie jakim kosztem i czy wulkanizator nie powie nam "Panie, idź pan z tym w ...."

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

: sobota, 21 grudnia 2019, 21:14
autor: Andrzej
Marzenia się spełniają .
Trochę długo to trwało ale nie należy się poddawać :kwink:
Pierwszy raz o kompresorze napisałem 27 lutego 2011 roku i teraz , po 8 latach wreszcie mam :lol: