Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

Kompresor do pompowania kół na zlotach .

Instruktarze, akcesoria i porady

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3211
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 9 times
Been thanked: 37 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#31 Postautor: hunter » wtorek, 25 października 2016, 16:42

Polecam kompresor firmy Amerwox mam w 2 autach - wytrzymały:
Obrazek

Dane techniczne

Max. Ciśnienie: 5 bar/100 psi
Napięcie zasilania : 12V DC
Pobór prądu : 15A max
Wydajność : 0 do 43 psi/3 bar < 8 min
Temperatura pracy : -30°C do 70°C
Wymiary kompresora w futerale: 19 cm x 19 cm x 9 cm
Waga: 1,6 kg

http://ksm12v.amervox.com.pl/
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
cezio77
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1147
Wiek: 41
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 11:42
Skąd jesteś: Ostróda
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 190000
Inny Samochód: Nissan Micra
Has thanked: 48 times
Been thanked: 24 times

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#32 Postautor: cezio77 » czwartek, 27 października 2016, 09:39

Odpowiedź nr 3 :kwink:
Dla awaryjnego, osobistego użytku wystarczy dobra pompka dwutłokowa.
Raz lewą nóżką, raz prawą :kwink:
"Głupiec myśli, że ma dość rozumu; mędrzec wie, jak wiele mu brakuje".

Awatar użytkownika
tygrys
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1715
Rejestracja: piątek, 13 maja 2016, 17:32
Skąd jesteś: Leszno
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 17 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#33 Postautor: tygrys » czwartek, 27 października 2016, 09:40

Gerwazy , mam taki sam kompresor jak zamierzasz kupić .
Nie mam w tej chwili jak zrobić bardziej szczegółowego testu ponieważ jeździ w tej chwili w drugim aucie.
Do tej pory używałem go tylko na razie do dopompowania koła czy też pompownia materacy i jak na moje
potrzeby był wystarczający :kwink:
Na bardziej szczegółowe testy jakbyś był zainteresowany to musiałbyś trochę poczekać :)

Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać!

Bądź miły dla osoby która próbuje ci na forum pomóc, tym bardziej że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.


Awatar użytkownika
tygrys
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1715
Rejestracja: piątek, 13 maja 2016, 17:32
Skąd jesteś: Leszno
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2006
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 17 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#34 Postautor: tygrys » czwartek, 27 października 2016, 09:54

Gerwazy, nie widziałem wcześniej tego tematu :hmm:
Nowi moderatorzy i już zaczyna się straszenie :roftl:

Nigdy nie jedź szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać!

Bądź miły dla osoby która próbuje ci na forum pomóc, tym bardziej że robi to bezpłatnie w swoim wolnym czasie.


Awatar użytkownika
jaro
MODERATOR
MODERATOR
Posty: 342
Wiek: 38
Rejestracja: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:58
Skąd jesteś: Lubuskie
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#35 Postautor: jaro » czwartek, 27 października 2016, 10:16

Gerwazy, rozumiem że teraz to Ty testujesz i nie koniecznie chodzi o testowanie kompresora :kwink:

Gerwazy pisze:... Teraz jeszcze trzeba ustalić nam poziom tolerancji na żarty nowych Moderatorów :roftl:


A co do tematu, też używam dwutłokowego kompresora nożnego. Choć w sumie to nie używam, tylko on sobie podróżuje w bagażniku :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2459
Wiek: 46
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#36 Postautor: Madej » czwartek, 27 października 2016, 11:50

Zazwyczaj jak zejdzie powietrze to jest dziura w oponie i żaden kompresor nie da rady dopompować :hmm:
Obecnie na każdej stacji znajduje się kompresor i nie widzę sensu wożenia dodatkowego balastu w bagażniku.
Obrazek
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
lookhash
moje konto
moje konto
Posty: 239
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#37 Postautor: lookhash » czwartek, 27 października 2016, 12:06

Gerwazy, ja mam taki kompresor. To znaczy prawie identyczny - chyba model przed liftowy :) W moim kompresorze to okrągłe pudełko na końcówki jest umieszczone symetrycznie po środku. Trochę inaczej użebrowane głowice cylindrów. Przewód, manometr takie same.
Co do opinii na jego temat:
1. Dosyć wydajny, szybko pompuje koło.
2. Polecam od razu wymienić przewód sprężonego powietrza (spiralę) na grubszy z porządnymi szybkozłączkami, wymienić manometr - bo ten chiński przekłamuje i to sporo. Przy wymianie tego przewodu założyć szybkozłączki odwrotnie niż w oryginale, czyli żeby gniazdo szybkozłącza było na kompresorze - wówczas możesz podłączać inne przewody, przejściówki itp. czyli wszystkie akcesoria i narzędzia na sprężone powietrze.
3. Użytkowanie - dobry do awaryjnego pompowania koła, ewentualnie jakichś prac wykonywanych doraźnie przy aucie w terenie, ale upierdliwy do rozkładania i składania w tą torebkę (w torbie przy 3-cim wyciąganiu kompresora z auta odpruła się rączka :)). Więc do pompowania kół na zlotach czy w terenie po jeździe po piachu to lepiej by było go zamocować i podłączyć na stałe jakoś w bagażniku.
4. Wadą jest jeszcze to, że manometr jest "przy kole" w czasie pompowania a włącznik kompresora przy kompresorze (w dodatku na kablu). Zamierzam przerobić to również w swoim i zamocować manometr i włącznik na kompresorze, a nie latać i patrzeć "czy już dość".


Madej pisze:Zazwyczaj jak zejdzie powietrze to jest dziura w oponie i żaden kompresor nie da rady dopompować :hmm:
Obecnie na każdej stacji znajduje się kompresor i nie widzę sensu wożenia dodatkowego balastu w bagażniku.

Madej, masz trochę racji. Ale ja osobiście doświadczyłem przykrego zdarzenia - tego jednego dnia wyjąłem kompresor z auta (bo właśnie w czymś zawadzał) i pojechałem do pracy. Złapałem gumę i gdybym miał kompresor to po 10 minutach pojechał bym do wulkanizacji. Jak się okazało zapas był długo nie używany i też kapeć :)

michalk
awansowałem na
awansowałem na
Posty: 65
Rejestracja: środa, 25 maja 2016, 13:23
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#38 Postautor: michalk » czwartek, 27 października 2016, 12:29

Ja mam taki prosty (i tani hehe).
Jeszcze go nie używałem jeździ "na wszelki wypadek" ;)
Załączniki
Mini-kompresor-samochodowy.jpg
Mini-kompresor-samochodowy.jpg (27.25 KiB) Przejrzano 1629 razy

Awatar użytkownika
Madej
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 2459
Wiek: 46
Rejestracja: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 12:45
Skąd jesteś: Krakow/Wiedeń
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Skrzynia: nie dotyczy
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Twoje poprzednie Sorento: Niebieska 2,5 140 KM+ chip ,Opony AT , USEL i wiele dobrego jeszcze..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#39 Postautor: Madej » czwartek, 27 października 2016, 12:50

Dlatego przed wyjazdem w dłuższe trasy sprawdzam stan napompowania rezerwy :) jak i płyny w aucie :beer:
Obrazek
Jak to powiedział jeden kat "każdy ma prawo być porąbany "

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1570
Wiek: 51
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 363000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#40 Postautor: tommy » czwartek, 27 października 2016, 16:50

Ja też mam i używam go do sprawdzania ciśnienia i ewentualnego dopompowania kół. A jak załapałem kapcia na Bałkanach ( dwukrotnie ) to był przydatny jak zakładałem zapasówkę.

Awatar użytkownika
hunter
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3211
Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
Skąd jesteś: Toruń
Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2011
Kolor: SILVER
Przebieg (km.): 154000
Inny Samochód: CITROEN
Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella
Has thanked: 9 times
Been thanked: 37 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#41 Postautor: hunter » piątek, 28 października 2016, 01:12

Pierwszy kompresor kupiłem do poprzedniego auta 3,3V6 jako że w miejscu koła zapasowego była butla.
Do tego jest niezbędny
Obrazek.
Miałem okazję wypróbować ten mój zestaw w praktyce przy kole w "dostawczaku " udzielając jedoczesnie szkolenia praktycznego Joli :kwink: .
Teraz mam takie 2 zestawy - mimo,że sa koła zapasowe . Nie wyobrażam sobie małżonki wymieniającej koło zapasowe w Sorento :hmm: a nie zawsze można liczyć na pomoc , a o czasie dojazdu assistance nie wspomnę :lol:
"JO" - JESTEM Z TORUNIA

Awatar użytkownika
Gonzo
To ja
To ja
Posty: 272
Wiek: 46
Rejestracja: piątek, 15 lipca 2016, 17:28
Skąd jesteś: ZPL
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 170000
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#42 Postautor: Gonzo » piątek, 28 października 2016, 09:01

Wożę coś podobnego. Na szczęście nigdy nie miałem okazji do użycia, ale zawsze zastanawiałem się czy po użyciu takiego specyfiku opona nadaje się do naprawy i ponownego użycia?

Awatar użytkownika
Zbynek_74
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 798
Wiek: 44
Rejestracja: środa, 12 października 2016, 09:59
Skąd jesteś: Łochów
Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
Napęd: 4 WD
Rok: 2005
Kolor: złoty
Inny Samochód: Jeep Grand Cherokee
Twoje poprzednie Sorento: Kia Sorento 2005 srebrne 2,5 CRDi (170 KM)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#43 Postautor: Zbynek_74 » piątek, 28 października 2016, 10:33

Podtrzymuję pytanie Gonzo, kilkakrotnie zastanawiałem się, czy po złapaniu gumy zmieniać koło czy użyć coś takiego :confused:

Awatar użytkownika
lookhash
moje konto
moje konto
Posty: 239
Wiek: 36
Rejestracja: poniedziałek, 1 października 2012, 21:39
Skąd jesteś: Gdańsk
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Srebrny
Przebieg (km.): 250000
Has thanked: 4 times
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#44 Postautor: lookhash » piątek, 28 października 2016, 10:38

Koledzy, nie wiem jaki ma charakter działania taki preparat. Jeśli po prostu rozpływa się po oponie od wewnątrz na skutek siły odśrodkowej i uszczelnia dziury to raczej nie ma problemu z ponownym używaniem opony po naprawie. Może być inaczej wyważona, ale przy kapciach o takim rozmiarze jak w Sorento to raczej wiele nie zmieni. Inna bajka jeśli powstanie piana i zastygnie wewnątrz opony. Wtedy trzeba ją wydłubać i oczyścić oponę. Jest to wykonalne ale pytanie jakim kosztem i czy wulkanizator nie powie nam "Panie, idź pan z tym w ...."


Wróć do „4X4 OFF-ROAD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości