Kompresor do pompowania kół na zlotach .

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#1 Postautor: Admin » niedziela, 27 lutego 2011, 00:39

Poszukuję sensownego kompresora który napompował by koła na raz w co najmniej kilku samochodach .
Największy na 12v jaki znalazłem to ten :

Obrazek

DANE TECHNICZNE:
Wydajność 150 litrów na minutę
Zasilanie 12V
Maksymalny pobór prądu 45A
Maksymalne ciśnienie 150Psi
Maksymalna temperatura pracy 60 stopni Celcjusza
Minimalna temperatura pracy -55 stopni Celcjusza
Maksymalny czas pracy ciągłej 40 minut

Zastanawiam się czy 40 minut wystarczy do napompowania powiedzmy 40 kół w 10 autach.
Chodzi o szybkie napompowanie kół po zjeździe na przykład z plaży czy kopalni piasku gdzie często odbywają się nasze spotkania .
Może są jakieś inne kompresory przenośne na przykład spalinowe w rozsądnej cenie .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#2 Postautor: cyber_human » niedziela, 27 lutego 2011, 01:06

Myślę, że elektryczny, wydajny kompresor będzie OK. Ale nie sądzę, że uzyskamy ciśnienie jak z kompresora na stacji benzynowej...
Ja planuję zakup kompresora na swój pokład, który obsłuży moje auto + ewentualnie kilka innych...
Nie z egoizmu, ale z ekonomii...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#3 Postautor: Admin » niedziela, 27 lutego 2011, 01:17

Czym więcej aut będzie miało kompresory tym lepiej :)
Na Zlocie w Międzyzdrojach planowany jest między innymi 20 kilometrowy rajd plażami a tam jak wiadomo należy spuścić wszystkim autom powietrze z kół mniej więcej do połowy a następnej po pokonaniu odcinka należy przed wjazdem na asfalt dopompować wszystkie koła .
Od sprawności urządzeń jakie będziemy posiadali zależy czas jaki stracimy na tą czynność ( kilkadziesiąt samochodów pompujących koła na skraju drogi przez godzinę to niezbyt ciekawa alternatywa )
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#4 Postautor: kwintolp21 » niedziela, 27 lutego 2011, 09:32

Ale czesc osob ma azot w kolach :)

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#5 Postautor: Admin » niedziela, 27 lutego 2011, 10:57

Chyba kwintolp21 jesteś genialny :)
Zamiast bawić się kompresorem możemy wypożyczyć ze dwie butle z azotem .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#6 Postautor: kwintolp21 » niedziela, 27 lutego 2011, 11:42

Admin pisze:Chyba kwintolp21 jesteś genialny :)
Zamiast bawić się kompresorem możemy wypożyczyć ze dwie butle z azotem .



To tak nie działa, trzeba najpierw odessać powietrze z kół do 0,5% objętości a bez specjalistycznego odsysacza jest to nie możliwe...
Zrobi się bardzo groźna mieszanka nie chcę szerzyć herezji...
Chodziło mi o to, że jeżeli przyjedzie na zlot :tank1 napełniony czystym azotem spuści 50% z kół i potem będziecie mu ładować o2
to nie rekomenduję takiej zabawy, albo spuścić (wyciągnąć wentyl na 3 min) albo nie ruszać w ogóle

Awatar użytkownika
gallardo
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 896
Wiek: 48
Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
Skąd jesteś: Mezowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: bordoux
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#7 Postautor: gallardo » niedziela, 27 lutego 2011, 18:40

Kwintolp21 co jest niebezpiecznego w mieszance azotu z powietrzem?
Extremalny liberalizm stylem życia.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#8 Postautor: vokal » niedziela, 27 lutego 2011, 18:51

... no i niech ktoś mi wytłumaczy czym rózni się azot w oponie od azotu w powietrzu, gdzie jest go "tylko" 73% :)
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
gallardo
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 896
Wiek: 48
Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
Skąd jesteś: Mezowo
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2009
Kolor: bordoux
Przebieg (km.): 230000
Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#9 Postautor: gallardo » niedziela, 27 lutego 2011, 19:20

W Google ani śladu o czających sie niebezpieczeństwach z o2+n2, jedyne niebezpieczeństwo to powtórny koszt pompowania azotem, rozumiem kwintolp21 ze to moze byc groźne dla jakiegoś dusigrosza :25 :25 :25
Extremalny liberalizm stylem życia.

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#10 Postautor: Murzyn1313 » niedziela, 27 lutego 2011, 19:31

zaraz ,zaraz- a czy Kwintol przypadkiem nie ma dojścia do podtlenku azotu n2o (gazu rozweselającego) :03
może się troszkę zbyt dużo "wdechło" :25
Obrazek

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#11 Postautor: kwintolp21 » niedziela, 27 lutego 2011, 19:37

Ja też :D ,tylko kiedy pompowałem do pierwszego auta W203, usłyszałem "Panie Pawle niech Cię ręka Boska broni mieszać z powietrzem z kompresora"...
Muszę się dopytać przy okazji dlaczego...
V1+V2=V3
Przy granicy błędu V1~48%+36,5(50%*0,73)=84,5% N (warunki laboratoryjne, nie plaża w Międzyzdrojach) w kole czyli ~~~~~~~ same powietrze amen.


Murzyn_1313_Maximus pisze:zaraz ,zaraz- a czy Kwintol przypadkiem nie ma dojścia do podtlenku azotu n2o (gazu rozweselającego) :03
może się troszkę zbyt dużo "wdechło" :25


Kwitno ma dojście do wielu rzeczy ale z nich nie korzysta :p

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#12 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 28 lutego 2011, 09:20

Jak wiadomo, tlenem opon nie pompujemy. Pompujemy powietrzem, gdzie jest ok. 21% tlenu i 73% azotu.
I ta mieszanka niebezpieczna nie jest. W innych proporcjach - nie wiem.
Wiem tyle, że nie wydam ani grosza, nawet ani eurocenta, na ekstra pompowanie opon czymś, co robię za darmo :)

I jeszcze jedna sprawa: nie każda opona nadaje się do obniżenia ciśnienia o połowę + dalsze bezpieczna jazda. Zazwyczaj do jazd na obniżonym ciśnieniu opony są specjalnie projektowane. I takim są opony MT, może i AT, ale raczej nie szosowe.
W szosowych można ciśnienie obniżyć trochę, nie wiem ile, można do maja poszukać tych informacji.
Co więcej, w wielu oponach przy obniżaniu ciśnienia stosuje się dętki, właśnie po to, by opona nie rozszczelniła się - wiadomo co dalej - opona do śmieci już po 1 km jazdy na feldze, która działa jak nóż.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#13 Postautor: tommy » poniedziałek, 28 lutego 2011, 13:49

Gdzieś wyczytałem, że można spokojnie obniżyć ciśnienie o 1 bar nawet w oponach szosowych przeznaczonych do samochodów 4x4 klasy SUV i terenowe ponieważ opony te są mocniejsze w stosunku do opon przeznaczonych dla zwykłych osobówek. Czyli 2.4 - 1.0 = 1.4 i spokojnie śmigamy po plaży.

Awatar użytkownika
vokal
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 6169
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
Skąd jesteś: WA/NOE
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
Has thanked: 13 times
Been thanked: 49 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#14 Postautor: vokal » poniedziałek, 28 lutego 2011, 17:26

Po plaży to możesz nawet bez powietrza jeżdzić bo masz miękkie podłoże.
Jeśli chodzi o wytrzymałość opon, to raczej mowa o tych z bardziej rozwiniętym barkiem, czyli tych raczej w teren/off-raod. Szosówki bez powietrza raczej zwiększoną wytrzymałością nie grzeszą.
Obrazek
Obrazek
"Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko, tylko nie w prawdę."

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#15 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 28 lutego 2011, 17:31

Słuchajcie, moim zdaniem, jeśli ktoś dokopał się do jakiejś wiedzy, warto by podać źródło.
Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale w tak ważnym temacie, jak możliwość uszkodzenia opony, nie polegajmy na stwierdzeniu "gdzieś czytałem". Tommy, nic nie mam do Ciebie i tego co piszesz, przeciwnie, chciałbym uzyskać wiedzę i pewność, że można i opony dadzą radę. Jeśli możesz, przekop się do tej wiedzy. Byłoby pewniej i rozwialibyśmy może jakieś mity...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości