Kompresor do pompowania kół na zlotach .

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#16 Postautor: Murzyn1313 » poniedziałek, 28 lutego 2011, 17:34

vokal pisze:Po plaży to możesz nawet bez powietrza jeżdzić bo masz miękkie podłoże.
Jeśli chodzi o wytrzymałość opon, to raczej mowa o tych z bardziej rozwiniętym barkiem, czyli tych raczej w teren/off-raod. Szosówki bez powietrza raczej zwiększoną wytrzymałością nie grzeszą.

są i szosówki i terenowe w wzmocnionej wersji. ale dotyczy to głownie bocznych ścian. opony maj wtedy napis "rainforced"
na ebay są w rożnych rozmiarach

dodam ze goodyer wypuścił na rynek opone 4x4 wzmocniona kevlarem.model wrangler MT/R http://www.tyrepress.com/News/1/20/15626.html

w pl kosztuje 606zl/szt http://www.opony.com.pl/opony/goodyear/ ... ?idp=48995

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#17 Postautor: tommy » poniedziałek, 28 lutego 2011, 20:56

"Podczas jazdy w piasku można obniżyć ciśnienie powietrza w oponach. Spowoduje to wzrost przyczepności kół do terenu." - instrukcja Kia Sorento ! Ponadto takie porady można znaleźć w czasopismach poświęconych tematyce 4x4 ("4x4", "Off- road") ale niestety nie pamietam konkretnych numerów a nie kolekcjonuje gazet. Trzeba czytać o tematyce, którą się interesuje. Bo to co pisze vokal: "Szosówki bez powietrza raczej zwiększoną wytrzymałością nie grzeszą.", to truizm, przecież specjalnie pisałem o szosówkach przeznaczonych do SUV i terenowych. Ale takie informacje mozna też uzyskać w dobrym sklepie - serwisie oponiarskim. Akurat właściciel tego, w którym ja kupuje opony, jeździ w rajdach terenowych i on pomaga mi dobierać opony do moich kolejnych samochodów.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#18 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:22

OK, mamy trochę konkretów. Tommy, czyli reasumując:
1. czy w instrukcji Sorento jest napisane, o ile można obniżyć ciśnienie?
2. czy każda opona szosowa pozwala na obniżenie o 1 atm bez jej przyspieszonego zużywania?
3. może uda się Tobie przy okazji ustalić, w rzeczonym sklepie, co powie Twój kontakt?

Mielibyśmy temat w zasadzie zamknięty, do naszych potrzeb...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
tommy
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1615
Wiek: 55
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
Skąd jesteś: Węgorzewo
Silnik: nie mam
Skrzynia: nie mam
Napęd: nie mam
Rok: nie mam
Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
Has thanked: 20 times
Been thanked: 15 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#19 Postautor: tommy » poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:54

odp.1 - nie wiem, nie doczytałem ale w cytowanych czasopismach podano, że o ok. 1,0 atm
odp.2 - powtórzę po raz kolejny: chodzi o opony szosowe do aut typu SUV i terenowe ! I o takie opony ( jeśli ktoś jeździ Sorento na szosowych ) trzeba się pytać przy kupnie, bo sugerując się tylko rozmiarem możemy obuć nasze Sorento w opony przeznaczone do osobówek ( a one różnią się budową i składem mieszanki ! ) jeśli niekompetentny sprzedawca nie zapyta do jakiego auta kupujemy te opony.
odp.3 - tak własnie mówi "mój kontakt".

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#20 Postautor: cyber_human » wtorek, 1 marca 2011, 09:23

Świadomość istnienia różnic między oponami to jednak nie wszystko. Równie ważna jest ich umiejętna eksploatacja. O ile na drodze, we wszystkich oponach, również terenowych należy stosować ciśnienie zalecane przez producenta, o tyle w terenie sprawy się komplikują. W trudnym terenie wskazane jest obniżenie ciśnienia o ok. 10 procent, a na piasku nawet o 25-45 procent. Poprawia to siłę nośną opony. Na bardzo rozmiękłym, błotnistym podłożu można obniżyć ciśnienie nawet o połowę, co przy jednoczesnym zmniejszeniu prędkości zapobiega zapadaniu się opony. Koniecznie trzeba jednak pamiętać, że nie wolno obniżać ciśnienia o więcej niż 50 procent, i że przed powrotem na asfalt należy je wyrównać do poziomu zalecanego przez producenta.
/źródło: Goodyear Polska/
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Mariulo
To ja
To ja
Posty: 274
Rejestracja: poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 05:59
Skąd jesteś: Halinów
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: srebrny
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#21 Postautor: Mariulo » wtorek, 1 marca 2011, 09:45

Może warto by głos zabrał organizator, czyli Tomek338, który na pewno już jedził tam gdzie my sie wybieramy. I z praktyki, a nie teorii powie, czy jest konieczność obniżania ciśnienia w oponach.

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#22 Postautor: Bodzion » środa, 11 maja 2011, 15:07

Admin pisze:Poszukuję sensownego kompresora który napompował by koła na raz w co najmniej kilku samochodach .


Odgrzewam temat.
Po ostatniej zabawie w piaskownicy pod okiem doświadczonych "jeźdźców piaskowych" ( Vujek, Rafał z Isuzu i inni ) wiem już, że obniżenie ciśnienia w kołach do piaskownicy jest praktycznie niezbędne.
Inaczej nie ma mowy o współzawodnictwie, a jest cały czas "wklejanie" :24
Aby dobrze się pobawić, a nie ciągle wklejać, należy obniżyć ciśnienie do wartości ok. 1 atm na koło. Lub coś koło tego. :03
No OK... ale później trzeba to napompować :04

Ponieważ Admin rzucił temat kompresora poszedłem tym tropem i nabyłem takowy.
Testy wkrótce... ponieważ jak zauważyłem piasek "to jest to"
Przyznam, że "piasek jara mnie bardziej niż błoto" :oops: więc testy mogą być intensywne.
Raport z praktycznego użycia ( a nie dane z ulotki reklamowej ) przedstawię po pierwszym użyciu.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#23 Postautor: spider2you » środa, 11 maja 2011, 16:45

85 l trochę mało, ale da radę - ja mam 150 l i dałem trochę więcej kasy..
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#24 Postautor: Admin » środa, 11 maja 2011, 19:41

Własnie o czymś takim myślałem .
Widzę , że jest podłączany bezpośrednio do klem , ciekawe czy jest możliwość i czy wytrzymają przewody aby wlutować końcówkę i podłączyć do gniazda zapalniczki w bagażniku .
Jak ja bym kupił to zrobiłbym test , spuścił całkowicie powietrze ze wszystkich kół i po kolei napompował je mierząc jednocześnie czas i sprawdzał temperaturę obudowy .........ale jeszcze nie mam takiego :) .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#25 Postautor: Bodzion » środa, 11 maja 2011, 20:01

Admin pisze:Własnie o czymś takim myślałem .
Widzę , że jest podłączany bezpośrednio do klem , ciekawe czy jest możliwość i czy wytrzymają przewody aby wlutować końcówkę i podłączyć do gniazda zapalniczki w bagażniku .
Jak ja bym kupił to zrobiłbym test , spuścił całkowicie powietrze ze wszystkich kół i po kolei napompował je mierząc jednocześnie czas i sprawdzał temperaturę obudowy .........ale jeszcze nie mam takiego :) .

Nic się Admin nie martw - testy kompresora odpalę już w weekend.
A może będzie okazja przetestować trochę intensywniej, gdy np. pojawicie się tłumnie na kolejnej imprezie u Vujka :04
I wtedy będzie okazja napompować te 10 aut wspomniane w Twoim Admin pierwszym poście w tym wątku.
Ale... Rafał ma w Isuzu ( o ile dobrze zauważyłem ) kompresor na stałe zabudowany w komorze silnika... i jak chce pompować koła to otwiera maskę, podłącza przewód ciśnieniowy do koła i już. Prawie jak w autobusie :04
I jeszcze jedno - nie da się tego podłączyć pod gniazdo zapalniczki. Standardowa wtyczka ulegnie stopieniu, chyba żeby kupić jakąś specjalną do większych prądów, ale jeszcze takiej nie spotkałem.
Ćwiczyłem już kiedyś i tak się właśnie stało, wtyczka się stopiła, to w końcu 30 amper...

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#26 Postautor: Admin » środa, 11 maja 2011, 20:15

Własnie myślałem o montażu na stałe w bagażniku , ale jeśli się zmieści to rzeczywiście lepiej by było w komorze silnika .
Zauważyłem , że w samochodach po lifcie jest dużo więcej miejsca pod maską .
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#27 Postautor: kwintolp21 » środa, 11 maja 2011, 20:54

Admin pisze:Własnie myślałem o montażu na stałe w bagażniku , ale jeśli się zmieści to rzeczywiście lepiej by było w komorze silnika .
Zauważyłem , że w samochodach po lifcie jest dużo więcej miejsca pod maską .


Można przeciągnąć przewody do bagażnika analogicznie jak w przypadku wzmacniacza audio :)

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#28 Postautor: Bodzion » niedziela, 22 maja 2011, 21:58

No to czas na podsumowania testu kompresora :03

Testy odbyły się na oponie 215/75/15 czyli mniejszej nieco niż z Sorento.
I tak:
Napompowanie opony z ciśnienia 0,5 atm (atmosfery ) do 2,2 atm - czas 3,5 minuty
Napompowanie opony z ciśnienia 1,0 atm do 2,2 atm - czas 2,5 minuty

Zakładając, że czasy dla koła w Sorento będą większe o ok 30 % ( w związku z większym kołem niż moje koło testowe, Jeep ) to i tak nieźle.
Czyli po spuszczeniu ciśnienia aby pobawić się w piaskownicy, do 1 atm a następnie powrót do 2,3 atm ( lub 2,4 atm, nie pamiętam dokładnie ile jest standardowo w Sorento ) powinien zająć mniej więcej 3,5 minuty na koło.
Razy 4 koła mamy jakieś 15 minut pompowania kompresorem na jeden samochód :04
Pompowałem dla testu 4 koła i nie zauważyłem zwiększenia temperatury kompresora, radiatory były umiarkowanie ciepłe, tak ok 40 do 45 stopni.
Wzrosła natomiast temperatura:
- węża ze sprężonym powietrzem przy kompresorze - wyraźnie ciepły, prawdopodobnie efekt sprężania gazu. Ale bez niebezpieczeństwa zniszczenie przez przegrzanie.
- zacisków prądowych podłączonych do akumulatora - umiarkowanie ciepłe, prawdopodobnie efekt przepływu dość dużych prądów podczas pracy kompresora. Myślę, że "na starcie" było deklarowane 30A, a później tak ze 20A. To rozsądne, bo przy 20A pobierana moc to zaledwie ok. 260W ( przy efektywnym napięciu ok. 13V )

Podsumowanie:
Kompresor ten nie nadaje się do pompowania taśmowo 10 aut :04 jak chciał Admin na początku tego wątku.
Ale do pompowania jednego lub 2 samochodów po zabawie w piaskownicy, nadaje się doskonale.
Ma praktyczną torbę, jest stosunkowo niewielki, działa doskonale a jakość jest całkiem niezła :04
Od dziś jeździ ze mną w bagażniku.
Mogę spokojnie polecić ten kompresor :)

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#29 Postautor: Admin » niedziela, 22 maja 2011, 22:10

Pożądnie wykonany test :oklaski
Warto zakupić do zabawy w małej grupie lub jeden na 2 samochody .
Muszę sprawdzić czy ten mocniejszy różni się gabarytami .
Wczoraj pompowałem koła na stacji BP i dla próby z 1 atm do 2.4 atm napompowało w 10 sekund . :)
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Bodzion
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2219
Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
Skąd jesteś: SBE
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: srebrno - szary
Przebieg (km.): 135000
Inny Samochód: CBR 1100 XX
Has thanked: 17 times
Been thanked: 99 times
Kontaktowanie:

Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .

#30 Postautor: Bodzion » niedziela, 22 maja 2011, 22:28

Admin pisze:Wczoraj pompowałem koła na stacji BP i dla próby z 1 atm do 2.4 atm napompowało w 10 sekund . :)

Ale zazwyczaj od miejsca gdzie się bawimy w piasku/błocie do najbliższej stacji jest parę kilometrów :03
A i na dobrych stacjach nie zawsze działają kompresory - może w Polsce jest z tym OK, ale jest taka śląska tradycja, że na większości stacji "nie działa" bo zazwyczaj "jest zepsuty" lub ktoś " ukradł końcówkę do pompowania".

Pewnie ten większy kompresor z wydatkiem 150 litrów zmniejszy czasy pompowania o - mniej więcej - połowę w stosunku do zmierzonych przeze mnie.
A wtedy już będzie całkiem spoko :yes

W każdym razie trza coś takiego mieć i przed zabawą w piasku spuszczać powietrze... na ostatnim spotkaniu w piaskownicy ( zorganizowanym przez Vujka ) Rafał z Isuzu spokojnie spuścił powietrze przed wjechaniem do piachu...
Trochę się dziwiliśmy ( my ... amatorzy ), ale za chwilę przestaliśmy się dziwić, gdy Rafał nas wszystkich wklejonych wyciągał liną z opresji :03


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości