Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Moderator: Moderator
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Poszukuję sensownego kompresora który napompował by koła na raz w co najmniej kilku samochodach .
Największy na 12v jaki znalazłem to ten :
DANE TECHNICZNE:
Wydajność 150 litrów na minutę
Zasilanie 12V
Maksymalny pobór prądu 45A
Maksymalne ciśnienie 150Psi
Maksymalna temperatura pracy 60 stopni Celcjusza
Minimalna temperatura pracy -55 stopni Celcjusza
Maksymalny czas pracy ciągłej 40 minut
Zastanawiam się czy 40 minut wystarczy do napompowania powiedzmy 40 kół w 10 autach.
Chodzi o szybkie napompowanie kół po zjeździe na przykład z plaży czy kopalni piasku gdzie często odbywają się nasze spotkania .
Może są jakieś inne kompresory przenośne na przykład spalinowe w rozsądnej cenie .
Największy na 12v jaki znalazłem to ten :
DANE TECHNICZNE:
Wydajność 150 litrów na minutę
Zasilanie 12V
Maksymalny pobór prądu 45A
Maksymalne ciśnienie 150Psi
Maksymalna temperatura pracy 60 stopni Celcjusza
Minimalna temperatura pracy -55 stopni Celcjusza
Maksymalny czas pracy ciągłej 40 minut
Zastanawiam się czy 40 minut wystarczy do napompowania powiedzmy 40 kół w 10 autach.
Chodzi o szybkie napompowanie kół po zjeździe na przykład z plaży czy kopalni piasku gdzie często odbywają się nasze spotkania .
Może są jakieś inne kompresory przenośne na przykład spalinowe w rozsądnej cenie .
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Myślę, że elektryczny, wydajny kompresor będzie OK. Ale nie sądzę, że uzyskamy ciśnienie jak z kompresora na stacji benzynowej...
Ja planuję zakup kompresora na swój pokład, który obsłuży moje auto + ewentualnie kilka innych...
Nie z egoizmu, ale z ekonomii...
Ja planuję zakup kompresora na swój pokład, który obsłuży moje auto + ewentualnie kilka innych...
Nie z egoizmu, ale z ekonomii...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Czym więcej aut będzie miało kompresory tym lepiej
Na Zlocie w Międzyzdrojach planowany jest między innymi 20 kilometrowy rajd plażami a tam jak wiadomo należy spuścić wszystkim autom powietrze z kół mniej więcej do połowy a następnej po pokonaniu odcinka należy przed wjazdem na asfalt dopompować wszystkie koła .
Od sprawności urządzeń jakie będziemy posiadali zależy czas jaki stracimy na tą czynność ( kilkadziesiąt samochodów pompujących koła na skraju drogi przez godzinę to niezbyt ciekawa alternatywa )
Na Zlocie w Międzyzdrojach planowany jest między innymi 20 kilometrowy rajd plażami a tam jak wiadomo należy spuścić wszystkim autom powietrze z kół mniej więcej do połowy a następnej po pokonaniu odcinka należy przed wjazdem na asfalt dopompować wszystkie koła .
Od sprawności urządzeń jakie będziemy posiadali zależy czas jaki stracimy na tą czynność ( kilkadziesiąt samochodów pompujących koła na skraju drogi przez godzinę to niezbyt ciekawa alternatywa )
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
- Admin
- Główny
- Posty: 8992
- Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Niebieski
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 48 times
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Chyba kwintolp21 jesteś genialny
Zamiast bawić się kompresorem możemy wypożyczyć ze dwie butle z azotem .
Zamiast bawić się kompresorem możemy wypożyczyć ze dwie butle z azotem .
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Admin pisze:Chyba kwintolp21 jesteś genialny
Zamiast bawić się kompresorem możemy wypożyczyć ze dwie butle z azotem .
To tak nie działa, trzeba najpierw odessać powietrze z kół do 0,5% objętości a bez specjalistycznego odsysacza jest to nie możliwe...
Zrobi się bardzo groźna mieszanka nie chcę szerzyć herezji...
Chodziło mi o to, że jeżeli przyjedzie na zlot napełniony czystym azotem spuści 50% z kół i potem będziecie mu ładować o2
to nie rekomenduję takiej zabawy, albo spuścić (wyciągnąć wentyl na 3 min) albo nie ruszać w ogóle
- gallardo
- dobry jak...
- Posty: 896
- Wiek: 48
- Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
- Skąd jesteś: Mezowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: bordoux
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Kwintolp21 co jest niebezpiecznego w mieszance azotu z powietrzem?
Extremalny liberalizm stylem życia.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
... no i niech ktoś mi wytłumaczy czym rózni się azot w oponie od azotu w powietrzu, gdzie jest go "tylko" 73%
- gallardo
- dobry jak...
- Posty: 896
- Wiek: 48
- Rejestracja: sobota, 3 kwietnia 2010, 15:47
- Skąd jesteś: Mezowo
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
- Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2009
- Kolor: bordoux
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: ...piękne, szybkie, niezawodne
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
W Google ani śladu o czających sie niebezpieczeństwach z o2+n2, jedyne niebezpieczeństwo to powtórny koszt pompowania azotem, rozumiem kwintolp21 ze to moze byc groźne dla jakiegoś dusigrosza
Extremalny liberalizm stylem życia.
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
zaraz ,zaraz- a czy Kwintol przypadkiem nie ma dojścia do podtlenku azotu n2o (gazu rozweselającego)
może się troszkę zbyt dużo "wdechło"
może się troszkę zbyt dużo "wdechło"
-
- wiem wszystko
- Posty: 1712
- Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
- Skąd jesteś: Europa
- Rok: nie dotyczy
- Been thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Ja też ,tylko kiedy pompowałem do pierwszego auta W203, usłyszałem "Panie Pawle niech Cię ręka Boska broni mieszać z powietrzem z kompresora"...
Muszę się dopytać przy okazji dlaczego...
V1+V2=V3
Przy granicy błędu V1~48%+36,5(50%*0,73)=84,5% N (warunki laboratoryjne, nie plaża w Międzyzdrojach) w kole czyli ~~~~~~~ same powietrze amen.
Kwitno ma dojście do wielu rzeczy ale z nich nie korzysta
Muszę się dopytać przy okazji dlaczego...
V1+V2=V3
Przy granicy błędu V1~48%+36,5(50%*0,73)=84,5% N (warunki laboratoryjne, nie plaża w Międzyzdrojach) w kole czyli ~~~~~~~ same powietrze amen.
Murzyn_1313_Maximus pisze:zaraz ,zaraz- a czy Kwintol przypadkiem nie ma dojścia do podtlenku azotu n2o (gazu rozweselającego)
może się troszkę zbyt dużo "wdechło"
Kwitno ma dojście do wielu rzeczy ale z nich nie korzysta
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Jak wiadomo, tlenem opon nie pompujemy. Pompujemy powietrzem, gdzie jest ok. 21% tlenu i 73% azotu.
I ta mieszanka niebezpieczna nie jest. W innych proporcjach - nie wiem.
Wiem tyle, że nie wydam ani grosza, nawet ani eurocenta, na ekstra pompowanie opon czymś, co robię za darmo
I jeszcze jedna sprawa: nie każda opona nadaje się do obniżenia ciśnienia o połowę + dalsze bezpieczna jazda. Zazwyczaj do jazd na obniżonym ciśnieniu opony są specjalnie projektowane. I takim są opony MT, może i AT, ale raczej nie szosowe.
W szosowych można ciśnienie obniżyć trochę, nie wiem ile, można do maja poszukać tych informacji.
Co więcej, w wielu oponach przy obniżaniu ciśnienia stosuje się dętki, właśnie po to, by opona nie rozszczelniła się - wiadomo co dalej - opona do śmieci już po 1 km jazdy na feldze, która działa jak nóż.
I ta mieszanka niebezpieczna nie jest. W innych proporcjach - nie wiem.
Wiem tyle, że nie wydam ani grosza, nawet ani eurocenta, na ekstra pompowanie opon czymś, co robię za darmo
I jeszcze jedna sprawa: nie każda opona nadaje się do obniżenia ciśnienia o połowę + dalsze bezpieczna jazda. Zazwyczaj do jazd na obniżonym ciśnieniu opony są specjalnie projektowane. I takim są opony MT, może i AT, ale raczej nie szosowe.
W szosowych można ciśnienie obniżyć trochę, nie wiem ile, można do maja poszukać tych informacji.
Co więcej, w wielu oponach przy obniżaniu ciśnienia stosuje się dętki, właśnie po to, by opona nie rozszczelniła się - wiadomo co dalej - opona do śmieci już po 1 km jazdy na feldze, która działa jak nóż.
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- tommy
- wiem wszystko
- Posty: 1615
- Wiek: 55
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 10:15
- Skąd jesteś: Węgorzewo
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Jeep Cherokee KL
- Twoje poprzednie Sorento: Sorento I, 2,5 CRDi, Tiptronic.
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Gdzieś wyczytałem, że można spokojnie obniżyć ciśnienie o 1 bar nawet w oponach szosowych przeznaczonych do samochodów 4x4 klasy SUV i terenowe ponieważ opony te są mocniejsze w stosunku do opon przeznaczonych dla zwykłych osobówek. Czyli 2.4 - 1.0 = 1.4 i spokojnie śmigamy po plaży.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Po plaży to możesz nawet bez powietrza jeżdzić bo masz miękkie podłoże.
Jeśli chodzi o wytrzymałość opon, to raczej mowa o tych z bardziej rozwiniętym barkiem, czyli tych raczej w teren/off-raod. Szosówki bez powietrza raczej zwiększoną wytrzymałością nie grzeszą.
Jeśli chodzi o wytrzymałość opon, to raczej mowa o tych z bardziej rozwiniętym barkiem, czyli tych raczej w teren/off-raod. Szosówki bez powietrza raczej zwiększoną wytrzymałością nie grzeszą.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Kompresor do pompowania kół na zlotach .
Słuchajcie, moim zdaniem, jeśli ktoś dokopał się do jakiejś wiedzy, warto by podać źródło.
Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale w tak ważnym temacie, jak możliwość uszkodzenia opony, nie polegajmy na stwierdzeniu "gdzieś czytałem". Tommy, nic nie mam do Ciebie i tego co piszesz, przeciwnie, chciałbym uzyskać wiedzę i pewność, że można i opony dadzą radę. Jeśli możesz, przekop się do tej wiedzy. Byłoby pewniej i rozwialibyśmy może jakieś mity...
Proszę mnie źle nie zrozumieć, ale w tak ważnym temacie, jak możliwość uszkodzenia opony, nie polegajmy na stwierdzeniu "gdzieś czytałem". Tommy, nic nie mam do Ciebie i tego co piszesz, przeciwnie, chciałbym uzyskać wiedzę i pewność, że można i opony dadzą radę. Jeśli możesz, przekop się do tej wiedzy. Byłoby pewniej i rozwialibyśmy może jakieś mity...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości