Hej wszystkim.
Większość pewnie wie że od kilku miesięcy jeżdżę z powodzeniem na lifcie tylnego zawieszenia 4 cale. Na forum często padało pytanie, co trzeba przerabiać przy takim lifcie? Dzisiaj spieszę z pomocą i zajmiemy się panhardem.
Najpierw może kilka słów, czym jest drążek reakcyjny panharda: Jest to poprzeczny drążek połączony z jednej strony z ramą a z drugiej z mostem. Ma za zadanie utrzymywać most centralnie.
Fabrycznie ten drążek jest w zasadzie w sorento zamontowany poziomo, w trakcie podnoszenia auta zmienia się jego kąt. Im więcej podniesiemy auto tym cały most jest mocniej pchany w lewą stronę (stojąc za autem) Przy lifcie 2 cale nie czułem absolutnie różnicy. Po założeniu 4 cali w zasadzie też, dopóki go nie przerobiłem. Jeździło się w zasadzie normalnie, most nie wystawał z lewej strony (stojąc za autem). Dopiero na wulkanizacji gdy całe moje auto zostało podniesione zobaczyłem że pracuje on już na pograniczu swojego zakresu, bo koło z lewej strony już baaardzo wystawało.
Zrobiłem na wzór części z grand vitary (no bo jakby inaczej ) dystans przenoszący mocowanie panharda, przywracając mu odpowiedni kąt
Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, ustawienie go w fabryczne miejsce zniwelowało jedną rzecz. Nie buja tyłem auta. Bez niego gdy np jeździłem po spowalniaczach, czuć było bujanie lewo prawo, tyłu. Wcześniej uznałem że to wina braku stabilizatora z tyłu, jednak to była wina za krótkiego panharda.
Tak to wygląda po zmontowaniu:
Chcąc teraz odpowiedzieć na pytanie czy konieczny jest montaż czegoś takiego przy lifcie 4 cale? I tak i nie. Jeździłem bez tego kilka miesięcy, z autem nic się niepokojącego nie działo, czuć było jedynie lekkie bujanie na spowalniaczach, lub jak jeździłem po krawężnikach nie mające wpływu na komfort jazdy. Myślę że nie jest to najważniejsza rzecz po montażu 4 calowego liftu ale warto mieć z tyłu głowy że będzie to potrzebne...
TEST: dłuższy panhard czy nie?
Moderator: Moderator
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
TEST: dłuższy panhard czy nie?
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: TEST: dłuższy panhard czy nie?
Ja zastosowałem go przy lifcie 3 i chyba jest dużo gorzej niż wcześniej. Możliwe że jego wymiar jak do 4 jest jednak za duży.
Skutki negatywne jaki odczuwam to że most na nierównościach idzie własną drogą...
Wydaje mi się że teraz h&r jeszcze bardziej obijają o ramę.
Jeszcze nad czym się zastanawiam to seryjne odboje... Może też trzeba wydłużyć?
Skutki negatywne jaki odczuwam to że most na nierównościach idzie własną drogą...
Wydaje mi się że teraz h&r jeszcze bardziej obijają o ramę.
Jeszcze nad czym się zastanawiam to seryjne odboje... Może też trzeba wydłużyć?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: TEST: dłuższy panhard czy nie?
Przy 3 calach to b nie ruszał tego wogole. Chyba że czułeś jak tyłek myszkuje
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- kamilios19
- To ja
- Posty: 316
- Wiek: 33
- Rejestracja: wtorek, 27 czerwca 2017, 21:04
- Skąd jesteś: Olecko
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2006
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 186000
- Inny Samochód: seat, vw hyund Volvo
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: TEST: dłuższy panhard czy nie?
Ja u siebie wstawiłem śrub rzymska w niego i na obu gwintach są kontry nakretki
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 51
- Rejestracja: środa, 19 czerwca 2013, 07:23
- Skąd jesteś: Brzesko szczecinskie
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 125000
- Inny Samochód: Nissan primera P10
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: TEST: dłuższy panhard czy nie?
Witam.
Czy ktoś z Was się orientuje,jaka jest długość drążka? Od środka śruby do środka strony?
Ja nie mam podniesionego auta,a lewe koło mi lekko wystaje za obrys nadkola. Byłbym wdzięczny za informację.
Czy ktoś z Was się orientuje,jaka jest długość drążka? Od środka śruby do środka strony?
Ja nie mam podniesionego auta,a lewe koło mi lekko wystaje za obrys nadkola. Byłbym wdzięczny za informację.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 51
- Rejestracja: środa, 19 czerwca 2013, 07:23
- Skąd jesteś: Brzesko szczecinskie
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 125000
- Inny Samochód: Nissan primera P10
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: TEST: dłuższy panhard czy nie?
Marek pisze:Ktoś podawał 139,9 cm ale jak było mierzone to nie wiem.
Dzięki. Jak wrócę do domu to pomierze.
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: TEST: dłuższy panhard czy nie?
kostek pisze:Witam.
Czy ktoś z Was się orientuje,jaka jest długość drążka? Od środka śruby do środka strony?
Ja nie mam podniesionego auta,a lewe koło mi lekko wystaje za obrys nadkola. Byłbym wdzięczny za informację.
A nie masz przypadkiem trochę za nisko auta? Może sprężyny siedzą i wtedy auto jest niżej i też Ci panhard może przesunąć budę.
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
-
- jestem
- Posty: 22
- Wiek: 51
- Rejestracja: środa, 19 czerwca 2013, 07:23
- Skąd jesteś: Brzesko szczecinskie
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: CZARNY
- Przebieg (km.): 125000
- Inny Samochód: Nissan primera P10
- Has thanked: 1 time
- Kontaktowanie:
Re: TEST: dłuższy panhard czy nie?
Student_x pisze:kostek pisze:Witam.
Czy ktoś z Was się orientuje,jaka jest długość drążka? Od środka śruby do środka strony?
Ja nie mam podniesionego auta,a lewe koło mi lekko wystaje za obrys nadkola. Byłbym wdzięczny za informację.
A nie masz przypadkiem trochę za nisko auta? Może sprężyny siedzą i wtedy auto jest niżej i też Ci panhard może przesunąć budę.
Nie! Stoi wysoko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości