Wykrzyż Sorento I - testy

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Wykrzyż Sorento I - testy

#1 Postautor: Andrzej » czwartek, 24 października 2019, 15:42

Wykrzyż auta to bardzo ważny parametr i prawdopodobnie najważniejszy na wpływ przydatności samochodu w terenie. Jest to parametr określający zdolność zawieszenia do utrzymywania przyczepności kół do podłoża. Wykrzyżowanie osi zależy przede wszystkim od skoku zawieszenia i jego charakterystyki pracy . To co jest dużą wadą w czasie poruszania się po szosie, staje się ogromną zaletą w terenie. Jeśli zawieszenie są miękkie, a koła mają duży skok to samochód jest w stanie pokonać nierówności bez odrywania kół od podłoża.
Postanowiliśmy sprawdzić jaki wykrzyż ma Sorento.
Test polegał na podnoszeniu auta z jednej strony aż do momentu uniesienia się drugiego koła.

2019-10-23 17.47.33.jpg
2019-10-23 17.47.33.jpg (91.38 KiB) Przejrzano 2560 razy

2019-10-23 18.07.39.jpg
2019-10-23 18.07.39.jpg (109.81 KiB) Przejrzano 2560 razy

2019-10-23 18.04.17.jpg
2019-10-23 18.04.17.jpg (86.09 KiB) Przejrzano 2560 razy

2019-10-23 17.50.42.jpg
2019-10-23 17.50.42.jpg (96.13 KiB) Przejrzano 2560 razy

Rotation of 2019-10-23 17.52.53.jpg
Rotation of 2019-10-23 17.52.53.jpg (123.28 KiB) Przejrzano 2560 razy


Udało się podnieść koło na wysokość 47,5 cm.

Następnie został zdemontowany stabilizator aby sprawdzić czy uzyskamy w ten sposób większy wykrzyż.

2019-10-23 18.00.32.jpg
2019-10-23 18.00.32.jpg (106.98 KiB) Przejrzano 2560 razy


Rotation of 2019-10-23 18.04.55.jpg
Rotation of 2019-10-23 18.04.55.jpg (132.3 KiB) Przejrzano 2560 razy


Tym razem auto podniosło się na 50,5cm

Test zrobiony został tuż po założeniu amortyzatorów KONI

KONI.jpg
KONI.jpg (32.22 KiB) Przejrzano 2560 razy


2019-10-23 18.13.45-1.jpg
2019-10-23 18.13.45-1.jpg (80.25 KiB) Przejrzano 2560 razy
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 974
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Wykrzyż Sorento I - testy

#2 Postautor: Adam73 » czwartek, 24 października 2019, 22:30

Fajno,tylko ja byłbym ciekaw jaki wykrzyż ma sorcia z fabrycznym (Ew. bidalift) zawieszeniem.
No nie każdy ma takiego mutanta jak Mucha .
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wykrzyż Sorento I - testy

#3 Postautor: Mucha » czwartek, 24 października 2019, 23:19

Dokładnie taki sam. Żadna z moich przeróbek nie ma wpływu na wykrzyż.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:

Adam73
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 974
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
Skąd jesteś: Zgierz
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
Skrzynia: Manualna
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 181300
Has thanked: 134 times
Been thanked: 40 times
Kontaktowanie:

Re: Wykrzyż Sorento I - testy

#4 Postautor: Adam73 » piątek, 25 października 2019, 06:59

Aha czyli amorki tej samej długości co orginały ?
W takim razie nie mam pytań :)
14.11.2019 założony podtlenek gazu ( Lepszy Power Gamoniu ) :kwink:
Obrazek
06.04.2021 opony Radar Renegade R7 M/T 245/75R16
04.08.2023 lift 2" :tup:

Awatar użytkownika
Mucha
Off-Road
Off-Road
Posty: 2085
Wiek: 35
Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
Skąd jesteś: Raszyn
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD
Rok: 2003
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 228000
Has thanked: 62 times
Been thanked: 105 times
Kontaktowanie:

Re: Wykrzyż Sorento I - testy

#5 Postautor: Mucha » piątek, 25 października 2019, 08:15

Dokładnie tak.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik :rolley:
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie :happy2:


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości