Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Moderator: Moderator
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Andrzej, może po prostu zaczyna Ci szwankować któryś czujnik TODa.
Dopinanie przodu powinno odbywać się po mniej niż ćwierć obrotu koła z tyłu.
Dopinanie przodu powinno odbywać się po mniej niż ćwierć obrotu koła z tyłu.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
To by się jakoś objawiało chyba wcześniej , nie tylko w czasie pokonywania ekstremalnie stromej góry , podczas gdy 10 poprzednich auto przejeżdżało bez problemu .
Da się to jakoś sprawdzić ?
Da się to jakoś sprawdzić ?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Tak szczerze to z mojej perspektywy na górze gdy widziałem podczas podjazdu cały przedni most to przód nie robił wogole na 4x4h
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Mógł nie robić . Silnik był włączony bez przerwy kilka godzin. Gorące powietrze nie było schładzane przez intercooler . Żeby wogóle ruszyć trzeba było dodać więcej gazu a silnik i tak reagował jak żółw. U mnie pęknięcie intercoolera objawia się poważnym spadkiem mocy , co uwidacznia się podczas takich ostrych podjazdów . W normalnej jeździe jest tylko trochę wołowaty i długo "zastanawia" się po szybkim wciśnięciu gazu. Nawet ze dwie , trzy sekundy.
-
- To ja
- Posty: 333
- Wiek: 41
- Rejestracja: środa, 14 lutego 2018, 21:48
- Skąd jesteś: Myślenice/Rzeszow
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Inny Samochód: Ford Mondeo
- Has thanked: 18 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
vokal pisze:Andrzej, może po prostu zaczyna Ci szwankować któryś czujnik TODa.
Dopinanie przodu powinno odbywać się po mniej niż ćwierć obrotu koła z tyłu.
A co poza czujnikiem może być powodem,że później dopina np. po obrocie albo dwóch? Albo jakie są inne objawy?
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Kiedyś spider pisał, że po zmianie oleju w skrzynce rozdzielczej na oryginalny wrócił mu napęd na 4 koła.
Może być też wytarte sprzęgło, które łapie dopiero przy pełnym ścisku.
Może być też wytarte sprzęgło, które łapie dopiero przy pełnym ścisku.
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11408
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Na LOW cewka działa cały czas, choć nie tak jak w AUTO.
Po ruszeniu się zapina na "sztywno", a po zatrzymaniu się rozpina.
Po ruszeniu się zapina na "sztywno", a po zatrzymaniu się rozpina.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11408
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Masz rację , szybciej napisałem niż pomyślałem . To u Andrzeja jak stanął pod górkę , powinny się kręcić w miejscu tylne koła . Może ktoś zauważył czy się kręciły ?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Jak jechał na reduktorze to się kręciły. Jak wyłączył i jechał na auto to wyglądało to jakby kręcił się sam tył. Nawet jak przekazywał coś na przód to na tyle mało że koła po zatrzymaniu nie obracały się.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Scobelator
- Off-Road
- Posty: 21
- Wiek: 44
- Rejestracja: wtorek, 12 lutego 2019, 13:38
- Skąd jesteś: Gdynia
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Wielokolor
- Przebieg (km.): 280000
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Właśnie jestem po założeniu usel' do mojegoTODa. Zwykły na przełącznik trójpozycyjny z osobną diodą informującą o stanie napędów...
REWELACJA - to jest to czego brakowało mi w terenie - polecam, polecam, jeszcze raz polecam!!!!
Montaż to banał, a satysfakcja ogromna. Namiar do gościa który mi to zrobił i wysłał dostałem z facebook'owej strony forumowej....
REWELACJA - to jest to czego brakowało mi w terenie - polecam, polecam, jeszcze raz polecam!!!!
Montaż to banał, a satysfakcja ogromna. Namiar do gościa który mi to zrobił i wysłał dostałem z facebook'owej strony forumowej....
-
- moje konto
- Posty: 200
- Rejestracja: poniedziałek, 29 października 2018, 22:28
- Skąd jesteś: Podlasie
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: silver
- Przebieg (km.): 200000
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Scobelator pisze:Właśnie jestem po założeniu usel' do mojegoTODa. Zwykły na przełącznik trójpozycyjny z osobną diodą informującą o stanie napędów...
REWELACJA - to jest to czego brakowało mi w terenie - polecam, polecam, jeszcze raz polecam!!!!
-A czy to coś zmieniło w terenie niż daje po prostu jazda na zapiętym reduktorze?
-
- dobry jak...
- Posty: 977
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2018, 17:36
- Skąd jesteś: Zgierz
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.4 16V (139 KM ) LPG Sorento1
- Skrzynia: Manualna
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 181300
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 40 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
androx jazda w terenie bez reduktora
= oszczędność paliwa i większe prędkości.
= oszczędność paliwa i większe prędkości.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2091
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
W terenie nie zawsze się jeździ na reduktorze. Jak już przyjdzie Ci jechać bez reduktora, jeszcze z manualną skrzynią to możesz zapomnieć że wjedziesz pod górkę, jak Andrzej na początku posta.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości