Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Moderator: Moderator
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Wyskoczyliśmy sobie pojeździć w terenie w cztery Sorento .
Teren to stara strzelnica, w większości jazda przez las z bardzo stromymi zjazdami i wjazdami.
W pewnym momencie natrafiliśmy na prawie pionowy wjazd pod górę .
Alternatywą było zawrócić , ale jak zawsze znajdzie się jeden który spróbuje
No i wjechał , teraz następny, i też wjechał .
Teraz ja.
Ustawiam się przodem, reduktor , but w podłogę i ....przednie koła na górce ale tylne już nie. Stoję.
Hmmm, powoli wycofuję i jeszcze raz .
Staję dokładnie w tym samym miejscu.
Koledzy podchodzą , dobre rady , więcej gazu, w końcu ktoś mówi , spróbuj bez reduktora, będziesz miał wiekszą szybkość , może wtedy da radę.
Ok, wyłączam reduktor , gaz w podłogę . Czuję, że auto przyśpiesza ale o połowę wolniej niż na reduktorze .
Dojeżdżam do połowy górki i koniec.
Aby powtórzyć eksperyment znowu wycofuję i próbuję jeszcze raz .
Wciskam gaz aż mało co nie przebiję podłogi . Auto dojeżdża do końca wzniesienia i... nie ma siły dalej.
Jak to możliwe, że kilka aut wjechało a jedno nie.
Zaczynamy od opisów jak to wjeżdżał
Okazało się, ze wszystkie Sorento oprócz mojego miały napędy EST
Czyli przed wjazdem ustawili sobie napędy na 4HI co dawało im tryb sztywnego napędu z napędzaniem obu osi auta ( 50x50)
Ja u siebie mam napęd AUTO.
Czyli mam napęd na tył z automatycznie dołączanym przodem .
To właśnie była przyczyna .
Na reduktorze była za mała szybkość aby samochód wjechał pod górę , natomiast bez reduktora zbyt późno dołączał się przód i auto nie miało już mocy aby się wciągnąć .
Zawsze trzeba dążyć aby wszystkie auta biorące udział w takich wycieczkach miały podobne parametry , ponieważ wtedy jazda odbywa się płynnie, nikt na nikogo nie czeka i oprócz standardowego zakopania się nie ma żadnych niespodzianek .
Rozwiązanie jest tylko jedno .
Należy założyć Alsela, Usela czyli po prostu Alternatywny Sterownik Napędów , który powinien załatwić sprawę .
To cudo powoduje, że zamiast dwóch napędów mamy ....sześć , czyli uzyskujemy dodatkowe tryby pracy: 2H i 4H – dla pozycji Auto przełącznika napędów oraz 2L i 4L – dla pozycji Low przełącznika napędów.
Własnie tego 4 HI mi brakowało .
No cóż , chyba czas się rozejrzeć za takim urządzeniem i widzę , że ktoś już próbuje je wyprodukować, co nie powinno być trudne, zwłaszcza, że pełna dokumentacja jest na Forum.
Teren to stara strzelnica, w większości jazda przez las z bardzo stromymi zjazdami i wjazdami.
W pewnym momencie natrafiliśmy na prawie pionowy wjazd pod górę .
Alternatywą było zawrócić , ale jak zawsze znajdzie się jeden który spróbuje
No i wjechał , teraz następny, i też wjechał .
Teraz ja.
Ustawiam się przodem, reduktor , but w podłogę i ....przednie koła na górce ale tylne już nie. Stoję.
Hmmm, powoli wycofuję i jeszcze raz .
Staję dokładnie w tym samym miejscu.
Koledzy podchodzą , dobre rady , więcej gazu, w końcu ktoś mówi , spróbuj bez reduktora, będziesz miał wiekszą szybkość , może wtedy da radę.
Ok, wyłączam reduktor , gaz w podłogę . Czuję, że auto przyśpiesza ale o połowę wolniej niż na reduktorze .
Dojeżdżam do połowy górki i koniec.
Aby powtórzyć eksperyment znowu wycofuję i próbuję jeszcze raz .
Wciskam gaz aż mało co nie przebiję podłogi . Auto dojeżdża do końca wzniesienia i... nie ma siły dalej.
Jak to możliwe, że kilka aut wjechało a jedno nie.
Zaczynamy od opisów jak to wjeżdżał
Okazało się, ze wszystkie Sorento oprócz mojego miały napędy EST
Czyli przed wjazdem ustawili sobie napędy na 4HI co dawało im tryb sztywnego napędu z napędzaniem obu osi auta ( 50x50)
Ja u siebie mam napęd AUTO.
Czyli mam napęd na tył z automatycznie dołączanym przodem .
To właśnie była przyczyna .
Na reduktorze była za mała szybkość aby samochód wjechał pod górę , natomiast bez reduktora zbyt późno dołączał się przód i auto nie miało już mocy aby się wciągnąć .
Zawsze trzeba dążyć aby wszystkie auta biorące udział w takich wycieczkach miały podobne parametry , ponieważ wtedy jazda odbywa się płynnie, nikt na nikogo nie czeka i oprócz standardowego zakopania się nie ma żadnych niespodzianek .
Rozwiązanie jest tylko jedno .
Należy założyć Alsela, Usela czyli po prostu Alternatywny Sterownik Napędów , który powinien załatwić sprawę .
To cudo powoduje, że zamiast dwóch napędów mamy ....sześć , czyli uzyskujemy dodatkowe tryby pracy: 2H i 4H – dla pozycji Auto przełącznika napędów oraz 2L i 4L – dla pozycji Low przełącznika napędów.
Własnie tego 4 HI mi brakowało .
No cóż , chyba czas się rozejrzeć za takim urządzeniem i widzę , że ktoś już próbuje je wyprodukować, co nie powinno być trudne, zwłaszcza, że pełna dokumentacja jest na Forum.
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Górka o której mowa
Zdjęcia z rejestratora .
Niestety były skrajne warunki oświetleniowe , dokładnie pod słońce i nie udało sie uzyskać lepszej klatki.
Zdjęcia z rejestratora .
Niestety były skrajne warunki oświetleniowe , dokładnie pod słońce i nie udało sie uzyskać lepszej klatki.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2088
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Wszyscy byli na atekach bfg. Andrzej nie wjechał bo mu na auto przód nie robił jak nam i wyraźnie było to widać.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
A wszyscy na D czy tipie ?
Z opisów Andrzeja które dawał w innych tematach do góry zalecał D i gaz do spodu a to się nie sprawdza wg mnie.
Ja np używam 2 i kontroluje by nie przekroczyć 3 tys aby nie zmieniło na 3.
W przypadku reduktora to przód nie jest spięty na stałe w tod ?
Z opisów Andrzeja które dawał w innych tematach do góry zalecał D i gaz do spodu a to się nie sprawdza wg mnie.
Ja np używam 2 i kontroluje by nie przekroczyć 3 tys aby nie zmieniło na 3.
W przypadku reduktora to przód nie jest spięty na stałe w tod ?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2088
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Na reduktorze jest spięty, ale Andrzej ma uszkodzony intercooler i nie miał siły się tak rozpędzać. Pod górki tylko na tipie.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Okazało się ,że intercooler to zmora offroadowców .
Tak jest umieszczony , że wystarczy trochę pojeździć w terenie i zaraz coś go uszkodzi.
Wszystkie auta biorące udział w tej zabawie miały już wymieniony intercooler , oprócz mnie mimo, że mam wgniecioną osłonę i widać , że cieknie . Najwyższy czas na niego.
Tak jest umieszczony , że wystarczy trochę pojeździć w terenie i zaraz coś go uszkodzi.
Wszystkie auta biorące udział w tej zabawie miały już wymieniony intercooler , oprócz mnie mimo, że mam wgniecioną osłonę i widać , że cieknie . Najwyższy czas na niego.
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2088
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Ja nie wymieniałem. Ale mam osłonę
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- visitor
- Off-Road
- Posty: 2347
- Wiek: 47
- Rejestracja: środa, 13 kwietnia 2016, 20:00
- Skąd jesteś: Łomianki
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 326000
- Inny Samochód: Hyundai ix55
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 ON 170KM USEL AT LIFT OSŁONY
- Has thanked: 78 times
- Been thanked: 71 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Też kiedyś wymieniłem po jednym z pierwszych przejazdów offroadowych, niestety w komplecie z chłodnicą. Potem założyłem osłony.
Sorento 2,5 ON M/T 140KM lift4" MT USEL RAPTOR snorkel osłony wyciągarka 13000lbs kevlar
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
Peugeot 3008 1,6 HDi Nappapijri
Był: Hyundai ix55 3,0 V6 diesel 240KM 451Nm
Było: Sorento 2,5 ON A/T 170KM lift2" AT USEL osłony
- kaini
- Off-Road
- Posty: 397
- Rejestracja: sobota, 4 listopada 2017, 21:49
- Skąd jesteś: Jasło
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 186333
- Inny Samochód: TSI & CRDI
- Been thanked: 15 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Myślę że powodów było więcej niż tylko napęd.
Brak liftu, osłon, większe koła. Może coś tam jeszcze te samochody się jednak różniły więcej?
Brak liftu, osłon, większe koła. Może coś tam jeszcze te samochody się jednak różniły więcej?
- Mucha
- Off-Road
- Posty: 2088
- Wiek: 35
- Rejestracja: środa, 19 grudnia 2018, 22:25
- Skąd jesteś: Raszyn
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 228000
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 105 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Auta jeździły 3.
1 moje na kole bfg at ko 32 cale, lift 4 cale napęd est
2 Robert na kole bfg ko2 31 cali, lift 2 cale napęd est
3 Andrzej na kole bfg ko2 30 cali, bez liftu napęd tod
Uwierz mi że ewidentnie problemem był brak mocy a po wyłączeniu reduktora problem z załączaniem przodu. Auto chciało jechać ale przód praktycznie się nie dołączał mimo że jest sprawny a na reduktorze uszkodzony intercooler odcinał praktycznie turbo i auto traciło cały moment obrotowy. Mimo to, było to jedyne miejsce gdzie nie wjechał.
1 moje na kole bfg at ko 32 cale, lift 4 cale napęd est
2 Robert na kole bfg ko2 31 cali, lift 2 cale napęd est
3 Andrzej na kole bfg ko2 30 cali, bez liftu napęd tod
Uwierz mi że ewidentnie problemem był brak mocy a po wyłączeniu reduktora problem z załączaniem przodu. Auto chciało jechać ale przód praktycznie się nie dołączał mimo że jest sprawny a na reduktorze uszkodzony intercooler odcinał praktycznie turbo i auto traciło cały moment obrotowy. Mimo to, było to jedyne miejsce gdzie nie wjechał.
265/75/16 et 25
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
Lift 6 cali
Dzik Dzik Dzik
Jedyny taki w Polsce dzik po Koksie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Dzisiaj już rozmawiałem w sprawie intercoolera .
Nie może być tak , że nie mogę wjechać tam gdzie wszyscy
Nie może być tak , że nie mogę wjechać tam gdzie wszyscy
- Student_x
- możesz mi ufać
- Posty: 1013
- Wiek: 43
- Rejestracja: niedziela, 23 października 2016, 18:16
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: Srebrno Szary
- Przebieg (km.): 307000
- Inny Samochód: Voyager RG
- Has thanked: 53 times
- Been thanked: 50 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Czyli wystarczy za parę złotych założyć USELa i problem by się rozwiązał pstryczek w lewo lub w prawo i po problemie
Będzie Ładne , Dopóki Się Nie Rozpadnie
- gomez953
- ASSISTANCE
- Posty: 1633
- Rejestracja: wtorek, 1 lipca 2014, 22:34
- Skąd jesteś: Opoczno - EOP
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: Rood i siwe na dole
- Przebieg (km.): 230000
- Twoje poprzednie Sorento: 2.4 EX 2003 Vialle LPi niebieskie
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 196 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Interciulery
Wrona miał "najgorszy" silnik z możliwych - 2.4, ale auto podlifcione i na reduktorze nawet Madej w porobionym klekocie nie dał rady
A i zJEEP się wkleił...
Wrona miał "najgorszy" silnik z możliwych - 2.4, ale auto podlifcione i na reduktorze nawet Madej w porobionym klekocie nie dał rady
A i zJEEP się wkleił...
- arsennoffsky
- Off-Road
- Posty: 19
- Rejestracja: czwartek, 29 marca 2018, 23:22
- Skąd jesteś: Wwa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD
- Rok: 2008
- Kolor: złoty
- Przebieg (km.): 147000
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
mała korekta: ja mam lift na zawieszeniu 2 cale i lift na oponie 1 cal (zmienilem z 29'' na 31'').
I wjeżdżałem pod górę na D i miałem 4x4 HI zapięte i zrobiłem porządny rozpęd.
Aczkolwiek chwilę później na podobnej górce Mariusz mnie przekonał, że w sumie można podjechać z miejsca na reduktorze.
Przy takim podjeździe uważam, że przede wszystkim opony i napęd robią różnicę, a w przypadku Sorento jeśli ktoś nie chce zostawić intercoolera na górce to też i lift i osłona z przodu.
I wjeżdżałem pod górę na D i miałem 4x4 HI zapięte i zrobiłem porządny rozpęd.
Aczkolwiek chwilę później na podobnej górce Mariusz mnie przekonał, że w sumie można podjechać z miejsca na reduktorze.
Przy takim podjeździe uważam, że przede wszystkim opony i napęd robią różnicę, a w przypadku Sorento jeśli ktoś nie chce zostawić intercoolera na górce to też i lift i osłona z przodu.
-
- moje konto
- Posty: 225
- Wiek: 59
- Rejestracja: czwartek, 19 lipca 2018, 09:24
- Skąd jesteś: Warmia
- Silnik: nie mam
- Skrzynia: nie mam
- Napęd: nie mam
- Rok: nie mam
- Inny Samochód: Micra, Sharan.
- Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI 170KM, 2007r., Auto-Low
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 8 times
- Kontaktowanie:
Re: Wjazd pod bardzo stromą górę ( nieudany)
Czyli podsumowując krótko: niesprawnym technicznie autem nie wybieramy się w teren.
Korozja I Awarie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości