Technika jazdy w terenie

Instruktarze, akcesoria i porady, wolna dyskusja

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
YatoInda
To ja
To ja
Posty: 331
Wiek: 41
Rejestracja: poniedziałek, 9 lipca 2018, 17:39
Skąd jesteś: Świebodzin
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 220000
Has thanked: 17 times
Been thanked: 13 times
Kontaktowanie:

Technika jazdy w terenie

#1 Postautor: YatoInda » sobota, 28 lipca 2018, 10:32

Witam Wszytkich;

Auta terenowe mam.od zawsze i sporo już ich było raz mniej raz bardziej waleczne. Przez lata sporo się też nauczyłem jeśli chodzi o jazdę w terenie (taką jaka mi potrzebna).
No ale teraz mam po raz pierwszy auto z automatem i w sumie to nie bardzo wiem jak się nim posługiwać.

No bo lepiej używać w terenie automatu czy lepiej przejść na tiptronik?
A jak używacie reduktorów np jakieś trudne podjazdy albo wyjątkowo trudny teren to wtedy lepiej automat czy tiptronik I trzymać samemu na niskim biegu?
Pozdrawiam
Andrzej

Awatar użytkownika
Andrzej
Off-Road
Off-Road
Posty: 5061
Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: niebieski
Przebieg (km.): 320000
Inny Samochód: C4 Picasso
Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat
Has thanked: 77 times
Been thanked: 216 times
Kontaktowanie:

Re: Technika jazdy w terenie

#2 Postautor: Andrzej » sobota, 28 lipca 2018, 13:50

Wjeżdżając pod górę włączasz reduktor, skrzynia na D i gaz do dechy.
W większości przypadków to wystarczy :kwink:
Ale jeśli wzniesienie jest bardziej strome wtedy już trzeba użyć tiptronika. Reduktor , jedynka i gaz do dechy.
Podczas zjazdu tylko tiptronic .
Reduktor , jedynka , jak auto zacznie się zsuwac to zdejmujemy nogi z gazu i tym bardziej z hamulca i patrzymy jak auto dostojnie, z jednostajną szybkością zjeżdża na dół .
Dla niektórych najtrudniejszą czynnością jest nie naciskać hamulców podczas zjazdu . :lol:
Kilka zjazdów i można w sobie wyrobić nawyk puszczania hamulca :)
Moje Sorento
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
rings
teraz jestem
teraz jestem
Posty: 492
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:02
Skąd jesteś: Pruchna k/Cieszyna
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento II
Silnik: 3.5 V6 (280KM)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: AWD
Rok: 2013
Kolor: CZARNY
Przebieg (km.): 100000
Inny Samochód: Kia Venga
Twoje poprzednie Sorento: 3,5v6 RWD złote
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times
Kontaktowanie:

Re: Technika jazdy w terenie

#3 Postautor: rings » niedziela, 29 lipca 2018, 16:00

Podczas zjazdu z góry po asfalcie np. z Równicy przełączam na tiptronic i hamuję biegami. Na D śmierć w oczach i przegrzane hamulce.
3.5 V6 2005 2wd A/T(automat) złoty wersja USA. 3.5 V6 2013 AWD A/T(automat) czarny wersja USA


Wróć do „Poza szlakiem”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości