Tak jak obiecałem, zamieszczam krótki opis, wady i zalety mojego bagażnika rowerowego mocowanego na hak, marki MANABO:
- DSC_0924 (Custom).JPG (153.35 KiB) Przejrzano 2787 razy
Tak ogółem wygląda zamontowany na samochodzie. Ta pionowa rama do zamocowania rowerów jest tylko postawiona na "bagażniku właściwym" - nie chciało mi się jej przykręcać do zrobienia zdjęć
- DSC_0926 (Custom).JPG (146.56 KiB) Przejrzano 2787 razy
Zaleta - odchylany bagażnik umożliwia otwieranie tylnej klapy.
- DSC_0927 (Custom).JPG (135.54 KiB) Przejrzano 2787 razy
zaleta - małe wymiary samego bagażnika umożliwiają jego schowanie do auta - np. aby nam go nie ukradziono jak zostawimy auto gdzieś w plenerze i wybierzemy się rowerami na wycieczkę.
- DSC_0921A (Custom).jpg (203.37 KiB) Przejrzano 2787 razy
Na powyższym zdjęciu opisałem jego największe wady. Ponad to zamocowanie bagażnika umożliwia jego obracanie się na haku (na boki) - dlatego dopóki nie dorobię do zacisku jakiejś blokady to muszę go mocować dwoma pasami (widocznymi na zdjęciach - te czarne) do zaczepów pod zderzakiem na ramie Sorento.
Mechanizm służący do odchylania bagażnika jest wykonany niezbyt dokładnie i stuka podczas wahań auta góra-dół. Producent dołączył taki pasek tekstylny zaciągany na szlufkę z haczykiem z blachy do zamocowania (chyba asekuracyjnie) bagażnika dodatkowo za górną krawędź tylnej klapy. Ja to dziadostwo od razu wyrzuciłem i podciągam całość po załadowaniu rowerów, dwoma pasami do relingów. Jest to pewniejsze zamocowanie, nie harata krawędzi klapy i eliminuje stukanie mechanizmu odchylającego. Poza tym odciąża samą ramę nośną, która jest cienkościenna i tandetnie zespawana.
Ogółem nie polecam tego produktu. Zainteresowanych kupnem tego rodzaju bagażnika przestrzegam przed zakupem przez internet bez wcześniejszego obejrzenia towaru "na żywo". Poza tym nie wierzcie w bajki o super konstrukcjach z "Amelinium"
Lepiej kupić cięższy ale o większej nośności niż zgubić rowery na autostradzie