Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Moderator: Moderator
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Tak, 2 razy to przeżyłem...
Do więcej nie dopuszczam, szkoda wozu.
PS. W Pb te obroty pewnie będą większe, bo co to 3tysie.
Do więcej nie dopuszczam, szkoda wozu.
PS. W Pb te obroty pewnie będą większe, bo co to 3tysie.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Do tego jest hamulec,nie można dopuścić żeby auto się rozpędziło,ale nie można też zblokować kół przez nagłe hamowani.Przeżyłem to przesiadając się że sportka na patrola.Sportek powoli toczył się z naprawdę stromej i błotnistej góry.Ponad dwu tonowy patrol z tej samej góry tak się rozpędził,że odruchowo wcisnełem hamulec. Najpierw podniosło tył,i to tak że miałem majty pełne.Następnie postawiło mnie bokiem.Tylko gwałtowne dodanie gazu mnie uratowało.Godzinę po tym zdarzeniu nie mogłem nabić kiełbasy na patyk,tak mi się łapy trzęsły.Od tamtej pory zawsze asekuruje się hamulcem.
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Tak jest, kapitanie oczywisty
Ale my nie o tym, tylko o krętych asfaltach.... :D
Ale my nie o tym, tylko o krętych asfaltach.... :D
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
To nie doczytałem wybaczcie proszę
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Czyli w działaniu Tip'a nie jest tak, że bieg który nadasz, niezależnie od warunków obciążenia, jest na stałe? Myślałem że jak wrzucisz w Tip'ie np 3 to jest 3 i koniec, co by się nie działo.
Wychodzi na to, że jedziesz na Tip na 3cim biegu i walisz gaz w podłoge to i tak będzie kickdown itp?
Wychodzi na to, że jedziesz na Tip na 3cim biegu i walisz gaz w podłoge to i tak będzie kickdown itp?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Z tego co pamiętam to w mojej 3,3 TIP zrzucał po zatrzymaniu z wyższego biegu na 1 -kę -nigdy nie wrzucał na wyższy bieg przy hamowaniu silnikiem czyli 2 to 2 , a 3-ka to 3-ka niezależnie od obrotów silnika.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- piroman
- moje konto
- Posty: 164
- Wiek: 38
- Rejestracja: niedziela, 26 marca 2017, 23:45
- Skąd jesteś: Poznań
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Srebrny
- Przebieg (km.): 160000
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 9 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Czy to możliwe, że w polifcie sterowanie skrzyni może być udoskonalone? Czy jedynie z 1-ki powyżej pewnych obrotów skrzynia sama wrzuci 2-kę, a reszta biegów jest sztywna?
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
W 3,3 poliftowej powyżej 5 tys obrotów jadąc na tipie skrzynia sama przeżuci Ci na wyższy bieg. Sprawdziłem to swojej. Nie tylko z jedynki. Z dwójki, trójki i czwórki też przeżuci.
Ostatnio zmieniony czwartek, 18 stycznia 2018, 11:39 przez KRISKRAK, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
@hunter
Przy nornalnej jeździe też tak mam, przy normalnych górkach tez.
Nie mam tu takiej w okolicy, żeby zademonstrować.... albo mam zepsutą skrzynie albo jest zabezpieczenie żeby się nie zepsuła
Góra duża, zacząłem zjazd od razu na tipie, jedynka auto zaczyna się rozpędzać a obroty rosnąć silnik wyć i w momencie gdy chciałem użyć hamulca ( obroty na pewno po wyżej 3tys. ) Pyk dwujeczka ;)
Teraz do tego typu sztuk używam reduktora i 2wd
Przy nornalnej jeździe też tak mam, przy normalnych górkach tez.
Nie mam tu takiej w okolicy, żeby zademonstrować.... albo mam zepsutą skrzynie albo jest zabezpieczenie żeby się nie zepsuła
Góra duża, zacząłem zjazd od razu na tipie, jedynka auto zaczyna się rozpędzać a obroty rosnąć silnik wyć i w momencie gdy chciałem użyć hamulca ( obroty na pewno po wyżej 3tys. ) Pyk dwujeczka ;)
Teraz do tego typu sztuk używam reduktora i 2wd
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Tak jest , ten typ tak ma .
Dlatego manual ma większe możliwości terenowe , bo tam Ci się nie przełączy na dwójkę , tylko można usnąć podczas zjazdu
Poza tym podczas zjazdu z górki zawsze należy używać reduktora . Szkoda silnika i skrzyni.
Dlatego manual ma większe możliwości terenowe , bo tam Ci się nie przełączy na dwójkę , tylko można usnąć podczas zjazdu
Poza tym podczas zjazdu z górki zawsze należy używać reduktora . Szkoda silnika i skrzyni.
Re: RE: Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Andrzej pisze:Poza tym podczas zjazdu z górki zawsze należy używać reduktora . Szkoda silnika i skrzyni.
Kręte asfalty, przypominam
Takie jak na focie
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
To nie
Mój błąd , myślałem że chodzi o pionową górę zapierającą dech w piersiach
Na tych to normalnie , na tipie i hamulec .
Były takie w Górach Przeklętych . Na dole to można było placki smażyć na felgach .
Mój błąd , myślałem że chodzi o pionową górę zapierającą dech w piersiach
Na tych to normalnie , na tipie i hamulec .
Były takie w Górach Przeklętych . Na dole to można było placki smażyć na felgach .
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
No właśnie, jak się uda szczęśliwie na dół dotrzeć bo można np. w 3/4 zjazdu pozbawić się hamulców jak dłuuuuugi a jak koła za mocno dokręcone, to szpilek
Edit wieczorny ;
Nie wytrzymałem i tak, przynajmniej u mnie w 2,5 CRDI 140 KM.
Na Tipie z jedynki na dwóję przewala przy 3,5 tyś obr/min. z dwójki na trójkę przy 4 tyś obr/min. z trójki na....już mi się nie chciało
Edit wieczorny ;
Nie wytrzymałem i tak, przynajmniej u mnie w 2,5 CRDI 140 KM.
Na Tipie z jedynki na dwóję przewala przy 3,5 tyś obr/min. z dwójki na trójkę przy 4 tyś obr/min. z trójki na....już mi się nie chciało
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
KRISKRAK pisze:W 3,3 poliftowej powyżej 5 tys obrotów jadąc na tipie skrzynia sama przeżuci Ci na wyższy bieg. Sprawdziłem to swojej. Nie tylko z jedynki. Z dwójki, trójki i czwórki też przeżuci.
Jaka to musi być górka z drogą asfalową jak na tipie przy hamowaniu silnikiem masz 5 tyś obotów Jak zrzucisz z 5tki na 2 kę ręcznie to obroty będa zaj....... , i to normalne ,że wrzuci na wyższy np. 3-kę to jest w oprogramowaniu skrzyni.No i są hamulce w aucie
Moja 3,3 pokonała bez problemu w obydwie strony Passo dello Stelvio i miała nadal sprawne hamulce.
Olej w automacie też się nie zagotował.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- KRISKRAK
- To ja
- Posty: 327
- Rejestracja: czwartek, 25 grudnia 2014, 22:58
- Skąd jesteś: KRAKÓW
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 249000
- Inny Samochód: ford
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Gdy zabraknie mocy w czasie podjazdu na wzniesienie na automacie
Hunter, nie przy hamowaniu , tylko przy przyspieszaniu dochodzę na tipie do 5 tys obrotów i samo przerzuca na wyższy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości