Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

Nowinki techniczne związane nie tylko z motoryzacją

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#1 Postautor: cyber_human » czwartek, 25 marca 2010, 11:51

Otóż zastanawiam się nad zakupem przetwornicy AZO IPS-500:
http://www.euro-sat.com.pl/produkt/przetwornica_12_230v_350_500w,705

Co ciekawe, moc maksymalna (do 10 minut) to aż 500 W, pracy ciągłej 350 W.
Toż to elektrownia prawie...

Ale ciekawi mnie coś innego. Otóż 350 W przy 12 VDC to /29 A, a 500 W przy 12 VDC to 41,6 A!!!

Oczywiście taki inwerter należy podpiąć do akumulatora i używać na odpalonym silniku. Interesuje mnie tylko, jak taki pobór zniesie alternator.

Czy ma ktoś wiedzę/doświadczenie w tej kwestii?

ps:
do Administracji/Moderacji: nie bardzo wiedziałem, gdzie ten post wrzucić: w jaką część forum...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

spider2you
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1640
Wiek: 51
Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Czarny
Przebieg (km.): 146800
Inny Samochód: Land Rover Discovery
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#2 Postautor: spider2you » czwartek, 25 marca 2010, 12:28

Fajna cena - może ktoś kto się lepiej zna na rzeczy i podpowie co i jak.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#3 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 25 marca 2010, 13:46

a jakiej mocy jest alternator w sorrie?
jesli powyzej 100A to mysle ze pociagnie, oczyswiscie na odpalonym silniku i zbedne odbiorniki wylaczone.
edit; ostatnio w trasie do pl padl mi alternator w audi a3. byl to alterenator o mocy 120A i ze sprzeglem na kole. u siebie w olsztynie nie moglem za cholere dostac takiego wiec zmuszony bylem wstawic slabszy-90A. mialem obawy czy pociagnie jesli bedzie wszystko wlaczone- i o dziwo dziala, i bateria nie dostala po dupie gdyz palila w najwieksze mrozy. widocznie producent wsadzil 120A zapewniajac rezerwe mocy, a w rzeczywistosci wystarczy mniejszy. ot taka ciekawostka :02
Obrazek

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#4 Postautor: MixhaL » czwartek, 25 marca 2010, 16:48

W benzynie 3.5l siedzie altek 120A. Na biegu jałowym prawdopodobnie ma moc około 60-80A, maksymalną moc osiąga przy około 2000obr/min. Do wyposażenia znajdującego się w aucie całkowicie wystarczy ale oczywiście z umiarem bo włączając za dużo(na biegu jałowym) można podsmażyc altek i rozładować nawet akumulator, choć pobór prądu musiałby potrwać dosyć długi czas.
Ja planuje do siebie zamówic altek 240A, gdyby ktoś był chętny dajcie znać koszta przesyłki rozłożą się po pół.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#5 Postautor: cyber_human » czwartek, 25 marca 2010, 17:19

Będzie pasował do modelu na berbeluchę?
Jaki koszt?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#6 Postautor: MixhaL » czwartek, 25 marca 2010, 18:51

Co znaczy na berbeluchę :?:
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

Awatar użytkownika
Murzyn1313
expert
Posty: 5427
Wiek: 42
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
Skąd jesteś: Afryka :)
Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: nie dotyczy
Rok: nie dotyczy
Przebieg (km.): 120000
Has thanked: 1 time
Been thanked: 10 times
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#7 Postautor: Murzyn1313 » czwartek, 25 marca 2010, 18:52

diesel
:01 :02 :03 :04 :05
Obrazek

maska

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#8 Postautor: maska » czwartek, 25 marca 2010, 18:53

To samo co dla silników na breję :) gnojówkę itp :) czyli dla diesli :)

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#9 Postautor: MixhaL » czwartek, 25 marca 2010, 18:53

Oj nie, tylko benzyna 3.5L
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#10 Postautor: cyber_human » czwartek, 25 marca 2010, 18:55

Swoją drogą, ciekawe, jaki jest u nas alternator, w modelach na ten olej (nie)słonecznikowy...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

maska

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#11 Postautor: maska » czwartek, 25 marca 2010, 18:58

Silniejszy niż w benzynach :) zauważ że aku masz o większej pojemności :) diesel wymaga niezłego kopa przy rozruchu :)

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#12 Postautor: MixhaL » czwartek, 25 marca 2010, 19:03

Z tego co się orientuję to diesel nie ma tak różowo jak benzyna, występują tam dwa alternatory o mocy 85A i 110A.
Prawdopodobnie mocniejszy wkładany jest do bogatszej wersji, pewnie EX.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG

maska

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#13 Postautor: maska » czwartek, 25 marca 2010, 19:07

Pamiętajcie jedno :) wymiana samego altka to nie koniec :) trzeba jeszcze dopasować altka do reszty układu, bo może się taka sama wymiana źle skończyć :) inne prądy, inne obciążenie itd :)
Ostatnio zmieniony czwartek, 25 marca 2010, 19:16 przez maska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#14 Postautor: cyber_human » czwartek, 25 marca 2010, 19:09

Być może należy zmienić regulator napięcia...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

MixhaL
coś umiem
coś umiem
Posty: 736
Wiek: 43
Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
Skąd jesteś: Lubelskie
Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
Skrzynia: A/T
Napęd: RWD
Rok: 2003
Kolor: Czarny/Szampański
Przebieg (km.): 152000
Kontaktowanie:

Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC

#15 Postautor: MixhaL » czwartek, 25 marca 2010, 19:18

Wszystko zależy od tego jakie kto ma zapotrzebowanie na prąd i gdzie ten prąd będzie szedł. Fakt faktem że przy zmianie na mocniejszy altek należy poprawić elektrykę ale tylko przewody którę będą obciążane ponad normę(prawidłowo należy póścić nowe). Jeżeli żadne nie będą nadmiernie obciążone możecie założyć sobie altek 300A i nic nie porpawiać, wszystko będzie chodziło jak na starym altku bez najmniejszego ryzyka pożaru itp. Regulatora napięcia się nie wymienia gdyż to właśnie dzięki niemu ładowanie jest jakie jest i nic się nie pali w układzie.
Ryzykowne możę być zjawisko bardzo rozładowanego akumulatora i odpalenia samochodu przy bardzo mocnym altku, wtedy orginalny kabel od altka może się bardzo mocno grzać gdyż taki akumulator zostanie naładowany błyskawicznie w porównaniu do zwykłego altka.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG


Wróć do „GADŻETY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości