Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Moderator: Moderator
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Otóż zastanawiam się nad zakupem przetwornicy AZO IPS-500:
http://www.euro-sat.com.pl/produkt/przetwornica_12_230v_350_500w,705
Co ciekawe, moc maksymalna (do 10 minut) to aż 500 W, pracy ciągłej 350 W.
Toż to elektrownia prawie...
Ale ciekawi mnie coś innego. Otóż 350 W przy 12 VDC to /29 A, a 500 W przy 12 VDC to 41,6 A!!!
Oczywiście taki inwerter należy podpiąć do akumulatora i używać na odpalonym silniku. Interesuje mnie tylko, jak taki pobór zniesie alternator.
Czy ma ktoś wiedzę/doświadczenie w tej kwestii?
ps:
do Administracji/Moderacji: nie bardzo wiedziałem, gdzie ten post wrzucić: w jaką część forum...
http://www.euro-sat.com.pl/produkt/przetwornica_12_230v_350_500w,705
Co ciekawe, moc maksymalna (do 10 minut) to aż 500 W, pracy ciągłej 350 W.
Toż to elektrownia prawie...
Ale ciekawi mnie coś innego. Otóż 350 W przy 12 VDC to /29 A, a 500 W przy 12 VDC to 41,6 A!!!
Oczywiście taki inwerter należy podpiąć do akumulatora i używać na odpalonym silniku. Interesuje mnie tylko, jak taki pobór zniesie alternator.
Czy ma ktoś wiedzę/doświadczenie w tej kwestii?
ps:
do Administracji/Moderacji: nie bardzo wiedziałem, gdzie ten post wrzucić: w jaką część forum...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- wiem wszystko
- Posty: 1640
- Wiek: 51
- Rejestracja: czwartek, 4 marca 2010, 22:00
- Skąd jesteś: Krasne k/ Rzeszowa
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 146800
- Inny Samochód: Land Rover Discovery
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Fajna cena - może ktoś kto się lepiej zna na rzeczy i podpowie co i jak.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
a jakiej mocy jest alternator w sorrie?
jesli powyzej 100A to mysle ze pociagnie, oczyswiscie na odpalonym silniku i zbedne odbiorniki wylaczone.
edit; ostatnio w trasie do pl padl mi alternator w audi a3. byl to alterenator o mocy 120A i ze sprzeglem na kole. u siebie w olsztynie nie moglem za cholere dostac takiego wiec zmuszony bylem wstawic slabszy-90A. mialem obawy czy pociagnie jesli bedzie wszystko wlaczone- i o dziwo dziala, i bateria nie dostala po dupie gdyz palila w najwieksze mrozy. widocznie producent wsadzil 120A zapewniajac rezerwe mocy, a w rzeczywistosci wystarczy mniejszy. ot taka ciekawostka
jesli powyzej 100A to mysle ze pociagnie, oczyswiscie na odpalonym silniku i zbedne odbiorniki wylaczone.
edit; ostatnio w trasie do pl padl mi alternator w audi a3. byl to alterenator o mocy 120A i ze sprzeglem na kole. u siebie w olsztynie nie moglem za cholere dostac takiego wiec zmuszony bylem wstawic slabszy-90A. mialem obawy czy pociagnie jesli bedzie wszystko wlaczone- i o dziwo dziala, i bateria nie dostala po dupie gdyz palila w najwieksze mrozy. widocznie producent wsadzil 120A zapewniajac rezerwe mocy, a w rzeczywistosci wystarczy mniejszy. ot taka ciekawostka
-
- coś umiem
- Posty: 736
- Wiek: 43
- Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
- Skąd jesteś: Lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szampański
- Przebieg (km.): 152000
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
W benzynie 3.5l siedzie altek 120A. Na biegu jałowym prawdopodobnie ma moc około 60-80A, maksymalną moc osiąga przy około 2000obr/min. Do wyposażenia znajdującego się w aucie całkowicie wystarczy ale oczywiście z umiarem bo włączając za dużo(na biegu jałowym) można podsmażyc altek i rozładować nawet akumulator, choć pobór prądu musiałby potrwać dosyć długi czas.
Ja planuje do siebie zamówic altek 240A, gdyby ktoś był chętny dajcie znać koszta przesyłki rozłożą się po pół.
Ja planuje do siebie zamówic altek 240A, gdyby ktoś był chętny dajcie znać koszta przesyłki rozłożą się po pół.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Będzie pasował do modelu na berbeluchę?
Jaki koszt?
Jaki koszt?
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- coś umiem
- Posty: 736
- Wiek: 43
- Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
- Skąd jesteś: Lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szampański
- Przebieg (km.): 152000
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Co znaczy na berbeluchę
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
- Murzyn1313
- expert
- Posty: 5427
- Wiek: 42
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 01:33
- Skąd jesteś: Afryka :)
- Silnik: 3.8 i V6 (260KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: nie dotyczy
- Rok: nie dotyczy
- Przebieg (km.): 120000
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 10 times
- Kontaktowanie:
-
- coś umiem
- Posty: 736
- Wiek: 43
- Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
- Skąd jesteś: Lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szampański
- Przebieg (km.): 152000
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Oj nie, tylko benzyna 3.5L
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Swoją drogą, ciekawe, jaki jest u nas alternator, w modelach na ten olej (nie)słonecznikowy...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Silniejszy niż w benzynach zauważ że aku masz o większej pojemności diesel wymaga niezłego kopa przy rozruchu
-
- coś umiem
- Posty: 736
- Wiek: 43
- Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
- Skąd jesteś: Lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szampański
- Przebieg (km.): 152000
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Z tego co się orientuję to diesel nie ma tak różowo jak benzyna, występują tam dwa alternatory o mocy 85A i 110A.
Prawdopodobnie mocniejszy wkładany jest do bogatszej wersji, pewnie EX.
Prawdopodobnie mocniejszy wkładany jest do bogatszej wersji, pewnie EX.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Pamiętajcie jedno wymiana samego altka to nie koniec trzeba jeszcze dopasować altka do reszty układu, bo może się taka sama wymiana źle skończyć inne prądy, inne obciążenie itd
Ostatnio zmieniony czwartek, 25 marca 2010, 19:16 przez maska, łącznie zmieniany 1 raz.
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Być może należy zmienić regulator napięcia...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
-
- coś umiem
- Posty: 736
- Wiek: 43
- Rejestracja: piątek, 5 marca 2010, 15:41
- Skąd jesteś: Lubelskie
- Silnik: 3.5 V6 (195KM)LPG
- Skrzynia: A/T
- Napęd: RWD
- Rok: 2003
- Kolor: Czarny/Szampański
- Przebieg (km.): 152000
- Kontaktowanie:
Re: Przetwornica 12VDC -> 230 VAC
Wszystko zależy od tego jakie kto ma zapotrzebowanie na prąd i gdzie ten prąd będzie szedł. Fakt faktem że przy zmianie na mocniejszy altek należy poprawić elektrykę ale tylko przewody którę będą obciążane ponad normę(prawidłowo należy póścić nowe). Jeżeli żadne nie będą nadmiernie obciążone możecie założyć sobie altek 300A i nic nie porpawiać, wszystko będzie chodziło jak na starym altku bez najmniejszego ryzyka pożaru itp. Regulatora napięcia się nie wymienia gdyż to właśnie dzięki niemu ładowanie jest jakie jest i nic się nie pali w układzie.
Ryzykowne możę być zjawisko bardzo rozładowanego akumulatora i odpalenia samochodu przy bardzo mocnym altku, wtedy orginalny kabel od altka może się bardzo mocno grzać gdyż taki akumulator zostanie naładowany błyskawicznie w porównaniu do zwykłego altka.
Ryzykowne możę być zjawisko bardzo rozładowanego akumulatora i odpalenia samochodu przy bardzo mocnym altku, wtedy orginalny kabel od altka może się bardzo mocno grzać gdyż taki akumulator zostanie naładowany błyskawicznie w porównaniu do zwykłego altka.
Kia SORENTO EX plus pakiet TOW i LUXURY
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Wersja USA
Fuel Economy- 14.5l LPG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości