Ładowarka AA/AAA

Nowinki techniczne związane nie tylko z motoryzacją

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Ładowarka AA/AAA

#1 Postautor: kwintolp21 » niedziela, 2 stycznia 2011, 18:21

Witam Serdecznie,
W związku z nabyciem aparatu cyfrowego trzeba zadbać o jego zasilanie...
Tutaj pojawia się dylemat w zakupie...
Potrzebuję Ładowarkę na 4x AA czy inaczej R6 bo tyle potrzebuje mój sprzęt
Dlatego nie koniecznie muszą być oddzielne kanały choć dobrze by było gdyby ładowarka miała ich choć dwa...
Wiadomo procesorowa jednak mam jeszcze jedno kryterium musi mieć w komplecie ładowarkę samochodową (12V)
Przezorny zawsze ubezpieczony może się nigdy nie zdarzy ładować w drodze ale lepiej mieć niż płakać...
Znalazłem taką oto propozycję:

SZYBKA 1h!! ŁADOWARKA AA/AAA 4KANAŁY LCD REFRESH

DANE TECHNICZNE
Obsługiwane akumulatory Ni-MH, Ni-CD, R6/R03, o dowolnej pojemności

Prąd ładowania AA - 2200mA, AAA - 800mA*

Prąd rozładowania 100mA

Orientacyjne maks. czasy ładowania
AA 1500mAh - 50min.,
AA 2000mAh - 1,1h,
AA 2700mAh - 1,5h,
AAA 600mAh - 50min.,
AAA 1000mAh - 1,5h

Bezpieczeństwo kontrola mikroprocesorowa -dV, dodatkowo:
-dT (czasowe),
-dt (termiczne),
-oc, sc (prądowe, zwarciowe),
-rp (zła polaryzacja),
-db (uszkodzone ogniwa)

Zasilanie 12V DC /1,5A,
w zestawie adapter do ładowania w samochodzie oraz zasilacz sieciowy 110-240V AC
Inne:
funkcja "0 Voltage Jump Start" pozwalająca na odratowanie skrajnie rozładowanych ogniw,
wyraźny wyświetlacz LCD pokazujący stan każdego akumulatora z osobna,
funkcja rozładowania/ odświeżania akumulatorów,
funkcja ładowania podtrzymującego - akumulatory mogą pozostać w ładowarce po zakończonym ładowaniu


obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Cena 59zł

Do tego wybrane już akumulatorki o których czytałem dobre recenzje tj. dwa komplety (po 4 sztuki):
*Varta R6 AA Ni-MH 2700mAh
szacowana pojemność 2700mAh
maksymalny prąd rozładowania, przy zachowaniu typowej pojemności 4800mA
chwliowe, maksymalne obciążenie ogniwa (2s) 8000mA (8A!)
zalecany prąd ładowania do 2700mA
waga 31g
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

*Sanyo Eneloop R6 AA Ni-MH 2000mAh (klasa sama w sobie)
obrazek
Kliknij obrazek, aby powiększyć

Zapraszam do dyskusji szczególnie jakieś inne modele ładowarki z 12V zasilaczem samochodowym gdyż firma "Easy Touch" jakoś mnie nie przekonuje...

Awatar użytkownika
Admin
Główny
Główny
Posty: 8992
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 23:22
Skąd jesteś: Warszawa
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: Niebieski
Twoje poprzednie Sorento: 2.5 CRDI (140KM) 2003EX M/T Złoty
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
Kontaktowanie:

Re: Ładowarka AA/AAA

#2 Postautor: Admin » niedziela, 2 stycznia 2011, 19:05

Ciekawszą opcją , według mnie byłoby nabycie ładowarki na 220 V i pominięcie całkowicie opcji z ładowarką samochodową a zamiast tego kupiłbym przetwornicę ponieważ jej przydatność w samochodzie jest nieoceniona i miałbyć pretekst aby ją kupić :)

Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2003r. złoty, manual Obrazek
Kia Sorento EX 2.5 CRDI 2005r. niebieski, automat tiptronic Obrazek

Obrazek

kwintolp21
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 1712
Rejestracja: niedziela, 21 marca 2010, 12:04
Skąd jesteś: Europa
Rok: nie dotyczy
Been thanked: 1 time
Kontaktowanie:

Re: Ładowarka AA/AAA

#3 Postautor: kwintolp21 » niedziela, 2 stycznia 2011, 20:48

Mam już ładowarkę do Nokii (cienką) do zestawu bluetooth (grube) do kamery mini usb teraz do tej ładowarki...
Co do prostownika hmm słyszałem wiele negatywnych wrażeń o tym urządzeniu (rozładowany akumulator; uszkodzone zabawki podłączonego do niego); pożar...
Nie nie potrzebuję przetwornicy może kiedyś do podgrzewania butelki :03 ale i takie są już na "banana" 12V

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Ładowarka AA/AAA

#4 Postautor: cyber_human » poniedziałek, 3 stycznia 2011, 09:26

Podgrzewanie butelki z mlekiem na 12 volt to pomyłka - czas podgrzania to 20 minut, czasem więcej - zależy od temp. wody.
Nie wyobrażam sobie czekać dwadzieścia kilka minut na ciepłą wodę, gdy dziecko płacze, bo jest głodne.
Wtedy nawet 7-8 minut to wieczność.
Kto to przeszedł - wie.
Taki krótki czas grzania tylko na 230 V.
Dlatego przetwornica to bajka.
Rozładowany akumulator, pożar, popsute urządzenia - wszystko można zrobić, ale:

1. dobra przetwornica ma zabezpieczenie rozładowania - wyłącza się, gdy napięcie na akku spadnie do 10,5 V - nie wiem, czy tyle wystarczy do odpalenia Czołga - pewnie na ciepło wystarczy.
Wystarczy jednak mieć włączone myślenie i po problemie - ja używam przetwornicy na włączonym silniku - na wyłączonym tylko, gdy awaryjnie ładuję telefon lub akumulator aparatu - pobór mocy mały, a aku od Sorento wielkie jak pustak, albo dwa...
2. pożar - jeśli jest poprawna instalacja i przetwornicy nie przykryjemy kocem - nie będzie pożaru. Dobra przetwornica ma zabezpieczenia termiczne.
3. popsute urządzenia - była podpięta ładowarka od aparatu, laptop, komórki, mp3, podgrzewacz do butelki, świetlówka warsztatowa, żarówka 100 W - żadnych problemów.

Generalna zasada - nie kupować najtańszego chińskiego chłamu.
Mam przetwornicę 300 W - szczytowo 500 - 6 minut.
Dziś kupiłbym 1kW, choć nie miałem na razie potrzeby na więcej.
Ale kawy już nie zrobię :)


Co do akumulatorów eneloop - mam, chwalę. W Fotojoker w cenie 10 PLN sztuka, sprzedaż na sztuki.
Ładowarkę polecam tylko z niezależnymi kanałami. Niby dziś kupujemy komplet 4 takich samych akumulatorów, ale za pół roku będzie w szufladzie 13 akumulatorów, każdy różny, bo się pogubiły, albo siedzą w szczoteczkach do zębów...
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.


Wróć do „GADŻETY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości