Lutownica

Nowinki techniczne związane nie tylko z motoryzacją

Moderator: Moderator

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Piotr
coś umiem
coś umiem
Posty: 686
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 9 marca 2010, 08:26
Skąd jesteś: Grodzisk Mazowiecki
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2009
Kolor: wielokolorowy
Przebieg (km.): 105000
Kontaktowanie:

Lutownica

#1 Postautor: Piotr » piątek, 23 kwietnia 2010, 16:10

Obrazek

Trudno sobie wyobrazić, aby 5-woltowy port USB był w stanie dostarczyć wystarczającą ilość prądu, aby rozgrzać do 200 stopni Celsjusza urządzenie, które może służyć za lutownicę. Okazuje się jednak, że używając dwóch takich gniazd, USB Soldering Iron może uzyskać temperaturę nawet 300 stopni.

O ile zasilanie doprowadzone z komputerowych portów powinno zadowolić większość majsterkowiczów, to dla tych bardziej wymagających producent dołączył w zestawie adapter zakładany na 9-woltową baterię, która może rozgrzać mini lutownicę do temperatury powyżej 350 stopni – nawet do 500 stopni Celsjusza. Ponadto, urządzenie wyposażono w diodę LED, która ułatwia lutowanie nawet w kiepsko oświetlonym miejscu.

Na japońskim rynku USB Soldering Iron kosztuje 2480 jenów, czyli około 28 dolarów.
apetyt rośnie w miarę wędzenia

Awatar użytkownika
cyber_human
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 3364
Wiek: 48
Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
Skąd jesteś: POZnan* West Side
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: Silver/Pewter Gray
Przebieg (km.): 298000
Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#2 Postautor: cyber_human » sobota, 24 kwietnia 2010, 00:31

Ja sobie kupiłem za dużo mniej zwykłą lutownicę na 230 VAC. Też punktową. Fakt, 9V jest przenośnie.
Muszę zobaczyć ile moja bierze i czy uciągnę ją w przetwornicy pokładowej :)
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm

Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#3 Postautor: Farmer1971 » środa, 5 kwietnia 2017, 20:40

Od lat używam takiej lutownicy transformatorowej i sobie chwalę. Jak się przepali grot, to robię sobie następny z drutu miedzianego i po sprawie :happy2: .
LUTOWNICA.jpg
LUTOWNICA.jpg (19.47 KiB) Przejrzano 2913 razy
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#4 Postautor: ronin » środa, 5 kwietnia 2017, 21:51

Gerwazy TYLKO tradycyjna "lutola" taka jak Farmer na zdjęciu pokazał.
Oryginał kosztuje coś ponad 100zł ale to dobrze wydane pieniądze.
Bez problemu do kupienia w dobrym sklepie elektronicznym.
Na alledrogo są po około 90zł.
Ja bym kupił, u takiego "majsterklepki" jak Ty przyda się nie raz :lol:
Są jeszcze wersje z dwiema mocami grzania, mniejsza do elektroniki i większa do przewodów.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#5 Postautor: Marek » środa, 5 kwietnia 2017, 22:38

Też mam taką , tylko moja jest starszej produkcji . Tak jak ronin pisał , mam dwu stopniową i bardzo dobra do przewodów lub końcówek .

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#6 Postautor: staszek » czwartek, 6 kwietnia 2017, 02:37

Gerwazy pisze:Trzeba chyba popytać leciwych sąsiadów, czy nie mają takiej gdzieś w komórkach :lol:

Też takiej Lutoli jak na fotce używam. Nie trzeba pytać sąsiadów, bo u nas w Łodzi je produkują, więc jeśli potrzeba mogę podjechać do "sklepu firmowego" i zapytać ile teraz kosztuje. Jutro lub w piątek będę w okolicy. Polecam też do niej takie groty jak w załączniku.
Załączniki
groty.jpg
groty.jpg (75.06 KiB) Przejrzano 2874 razy

Awatar użytkownika
Farmer1971
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1037
Wiek: 52
Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 300000
Inny Samochód: VW Polo 1,4
Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
Has thanked: 11 times
Been thanked: 107 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#7 Postautor: Farmer1971 » czwartek, 6 kwietnia 2017, 21:56

Ja wziąłbym tę mocniejszą 75/100W. Moc 45W to do lutowania delikatnych półprzewodników. Przy lutowaniu przewodów (a jeszcze czasami na dworze) przyda się większa moc.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r. Obrazek

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#8 Postautor: staszek » czwartek, 6 kwietnia 2017, 22:34

Nie pamiętam ile ma moja, bo tabliczki znamionowe się zatarły :), ale też bym wziął mocniejszą.
Ostatnio zmieniony czwartek, 6 kwietnia 2017, 23:14 przez staszek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#9 Postautor: ronin » czwartek, 6 kwietnia 2017, 23:06

Ja bym powiedział że 75W to zdrowy kompromis większość rzeczy tym polutujesz. A 45W przydało by się do elektroniki.

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#10 Postautor: staszek » czwartek, 6 kwietnia 2017, 23:16

Do elektroniki to najlepsza stacja lutownicza z kontrolą temperatury. Chociaż przyznam, że ostatnio lutola uratowała mi życie w lutowaniu precyzyjnym pod lupą... więc też można. :)

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#11 Postautor: ronin » piątek, 7 kwietnia 2017, 00:17

No tak... tylko że jak stacja to z odsysaczem a to już się robi koszt przynajmniej sześciokrotnie większy.

Awatar użytkownika
tomasB
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1030
Wiek: 51
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
Skąd jesteś: niedary
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Kolor: srebrny
Przebieg (km.): 300
Been thanked: 4 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#12 Postautor: tomasB » piątek, 7 kwietnia 2017, 13:55

http://m.ceneo.pl/1509832;pla?se=GbURRs ... #tab=click


Ja mam taką, przydaje się wszędzie, służy też jako palnik

kurczak
moja ranga
moja ranga
Posty: 141
Wiek: 42
Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
Skąd jesteś: Wrocław
Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2008
Been thanked: 2 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#13 Postautor: kurczak » piątek, 7 kwietnia 2017, 20:11

Ja też polecam gazowe, są super mobilne, zawsze wożę w aucie z kawałkiem cyny i kalafonii. Bawiłem się tym dremelem, fajna rzecz. Sam sobie kupiłem yato, bo jak kupowałem to nie było mnie stać na nic innego.

Awatar użytkownika
Marek
ASSISTANCE
ASSISTANCE
Posty: 11348
Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2005
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 268000
Has thanked: 255 times
Been thanked: 352 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#14 Postautor: Marek » piątek, 7 kwietnia 2017, 22:08

Staszek, poproszę o namiary na ten sklep , cienkie groty bardzo mnie zainteresowały .

Awatar użytkownika
staszek
dobry jak...
dobry jak...
Posty: 966
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
Skąd jesteś: Łódź
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2007
Kolor: EB
Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Lutownica

#15 Postautor: staszek » piątek, 7 kwietnia 2017, 23:57

Marek, te akurat na szybko znalazłem TUTAJ. Ten cienki jest drogi, ale można kupić grubszy i pilniczkiem pociągnąć. :)
W poniedziałek będę kupował dla siebie u mnie na miejscu, bo został mi ostatni. Nie wiem po ile i czy jeszcze mają, ale sprawdzę i dam znać.
TU jest strona producenta w Łodzi - Zakład Zadowolenia Doskonałego. :lol:


Wróć do „GADŻETY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości