Lutownica
Moderator: Moderator
- Piotr
- coś umiem
- Posty: 686
- Wiek: 55
- Rejestracja: wtorek, 9 marca 2010, 08:26
- Skąd jesteś: Grodzisk Mazowiecki
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2009
- Kolor: wielokolorowy
- Przebieg (km.): 105000
- Kontaktowanie:
Lutownica
Trudno sobie wyobrazić, aby 5-woltowy port USB był w stanie dostarczyć wystarczającą ilość prądu, aby rozgrzać do 200 stopni Celsjusza urządzenie, które może służyć za lutownicę. Okazuje się jednak, że używając dwóch takich gniazd, USB Soldering Iron może uzyskać temperaturę nawet 300 stopni.
O ile zasilanie doprowadzone z komputerowych portów powinno zadowolić większość majsterkowiczów, to dla tych bardziej wymagających producent dołączył w zestawie adapter zakładany na 9-woltową baterię, która może rozgrzać mini lutownicę do temperatury powyżej 350 stopni – nawet do 500 stopni Celsjusza. Ponadto, urządzenie wyposażono w diodę LED, która ułatwia lutowanie nawet w kiepsko oświetlonym miejscu.
Na japońskim rynku USB Soldering Iron kosztuje 2480 jenów, czyli około 28 dolarów.
apetyt rośnie w miarę wędzenia
- cyber_human
- ASSISTANCE
- Posty: 3364
- Wiek: 48
- Rejestracja: środa, 10 marca 2010, 09:16
- Skąd jesteś: POZnan* West Side
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: Silver/Pewter Gray
- Przebieg (km.): 298000
- Inny Samochód: motocykl BMW R1150GS
- Twoje poprzednie Sorento: nie sprzedam... robimy
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Ja sobie kupiłem za dużo mniej zwykłą lutownicę na 230 VAC. Też punktową. Fakt, 9V jest przenośnie.
Muszę zobaczyć ile moja bierze i czy uciągnę ją w przetwornicy pokładowej
Muszę zobaczyć ile moja bierze i czy uciągnę ją w przetwornicy pokładowej
SuperLock - pierwszy w Polsce
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
Lift 2": H&R, Koni Heavy Truck
Chip:140@175 KM, 320@390 Nm
Ja też nie znam się, nie umiem, nie rozumiem, a w ogóle, to mi się nie chce.
Wypieram się tego, co napisałem, zmieniam zdanie, kręcę i ściemniam.
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Od lat używam takiej lutownicy transformatorowej i sobie chwalę. Jak się przepali grot, to robię sobie następny z drutu miedzianego i po sprawie .
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Gerwazy TYLKO tradycyjna "lutola" taka jak Farmer na zdjęciu pokazał.
Oryginał kosztuje coś ponad 100zł ale to dobrze wydane pieniądze.
Bez problemu do kupienia w dobrym sklepie elektronicznym.
Na alledrogo są po około 90zł.
Ja bym kupił, u takiego "majsterklepki" jak Ty przyda się nie raz
Są jeszcze wersje z dwiema mocami grzania, mniejsza do elektroniki i większa do przewodów.
Oryginał kosztuje coś ponad 100zł ale to dobrze wydane pieniądze.
Bez problemu do kupienia w dobrym sklepie elektronicznym.
Na alledrogo są po około 90zł.
Ja bym kupił, u takiego "majsterklepki" jak Ty przyda się nie raz
Są jeszcze wersje z dwiema mocami grzania, mniejsza do elektroniki i większa do przewodów.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Też mam taką , tylko moja jest starszej produkcji . Tak jak ronin pisał , mam dwu stopniową i bardzo dobra do przewodów lub końcówek .
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Gerwazy pisze:Trzeba chyba popytać leciwych sąsiadów, czy nie mają takiej gdzieś w komórkach
Też takiej Lutoli jak na fotce używam. Nie trzeba pytać sąsiadów, bo u nas w Łodzi je produkują, więc jeśli potrzeba mogę podjechać do "sklepu firmowego" i zapytać ile teraz kosztuje. Jutro lub w piątek będę w okolicy. Polecam też do niej takie groty jak w załączniku.
- Załączniki
-
- groty.jpg (75.06 KiB) Przejrzano 3051 razy
- Farmer1971
- możesz mi ufać
- Posty: 1037
- Wiek: 52
- Rejestracja: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 11:37
- Skąd jesteś: Grabowo Kościerskie
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 300000
- Inny Samochód: VW Polo 1,4
- Twoje poprzednie Sorento: Srebrna 2.5 CRDi 2003r. 140KM, M/T
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 107 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Ja wziąłbym tę mocniejszą 75/100W. Moc 45W to do lutowania delikatnych półprzewodników. Przy lutowaniu przewodów (a jeszcze czasami na dworze) przyda się większa moc.
Kia Sorento 3.3V6, automat tiptronic, 2007r.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Nie pamiętam ile ma moja, bo tabliczki znamionowe się zatarły , ale też bym wziął mocniejszą.
Ostatnio zmieniony czwartek, 6 kwietnia 2017, 23:14 przez staszek, łącznie zmieniany 1 raz.
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Ja bym powiedział że 75W to zdrowy kompromis większość rzeczy tym polutujesz. A 45W przydało by się do elektroniki.
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Do elektroniki to najlepsza stacja lutownicza z kontrolą temperatury. Chociaż przyznam, że ostatnio lutola uratowała mi życie w lutowaniu precyzyjnym pod lupą... więc też można.
- ronin
- możesz mi ufać
- Posty: 1402
- Wiek: 48
- Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
- Skąd jesteś: Lublin
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Inny Samochód: Służbowe pędzidło
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 47 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
No tak... tylko że jak stacja to z odsysaczem a to już się robi koszt przynajmniej sześciokrotnie większy.
- tomasB
- możesz mi ufać
- Posty: 1030
- Wiek: 51
- Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 20:38
- Skąd jesteś: niedary
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2004
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 300
- Been thanked: 4 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
http://m.ceneo.pl/1509832;pla?se=GbURRs ... #tab=click
Ja mam taką, przydaje się wszędzie, służy też jako palnik
Ja mam taką, przydaje się wszędzie, służy też jako palnik
-
- moja ranga
- Posty: 141
- Wiek: 42
- Rejestracja: piątek, 29 stycznia 2016, 12:48
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2008
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Ja też polecam gazowe, są super mobilne, zawsze wożę w aucie z kawałkiem cyny i kalafonii. Bawiłem się tym dremelem, fajna rzecz. Sam sobie kupiłem yato, bo jak kupowałem to nie było mnie stać na nic innego.
- Marek
- ASSISTANCE
- Posty: 11422
- Rejestracja: sobota, 19 października 2013, 11:04
- Skąd jesteś: Warszawa-Rakowiec
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: czarny
- Przebieg (km.): 268000
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 354 times
- Kontaktowanie:
- staszek
- dobry jak...
- Posty: 966
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 15:28
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: Mercedes W124 230TE
- Been thanked: 5 times
- Kontaktowanie:
Re: Lutownica
Marek, te akurat na szybko znalazłem TUTAJ. Ten cienki jest drogi, ale można kupić grubszy i pilniczkiem pociągnąć.
W poniedziałek będę kupował dla siebie u mnie na miejscu, bo został mi ostatni. Nie wiem po ile i czy jeszcze mają, ale sprawdzę i dam znać.
TU jest strona producenta w Łodzi - Zakład Zadowolenia Doskonałego.
W poniedziałek będę kupował dla siebie u mnie na miejscu, bo został mi ostatni. Nie wiem po ile i czy jeszcze mają, ale sprawdzę i dam znać.
TU jest strona producenta w Łodzi - Zakład Zadowolenia Doskonałego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości