Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Moderator: Moderator
Regulamin forum
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Bodzion,temat założony specjalnie dla Ciebie.Ja nadal uważam że lift mierzy się od podłoża do najniższego punktu auta(rama,próg lub grucha mostu)
Ty zaś uważasz że od środka felgi do rantu błotnika.Poczytamy co inni o tym myślą.
W sumie ,,lift,,to pojęcie względne i różnie można to interpretować.Nie jestem też ekspertem w tej dziedzinie,ale nigdy się nie zgodzę z tym,że mierzenie od środka felgi do nadkola jest prawidłową miarą liftu.
Ty zaś uważasz że od środka felgi do rantu błotnika.Poczytamy co inni o tym myślą.
W sumie ,,lift,,to pojęcie względne i różnie można to interpretować.Nie jestem też ekspertem w tej dziedzinie,ale nigdy się nie zgodzę z tym,że mierzenie od środka felgi do nadkola jest prawidłową miarą liftu.
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Mogę ?
Przy lifcie sprężynowym grucha odpada.
Przy lifcie budy grucha odpada.
Przy większych kołach grucha się a podniesie :D
Przy sprężynowym można by do ramy w ustalonym przez wszystkich miejscu i przy takich samych oponach/kołach.
Przy budy można by do progu ( o ile istnieje) wyżej wymienione warunki też muszą być spełnione oczywiście.
A pozatym do wszystkiego można się przyj....ć
Przy lifcie sprężynowym grucha odpada.
Przy lifcie budy grucha odpada.
Przy większych kołach grucha się a podniesie :D
Przy sprężynowym można by do ramy w ustalonym przez wszystkich miejscu i przy takich samych oponach/kołach.
Przy budy można by do progu ( o ile istnieje) wyżej wymienione warunki też muszą być spełnione oczywiście.
A pozatym do wszystkiego można się przyj....ć
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Tak,do wszystkiego można się przy....ć.Więc jeśli na tym forum jest mierzone od podłoża do nadkola,to po co,, ktoś,,się do tego przyj....ł?Jak kolwiek ktoś mierzy i uwarza że jest dobrze,to tak jest.Nigdy się nie zgodzę,że prawidłowy pomiar jest od środka felgi do rantu błotnika.W sorento nikt tego nie wycina,ale w terenówkach często się tak robi, żeby zmieścić większe koła.
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Bo widzisz, nie wiesz zdaje się tego, że w przypadku ostrych terenówek w których błotniki się wycina, to mierzy się odległość (zdaje się) od główki mostu do podłogi. Czy jakoś tak, nigdy mnie to nadmiernie nie interesowało bo nigdy w żadnej terenówce nie wycinałem błotników. I nie zamierzam tego robić
Ale to nie ma znaczenia. W Sorento nikt też nie wycina błotników.
Mierzcie jak chcecie i macie ochotę.
Ale macie nieporównywalne wyniki, bo macie różne koła choćby w przed i polifcie. I różne rodzaje opon co też wpływa na wynik podczas mierzenia "od ziemi".
Poza tym powtarzam i mam nadzieję, że tym razem post nie zniknie.
LIFT NA SPRĘŻYNACH W SORENTO I NIE POWIĘKSZA PRZEŚWITU.
Bo Sorento I ma sztywny tylny most i choćbyś nie wiem jak wysoko podniósł budę, to o ile nie zmienisz kół, prześwit się nie zmieni.
Bo jest liczony od najniższego punktu podwozia do ziemi.
A najniższym punktem będzie tylny most właśnie.
Ale to nie ma znaczenia. W Sorento nikt też nie wycina błotników.
Mierzcie jak chcecie i macie ochotę.
Ale macie nieporównywalne wyniki, bo macie różne koła choćby w przed i polifcie. I różne rodzaje opon co też wpływa na wynik podczas mierzenia "od ziemi".
Poza tym powtarzam i mam nadzieję, że tym razem post nie zniknie.
LIFT NA SPRĘŻYNACH W SORENTO I NIE POWIĘKSZA PRZEŚWITU.
Bo Sorento I ma sztywny tylny most i choćbyś nie wiem jak wysoko podniósł budę, to o ile nie zmienisz kół, prześwit się nie zmieni.
Bo jest liczony od najniższego punktu podwozia do ziemi.
A najniższym punktem będzie tylny most właśnie.
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Przecie nie porównywaliśmy który ma większego :D tylko ile się dźwignął :D nikt nie wycinał niczego ani nie zmieniał kół. U
mnie przy sprężynach + 45mm
różnica była około 5 cm u Sztaby też
I tyle
mnie przy sprężynach + 45mm
różnica była około 5 cm u Sztaby też
I tyle
Ostatnio zmieniony środa, 24 stycznia 2018, 12:46 przez Konto usunięte, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
JanCek - sorry ale nie skumałem co piszesz.
Prostuję poglądy Sztaby jakoby lift na sprężynach powiększał prześwit. Nie powiększa.
To po pierwsze.
Po drugie, podałem właściwy sposób mierzenia wysokości zawieszenia:
od środka koła do rantu błotnika. Tylko taki pomiar niweluje błedy wynikające np. z rozmiaru kół/opon itp.
Po trzecie to mierzcie jak chcecie
Prostuję poglądy Sztaby jakoby lift na sprężynach powiększał prześwit. Nie powiększa.
To po pierwsze.
Po drugie, podałem właściwy sposób mierzenia wysokości zawieszenia:
od środka koła do rantu błotnika. Tylko taki pomiar niweluje błedy wynikające np. z rozmiaru kół/opon itp.
Po trzecie to mierzcie jak chcecie
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Dokładnie, tu chodziło o porównanie sprężyn. Mierzymy tak,bo się tak przyjęło na tym forum.Bodzion,która miarą będzie prawidłowa w,, lifcie,,?Od podłoża do ramy(w autach z ramą) czy od środka felgi do nadkola?
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
Re: RE: Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Bodzion pisze:JanCek - sorry ale nie skumałem co piszesz.
Luźne gadki, to se luźno pisze
- Andrzej
- Off-Road
- Posty: 5062
- Rejestracja: poniedziałek, 15 marca 2010, 07:47
- Skąd jesteś: Warszawa
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2005
- Kolor: niebieski
- Przebieg (km.): 320000
- Inny Samochód: C4 Picasso
- Twoje poprzednie Sorento: 2003r. 2.5 CRDi złoty, manual
2005r. 2.5 CRDi niebieski automat - Has thanked: 77 times
- Been thanked: 217 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Bodzion pisze:Ale to nie ma znaczenia. W Sorento nikt też nie wycina błotników.
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Zderzak podcięty też zwiększa kąty, tak
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Nie mylcie zderzaka z nadkolem,błotnikiem
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Andrzej liczyłem na Ciebie
W poprzednim wątku który Sztaba usunął napisałem coś w tym stylu:
"nikt nie wycina błotników/nadkoli w Sorento I, choć wiem, że zapewne Andrzej za chwilę prześle jakieś zdjęcia "wydumek" w stylu "terenowe Sorento" "
I znów się nie zawiodłem
Poza tym Andrzeju zdaje się, że jak Sztaba napisał, pomyliłeś nadkole ze zderzakiem Bo na Twoich zdjęciach nadkola raczej fabryczne.
Czy auto ma ramę czy nie ma to wysokość zawieszenia liczymy standardowo: od środka koła do rantu błotnika.
A o ile nie ma błotnika, bo został wycięty i zastąpiony np. "taśmą z przenośnika" , to wysokość zawieszenia mierzy się od mostu do (chyba) podłogi.
Różnie dla każdego z modeli. Ale to tylko dla ostro zmodyfikowanych terenówek.
W poprzednim wątku który Sztaba usunął napisałem coś w tym stylu:
"nikt nie wycina błotników/nadkoli w Sorento I, choć wiem, że zapewne Andrzej za chwilę prześle jakieś zdjęcia "wydumek" w stylu "terenowe Sorento" "
I znów się nie zawiodłem
Poza tym Andrzeju zdaje się, że jak Sztaba napisał, pomyliłeś nadkole ze zderzakiem Bo na Twoich zdjęciach nadkola raczej fabryczne.
sztaba pisze:Dokładnie, tu chodziło o porównanie sprężyn. Mierzymy tak,bo się tak przyjęło na tym forum.Bodzion,która miarą będzie prawidłowa w,, lifcie,,?Od podłoża do ramy(w autach z ramą) czy od środka felgi do nadkola?
Czy auto ma ramę czy nie ma to wysokość zawieszenia liczymy standardowo: od środka koła do rantu błotnika.
A o ile nie ma błotnika, bo został wycięty i zastąpiony np. "taśmą z przenośnika" , to wysokość zawieszenia mierzy się od mostu do (chyba) podłogi.
Różnie dla każdego z modeli. Ale to tylko dla ostro zmodyfikowanych terenówek.
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Bodzion,w tej chwili potwierdzasz moje słowa ale Ty się nie przyznasz że miałem co do mierzenia do ramy lub mostu rację Trochę pokory,jak to napisałeś mi wcześniej w moim wątku.
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
-
- wiem wszystko
- Posty: 2219
- Rejestracja: niedziela, 22 sierpnia 2010, 21:01
- Skąd jesteś: SBE
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: A/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: srebrno - szary
- Przebieg (km.): 135000
- Inny Samochód: CBR 1100 XX
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 99 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
Zaiste nie rozumiem... Naprawdę. Ale tego jak można tego nie rozumieć
Niczego nie mierzy się od ziemi! Przy żadnej modyfikacji zawieszenia.
Pomiar jest pomiędzy mostem a podłogą samochodu (o ile nie ma błotnika) a nie podłoga garażu!
I kto nie zrozumiał ?
Niczego nie mierzy się od ziemi! Przy żadnej modyfikacji zawieszenia.
Pomiar jest pomiędzy mostem a podłogą samochodu (o ile nie ma błotnika) a nie podłoga garażu!
I kto nie zrozumiał ?
- sztaba
- MODERATOR
- Posty: 1895
- Wiek: 44
- Rejestracja: czwartek, 7 stycznia 2016, 16:57
- Skąd jesteś: Suwałki
- Silnik: 3.3 V6 (248)LPG
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: EB
- Inny Samochód: zmota
- Twoje poprzednie Sorento: 2,5 crdi 2003 r
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 25 times
- Kontaktowanie:
Re: Luźne rozmowy...Jak prawidłowo mierzyć lift auta i co to jest lift?
gorszej głupoty w życiu nie słyszałem czyli jak na budzie podniosę 20 cali to to nazywasz ,,liftem,, trzymajcie mnie
K up
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
I nne
A uto
Radość z jazdy zaczyna się tam,gdzie kończy się ekonomia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości