Strona 2 z 2

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: poniedziałek, 24 października 2016, 22:20
autor: hunter
A ile ta Sedona ma najechane?

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: poniedziałek, 24 października 2016, 22:22
autor: Giza
80000mil

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: poniedziałek, 24 października 2016, 22:28
autor: hunter
:hmm: To raczej nie katalizator, zamień sondy , sprawdź też wtryski gazowe ( myślałem wcześniej ,że coś z mapami gazowymi , ale sprawdzałeś ,że ok).
Masz ten program z tematu od Vokala? Jezeli tak to możesz chyba sprawdzić parametry katalizatora i sond lambda :hmm:

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: poniedziałek, 24 października 2016, 22:28
autor: vokal
Tak piszą w dokumentacji od Sorento na błąd 0420 (bo Sedony nie ma):

"- Monitor the Catalyst Converter
- Clear DTC.
- Start the engine and warm it up until the radiator fan comes on( more than at least 10 minutes).
- Drive at a steady speed between 45-55 mph(72-88 km/h) for 30 seconds.
- Stop and then maintain idle state for 120 seconds in D-position.
- Repeat step 3 once again.
- Stop and then keep it in idle state( D-positon) for 120 seconds.
- Repeat step 3 once again.
- Stop and then maintain idle state for 120 seconds in D-position.
- IG "OFF"
- Repeat steps 3 through 9 three times.
- Check if catalyst monitoring readiness is complete. so, if the readiness is incomplete, repeat steps 2 through 10.
- Does the scan tool show DTC P0420?
YES
▶ Substitute with a known - good Catalyst Converter and check the signal waveform of HO2S for proper operation. If the problem is corrected, Go to "Verification of Vehicle Repair" procedure.
NO
▶ It was intermittent failure.

"

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: poniedziałek, 24 października 2016, 22:47
autor: Giza
Dzięki. Będę miał chwilę to tak zrobię (a jak czytam trzeba mieć dłuższą chwilę)

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: środa, 21 lutego 2018, 19:15
autor: Giza
Walczę wciąż z tym błędem, średnio pojawia się co ok. 1000km niezależne PB czy LPG. Sondy sprawne. Komputer w ASO każe wymieniać kata. Wygląda, że albo kat ma minimalnie za małą wydajność, albo gdzieś jest minimalna nieszczelność na wydechu. Ostatnio wkręciłem tzw emulator sondy, czyli tuleję "przedłużkę". I po ok 200km pojawił się błąd P0139 sensor circuit slow response. Czy dobrze myślę że jest za mały otwór w "emulatorze". Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Ogólnie przed wkręceniem tego cuda wykres pracy 2 sondy na banku 1 był mniej więcej prostą linią na poziomie ok 0,7V (niemal identycznie jak na banku 2). Sygnał spadał do 0-0,1 przy hamowaniu silnikiem. Teraz oscyluje w zakresie 0,3-0,8 i faktycznie na całkowite odjęcie gazu (też spada w okolice 0V) i dodanie reaguje z dużym (kilkusekundowym) opóźnieniem.

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: środa, 21 lutego 2018, 20:50
autor: hunter
Sinusoida pracy sondy nie wskazana - powinno być prosto. Jak druga sonda na bank1 działa wolniej niż sonda 1 to otwór w tulejce jest za mały. Czasami trzeba pokombinować z 2-3ma tulejkami. Jaką masz tulejkę prostą czy kątową? Może jest za długa :hmm: i sonda jest za bardzo odsunięta :hmm:

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: środa, 21 lutego 2018, 20:56
autor: diodalodz
mnie w 3.3 dla odmiany męczy kod P0430 czyli ta sama usterka tylko na drugim katalizatorze. Jak się zrobi trochę cieplej też muszę pomyśleć co z tym zrobic.

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: środa, 21 lutego 2018, 21:21
autor: vokal
Slow Response, czyli tak, jak pisze Hunter, za daleko czujnik od końcówki tulei.
Za wolne zmiany odczytywane z O2 w porównaniu do operacji odczytywanych w ECU (TPS, LOAD, CKPS itp).

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: środa, 21 lutego 2018, 21:38
autor: hunter
'Trochę" zabawy będzie aby dobrać właściwą średnicę otworu , lub długość tuleji. W 3,3 V6 są sondy cyrkonowe szerokopasmowe z pompa jonową. Czy porównywałeś amplitudy prądowe obu sond na banku 1 przed wkreceniem emulatora :hmm:

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: środa, 21 lutego 2018, 22:05
autor: Giza
Tak. Co ciekawe są prawie identyczne. Bank 1 miał minimalnie niższe wartości niż Bank 2, ale nie zawsze - głównie przy obrotach biegu jałowego.

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: środa, 21 lutego 2018, 22:55
autor: diodalodz
u mnie błąd zawsze pojawia się gdy poruszam sie po terenie zabudowanym przy bardzo delikatnym stylu jazdy. Nigdy przy agresywnej jeździe i autostradzie.

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: czwartek, 22 lutego 2018, 08:04
autor: hunter
ZygJe pisze:Tak. Co ciekawe są prawie identyczne. Bank 1 miał minimalnie niższe wartości niż Bank 2, ale nie zawsze - głównie przy obrotach biegu jałowego.

No to musisz pokombinować z emulatorem , lub nowy katalizator .
Wiadomo ,że wysokość amplitudy napięcia sondy za katalizatorem zależy od aktualnej zdolności akumulacyjnej katalizatora i zmienia się wraz z obciążeniem silnika i prędkością obrotową. Dlatego przy porównywaniu przez sterownik(EOBD) amplitud napięcia sond uwzględniany jest stan obciążenia i prędkość obrotowa. Jeśli mimo to amplitudy napięcia obu sond są zbliżone, oznacza to osiągnięcie zdolności akumulacyjnej przez katalizator, np. wskutek starzenia się. Dlatego komputer serwisowy w ASO "kazał" wymienić katalizator.
Podjedz do dobrej firmy tunningowej powinni sobie z tym poradzić tzn. z emulatorem.
Jeszcze jedno "emulatory elektroniczne" zwłaszcza te z Alledrogo nie zawsze radzą sobie z sondą szerokopasmową .

Re: Problem z 3,8 - Sedona

: czwartek, 22 lutego 2018, 14:20
autor: Giza
Masz jakieś sugestie co to mogłaby być za firma?