Problem z 3,8 - Sedona
Moderator: Moderator
Regulamin forum
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Problem z 3,8 - Sedona
Dziś wracając z nad morza znów dopadły mnie problemy z Sedoną.
Po kolei. Po wyjechaniu na autostradę i "daniu w palnik" auto zaczęło żwawo przyspieszać, przy ok 150km/h zaczęło szarpać, straciło moc, odpuszczenie gazu (nie całkowite) nic nie dało. Poxhwili zaczął migać check.
Przełączyłem na benzynę, jakby trochę lepiej ale nadal słabiutko. Po zwolnieniu do ok 80km/h zaczęło szarpać przy przyspieszaniu. Na szczęście akurat był zjazd na parking więc zjechałem. Po zatrzymaniu na biegu jałowym ato pracowało jak na 3 cylindrach. Po wyłączeniu i włączeniu wszystko się uspokoiło, check pozostał. Jako że miałem tylko intrface do LPG podłączyłem się żeby spr, jak pracuje LPG. Po wyjechaniu na autostradę okazło się że wszystko jest OK. Auto rozpędziło się do 150km/h i dłuższy czas jechało OK. Wszystkie parametry OK. Postanowiłem spr. co będzie przy dużym obciążeniu. Gaaz w podłoge i... jest OK, Po chwili auto zaczęło znowu się przydławiać. Odpuściłem trochę gaz i okazało się, ze czasy wtrysków na Bank 1 są znacznie dłuższe od Bank2 (ok 19ms vs 12ms). Po przełączeniu na benzynę nadal to samo (różnice w czasach wtrysków) tylko auto się nie dławiło. Po całkowitym pusczeniu gazu i zwolnieniu, wszystko wróciło do normy. Pojechałem znowu kawałek ok 140km/h i wszystko OK. Cały czas na na benzynie pedał w podłogę, auto chwilę wyrywa i znowu traci moc a czasy wtrysków na Bank 1 lecą w kosmos. Po odjęciu gazu po chwili wszystko wróciło do normy. Dalej pojechałem na gazie ok 140km/h, i bez problemów dojechałem do domu.
Odczytałem następujące błędy:
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P2195: O2 Sensor Signal Stuck Lean bank1 Sensor1
I jescze P3921 - opisany jako specyficzny kod producenta, ale nie mogę znaleźć co znaczy.
Ktoś ma może jakieś sugestie?
Mi sie wydaje, że to może kończyć się Lambda na Bank 1(?)
Po kolei. Po wyjechaniu na autostradę i "daniu w palnik" auto zaczęło żwawo przyspieszać, przy ok 150km/h zaczęło szarpać, straciło moc, odpuszczenie gazu (nie całkowite) nic nie dało. Poxhwili zaczął migać check.
Przełączyłem na benzynę, jakby trochę lepiej ale nadal słabiutko. Po zwolnieniu do ok 80km/h zaczęło szarpać przy przyspieszaniu. Na szczęście akurat był zjazd na parking więc zjechałem. Po zatrzymaniu na biegu jałowym ato pracowało jak na 3 cylindrach. Po wyłączeniu i włączeniu wszystko się uspokoiło, check pozostał. Jako że miałem tylko intrface do LPG podłączyłem się żeby spr, jak pracuje LPG. Po wyjechaniu na autostradę okazło się że wszystko jest OK. Auto rozpędziło się do 150km/h i dłuższy czas jechało OK. Wszystkie parametry OK. Postanowiłem spr. co będzie przy dużym obciążeniu. Gaaz w podłoge i... jest OK, Po chwili auto zaczęło znowu się przydławiać. Odpuściłem trochę gaz i okazało się, ze czasy wtrysków na Bank 1 są znacznie dłuższe od Bank2 (ok 19ms vs 12ms). Po przełączeniu na benzynę nadal to samo (różnice w czasach wtrysków) tylko auto się nie dławiło. Po całkowitym pusczeniu gazu i zwolnieniu, wszystko wróciło do normy. Pojechałem znowu kawałek ok 140km/h i wszystko OK. Cały czas na na benzynie pedał w podłogę, auto chwilę wyrywa i znowu traci moc a czasy wtrysków na Bank 1 lecą w kosmos. Po odjęciu gazu po chwili wszystko wróciło do normy. Dalej pojechałem na gazie ok 140km/h, i bez problemów dojechałem do domu.
Odczytałem następujące błędy:
P0300: Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P2195: O2 Sensor Signal Stuck Lean bank1 Sensor1
I jescze P3921 - opisany jako specyficzny kod producenta, ale nie mogę znaleźć co znaczy.
Ktoś ma może jakieś sugestie?
Mi sie wydaje, że to może kończyć się Lambda na Bank 1(?)
- Grzesiekdw1
- moje konto
- Posty: 209
- Wiek: 32
- Rejestracja: niedziela, 17 kwietnia 2016, 11:57
- Skąd jesteś: Wrocław
- Silnik: 2.2 CRDi (197KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: AWD
- Rok: 2011
- Kolor: Czarny
- Przebieg (km.): 140000
- Inny Samochód: Insignia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8
Kiedyś w Vectrze C miałem podobnie wywalało błąd sondy konkretnie zbyt bogata mieszanka i wypadanie zapłonu wymieniłem cewkę i świece i problemy ustały cewka uwaliła się i nie dopalała paliwa za jakiś czas w tym samym aucie nadpaliło mi zawór ssący i błędy miałem identyczne lecz skończyło się głowicą .
A masz dane z listy parametrów ?
Zobacz na listę konkretniej sondę czy gdy auto zaczyna świrować to napięcie sondy na biegu jałowym skacze czy raczej stoi na jednym napięciu wahając się powiedzmy max 200mv ?
A masz dane z listy parametrów ?
Zobacz na listę konkretniej sondę czy gdy auto zaczyna świrować to napięcie sondy na biegu jałowym skacze czy raczej stoi na jednym napięciu wahając się powiedzmy max 200mv ?
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8
ZygJe mam tabele specjalnych kodów producenckich Kia i Hyundai ale P3921 nie ma w wykazie
P0300- do sprawdzenia ciśnienie sprężania i jeżeli na którymś cylindrze za małe to sprawdzić luz zaworowy - może ssące podparte ( Lambda nie ma samoregulacji).Przy okazji cewka ,świeca, wtryskiwacz.
P0300- do sprawdzenia ciśnienie sprężania i jeżeli na którymś cylindrze za małe to sprawdzić luz zaworowy - może ssące podparte ( Lambda nie ma samoregulacji).Przy okazji cewka ,świeca, wtryskiwacz.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: Problem z 3,8
hunter ale to się dzieje tylko po dłuższej jeździe z gazem w podłodze przy dużej szybkości i obrotach. Normalnie przy wyprzedzaniu itp, nic nie występuje. Wypadanie zapłonów również się nie pojawiło, a dziś machnąłem jakieś 150km lokalnymi drogami.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8
Pozostaje sprawdzić sondę bank1 sensor1 może ona wariuje? Błąd P0300 ( notabene enigmatyczny ) wg. literatury może generować też ta sonda. Według P2195 -sygnał sondy lambda z tendencją w kierunku zbyt ubogiej mieszanki , lub sygnał zablokowany w tym stanie (wypadanie zapłonów może spowodować zubożenie mieszanki). Jak okaże się ,że sonda ok to pozostaje sprawdzić czujniki MAP, MAF , układ EVAP, ciśnienie paliwa. Dolot jest na pewno szczelny, bo gdyby nie był problem by nie ustąpił. Najprościej zamienić sondy z banku1 z bankiem 2. Jezeli coś nie halo to powinien wystąpić błąd P2197.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: Problem z 3,8
Dzięki. Tylko chyba MAP, MAF , układ EVAP są wspólne dla obu banków
Spróbuję zamienić sondy i zobaczymy. Do Bank 2 mam dość utrudniony dostęp.
Dziś zauważyłem, że przy lekkim przyspieszaniu na Bank2 przez chwilę są dłuższe czasy wtrysku (różnice ok1-2ms), a przy gwałtownym odwrotnie. Potem jednak się wyrównują.
Spróbuję zamienić sondy i zobaczymy. Do Bank 2 mam dość utrudniony dostęp.
Dziś zauważyłem, że przy lekkim przyspieszaniu na Bank2 przez chwilę są dłuższe czasy wtrysku (różnice ok1-2ms), a przy gwałtownym odwrotnie. Potem jednak się wyrównują.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8
Tak te układy są wspólne, ale napełnianie cylindrów na poszczególnych bankach może być różne, okaże się jak zamienisz sondy. Zrób twardy reset ECU.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8
Odłącz go od zasilania , a jak tam mapy gazowe nie rozjechały się?
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: Problem z 3,8
Gazunek wygląda bardzo OK. Odchyłki mapy gazowej od benzynowej max 5% + korekty po OBD.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8
A dziś tak mi naubliżał:
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Spokojna jazda.
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
Spokojna jazda.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8 - Sedona
Sprawność układu katalizatora poniżej wartości progowej Jeżeli odczyt z sondy przed katalizatorem jest prawidłowy ( sonda do sprawdzenia- zamień), a odczyt z sondy za katalizatorem wskazuje ,że tlen nie jest spalany w katalizatorze ,to może oznaczać ,ze katalizator jest " kaput". Inne usterki w układzie zapłonowym, dolotowym maja wpływ na nadmiar powietrza . Wartość przepływu powietrza jest brana pod uwagę w obliczeniach w celu sprawdzenia sprawności katalizatora.
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: Problem z 3,8 - Sedona
Dokładnie ten sam błąd miałem w Sorento, kiedy jeden z wtrysków gazowych miał o ok 10% mniejszą wydajność od pozostałych. Może któryś z wtryskiwaczy pada? Tak czy tak zacznę od zamiany sond. Tylko kiedy znajdę na to czas.....?
Co ciekawe dziś jeździłem pół dnia z odczytem live: korekt, czasu wtrysków, napięć na 4 lambdach i wszystko wyglądało OK. Na lambdach za katem na obydwu bankach bogato 0,6-0,8V. Po całkowitym odjęciu gazu 0V czyli prawidłowo.
Co ciekawe dziś jeździłem pół dnia z odczytem live: korekt, czasu wtrysków, napięć na 4 lambdach i wszystko wyglądało OK. Na lambdach za katem na obydwu bankach bogato 0,6-0,8V. Po całkowitym odjęciu gazu 0V czyli prawidłowo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości