Problem z 3,8 - Sedona
Moderator: Moderator
Regulamin forum
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8 - Sedona
To raczej nie katalizator, zamień sondy , sprawdź też wtryski gazowe ( myślałem wcześniej ,że coś z mapami gazowymi , ale sprawdzałeś ,że ok).
Masz ten program z tematu od Vokala? Jezeli tak to możesz chyba sprawdzić parametry katalizatora i sond lambda
Masz ten program z tematu od Vokala? Jezeli tak to możesz chyba sprawdzić parametry katalizatora i sond lambda
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8 - Sedona
Tak piszą w dokumentacji od Sorento na błąd 0420 (bo Sedony nie ma):
"- Monitor the Catalyst Converter
- Clear DTC.
- Start the engine and warm it up until the radiator fan comes on( more than at least 10 minutes).
- Drive at a steady speed between 45-55 mph(72-88 km/h) for 30 seconds.
- Stop and then maintain idle state for 120 seconds in D-position.
- Repeat step 3 once again.
- Stop and then keep it in idle state( D-positon) for 120 seconds.
- Repeat step 3 once again.
- Stop and then maintain idle state for 120 seconds in D-position.
- IG "OFF"
- Repeat steps 3 through 9 three times.
- Check if catalyst monitoring readiness is complete. so, if the readiness is incomplete, repeat steps 2 through 10.
- Does the scan tool show DTC P0420?
YES
▶ Substitute with a known - good Catalyst Converter and check the signal waveform of HO2S for proper operation. If the problem is corrected, Go to "Verification of Vehicle Repair" procedure.
NO
▶ It was intermittent failure.
"
"- Monitor the Catalyst Converter
- Clear DTC.
- Start the engine and warm it up until the radiator fan comes on( more than at least 10 minutes).
- Drive at a steady speed between 45-55 mph(72-88 km/h) for 30 seconds.
- Stop and then maintain idle state for 120 seconds in D-position.
- Repeat step 3 once again.
- Stop and then keep it in idle state( D-positon) for 120 seconds.
- Repeat step 3 once again.
- Stop and then maintain idle state for 120 seconds in D-position.
- IG "OFF"
- Repeat steps 3 through 9 three times.
- Check if catalyst monitoring readiness is complete. so, if the readiness is incomplete, repeat steps 2 through 10.
- Does the scan tool show DTC P0420?
YES
▶ Substitute with a known - good Catalyst Converter and check the signal waveform of HO2S for proper operation. If the problem is corrected, Go to "Verification of Vehicle Repair" procedure.
NO
▶ It was intermittent failure.
"
Re: Problem z 3,8 - Sedona
Dzięki. Będę miał chwilę to tak zrobię (a jak czytam trzeba mieć dłuższą chwilę)
Re: Problem z 3,8 - Sedona
Walczę wciąż z tym błędem, średnio pojawia się co ok. 1000km niezależne PB czy LPG. Sondy sprawne. Komputer w ASO każe wymieniać kata. Wygląda, że albo kat ma minimalnie za małą wydajność, albo gdzieś jest minimalna nieszczelność na wydechu. Ostatnio wkręciłem tzw emulator sondy, czyli tuleję "przedłużkę". I po ok 200km pojawił się błąd P0139 sensor circuit slow response. Czy dobrze myślę że jest za mały otwór w "emulatorze". Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Ogólnie przed wkręceniem tego cuda wykres pracy 2 sondy na banku 1 był mniej więcej prostą linią na poziomie ok 0,7V (niemal identycznie jak na banku 2). Sygnał spadał do 0-0,1 przy hamowaniu silnikiem. Teraz oscyluje w zakresie 0,3-0,8 i faktycznie na całkowite odjęcie gazu (też spada w okolice 0V) i dodanie reaguje z dużym (kilkusekundowym) opóźnieniem.
Ogólnie przed wkręceniem tego cuda wykres pracy 2 sondy na banku 1 był mniej więcej prostą linią na poziomie ok 0,7V (niemal identycznie jak na banku 2). Sygnał spadał do 0-0,1 przy hamowaniu silnikiem. Teraz oscyluje w zakresie 0,3-0,8 i faktycznie na całkowite odjęcie gazu (też spada w okolice 0V) i dodanie reaguje z dużym (kilkusekundowym) opóźnieniem.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8 - Sedona
Sinusoida pracy sondy nie wskazana - powinno być prosto. Jak druga sonda na bank1 działa wolniej niż sonda 1 to otwór w tulejce jest za mały. Czasami trzeba pokombinować z 2-3ma tulejkami. Jaką masz tulejkę prostą czy kątową? Może jest za długa i sonda jest za bardzo odsunięta
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8 - Sedona
mnie w 3.3 dla odmiany męczy kod P0430 czyli ta sama usterka tylko na drugim katalizatorze. Jak się zrobi trochę cieplej też muszę pomyśleć co z tym zrobic.
- vokal
- ASSISTANCE
- Posty: 6169
- Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2010, 11:55
- Skąd jesteś: WA/NOE
- Wersja Kia Sorento: Kia Sorento I
- Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
- Skrzynia: M/T
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2003
- Kolor: IndigoBlue/AlpinGrey
- Inny Samochód: Jazz 1.4 LS '06
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 49 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8 - Sedona
Slow Response, czyli tak, jak pisze Hunter, za daleko czujnik od końcówki tulei.
Za wolne zmiany odczytywane z O2 w porównaniu do operacji odczytywanych w ECU (TPS, LOAD, CKPS itp).
Za wolne zmiany odczytywane z O2 w porównaniu do operacji odczytywanych w ECU (TPS, LOAD, CKPS itp).
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8 - Sedona
'Trochę" zabawy będzie aby dobrać właściwą średnicę otworu , lub długość tuleji. W 3,3 V6 są sondy cyrkonowe szerokopasmowe z pompa jonową. Czy porównywałeś amplitudy prądowe obu sond na banku 1 przed wkreceniem emulatora
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Re: Problem z 3,8 - Sedona
Tak. Co ciekawe są prawie identyczne. Bank 1 miał minimalnie niższe wartości niż Bank 2, ale nie zawsze - głównie przy obrotach biegu jałowego.
-
- Jestem
- Posty: 1046
- Rejestracja: środa, 1 listopada 2017, 18:35
- Skąd jesteś: Łódź
- Silnik: 3.3 V6 (248KM)
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: 2007
- Kolor: srebrny
- Przebieg (km.): 155000
- Inny Samochód: Opirus
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 54 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8 - Sedona
u mnie błąd zawsze pojawia się gdy poruszam sie po terenie zabudowanym przy bardzo delikatnym stylu jazdy. Nigdy przy agresywnej jeździe i autostradzie.
- hunter
- ASSISTANCE
- Posty: 3755
- Rejestracja: piątek, 27 maja 2011, 00:37
- Skąd jesteś: Toruń
- Silnik: zbłądziłem - mam inny pojazd
- Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
- Napęd: 4 WD AUTO
- Rok: nie dotyczy
- Kolor: DARK GREY
- Inny Samochód: SPORTAGE QL 2,0 CRDI
- Twoje poprzednie Sorento: Była czarna 3,3V6 248 KM, lift na daystar + sprężyny by Stella , Była SII 2,2CRDI 197KM AT AWD.
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 123 times
- Kontaktowanie:
Re: Problem z 3,8 - Sedona
ZygJe pisze:Tak. Co ciekawe są prawie identyczne. Bank 1 miał minimalnie niższe wartości niż Bank 2, ale nie zawsze - głównie przy obrotach biegu jałowego.
No to musisz pokombinować z emulatorem , lub nowy katalizator .
Wiadomo ,że wysokość amplitudy napięcia sondy za katalizatorem zależy od aktualnej zdolności akumulacyjnej katalizatora i zmienia się wraz z obciążeniem silnika i prędkością obrotową. Dlatego przy porównywaniu przez sterownik(EOBD) amplitud napięcia sond uwzględniany jest stan obciążenia i prędkość obrotowa. Jeśli mimo to amplitudy napięcia obu sond są zbliżone, oznacza to osiągnięcie zdolności akumulacyjnej przez katalizator, np. wskutek starzenia się. Dlatego komputer serwisowy w ASO "kazał" wymienić katalizator.
Podjedz do dobrej firmy tunningowej powinni sobie z tym poradzić tzn. z emulatorem.
Jeszcze jedno "emulatory elektroniczne" zwłaszcza te z Alledrogo nie zawsze radzą sobie z sondą szerokopasmową .
"JO" - JESTEM Z TORUNIA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości