Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

Dla ludzi, którzy mają coś do powiedzenia.

Moderator: Moderator

Regulamin forum
Piszemy o tym co nas interesuje , szanujemy poglądy innych forumowiczów. Całkowicie bez polityki.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#31 Postautor: ronin » piątek, 29 lipca 2016, 14:02

Z tym bezpiecznikiem w obwodzie sterowania to bym się nie upierał, w przypadku takiego podłączenia poza jakimś tam zabezpieczeniem cewki niewiele on wniesie do samego bezpieczeństwa układu. Bardziej trzeba się tu skupić na prawidłowym uziemieniu i izolacji całości bo w tak prostej instalacji to chyba jedyne zabezpieczenie pracujących przy tym osób.

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#32 Postautor: anhar » piątek, 29 lipca 2016, 14:09

Wniesie niewiele, tylko jak się cewka stycznika zacznie fajczyć bo się zwora zawiesi to spali się na bank i jeszcze puszka się zapali z zabezpieczenia obwodu gniazda 16 czy może 35A na 100% niezadziała.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#33 Postautor: ronin » piątek, 29 lipca 2016, 15:02

Nie chcę się z tobą licytować ale to jest sytuacja bardzo rzadka, raczej jak się spali to się rozłączy i tyle. Zwłaszcza w przypadku tego stycznika, znam je dość dobrze i jeszcze sklejonego przez cewkę nie widziałem, jak już to styki przez za duży prąd. No ale jak tam miro uważa, w końcu to jego maszynka.
Tak na marginesie to bufet na zlot szykuje czy co? :) :)

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#34 Postautor: miro » piątek, 29 lipca 2016, 15:43

Dzięki Panowie za cenne uwagi.
Puszkę montuję na zewnątrz, bo w środku nie ma już miejsca.
Kabelki obrobione, sklecam całość i wrzucę fotki jak skończę.
Uziemienie porządnie dokręcone, a kabel zrobiony od nowa, bo stary wołał o pomstę do nieba.

Nie rozumiem jak ktoś się bierze za instalację, jak nie ma o niej zielonego pojęcia.... :hmm:

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#35 Postautor: anhar » piątek, 29 lipca 2016, 16:16

Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#36 Postautor: miro » piątek, 29 lipca 2016, 18:14

A to nie za małe maleństwo?
Nawet gdybym dał, to zasilania z sieci nie wyłączy, a chyba o to ci chodziło.

Awatar użytkownika
ronin
możesz mi ufać
możesz mi ufać
Posty: 1402
Wiek: 47
Rejestracja: piątek, 19 grudnia 2014, 19:57
Skąd jesteś: Lublin
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T-TIPTRONIC
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2004
Inny Samochód: Służbowe pędzidło
Has thanked: 15 times
Been thanked: 47 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#37 Postautor: ronin » piątek, 29 lipca 2016, 19:00

Miał chyba na myśli że szeregowo w obwodzie cewki stycznika razem z tym co już masz ale jak już to bezpieczniej wyjąć po prostu wtyczkę z gniazdka ewentualnie drugi hebel na ścianie przy przyłączu.

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#38 Postautor: anhar » piątek, 29 lipca 2016, 20:01

Idealnie byłoby dodać łącznik odcinający wszystkie fazy, ale rozumiem że chcesz to zrobić wydając mało. Jeśli puszka ze stycznikiem jest na zewnątrz to można wykorzystać stycznik jako wyłącznik główny (bo dodanie obok dodatkowego wyłącznika będzie hmm jakby to powiedzieć .... bez sensu). Montowanie wyłącznika głównego na ścianie jest dobrym pomysłem tyle że przywiązuje urządzenie do jednego miejsca. Więc pomysł z wykożystaniem stycznika jako wyłącznika głównego jest kuszący. Aby to osiągnąć trzeba dodać szeregowo z krańcówką wyłącznik (jak pisze Ronin) wtedy po jego wyłączeniu nie będzie możliwe włączenie się silnika pompy i uruchomienie tłoka. Myślę że warto to zrobić bo patrząc na zdjęcia maszynerii wygląda mi że dźwignia uruchamiająca maszynę jest obsługiwana nogą. I tak sobie myślę że np. jak myje się taką maszynę - to wyjąć wtyczki się nie chce - a przy myciu można niechcący nacisnąć wajchę i kłopoty gotowe, a wyłącznik pstryknąć to wygodniej. Ale to tylko taka sugestia.
Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).

Awatar użytkownika
miro
wiem wszystko
wiem wszystko
Posty: 2461
Wiek: 54
Rejestracja: wtorek, 20 maja 2014, 09:23
Skąd jesteś: Bestwina
Silnik: 2.5 CRDi (140KM)
Skrzynia: A/T
Napęd: 4 WD AUTO
Rok: 2003
Kolor: Srebro
Przebieg (km.): 200000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#39 Postautor: miro » piątek, 29 lipca 2016, 22:58

Dzięki Wam maszyneria śmiga jak ta lala. :beer: i dziękuję jeszcze raz bardzo za pomoc i cierpliwość. :love:
Zmyliło mnie to prawo-lewo w obrotach, bo myślałem że tak jest rozwiązane chwilowe cofanie tłoka, a okazało się że tym steruje zawór hydrauliczny.
Co prawda tłok działa odwrotnie, ale to już szczegół który rozpracuję jutro.
Z jednej strony macie rację z pstryczkiem, ale jak znam życie to nabywca pomyśli że pstryknie i faz już nie ma.
Niech lepiej wyjmie wtyczkę.
A jak nie wyjmie i będzie lał wodą, to już na głupotę nie ma rady. :rolley:
Do puszki w której jest stycznik domontowałem gniazdo na wtyczkę 380V, to chyba widział będzie że kabel jest wpięty i trza go wypiąć.

Awatar użytkownika
anhar
To ja
To ja
Posty: 291
Rejestracja: poniedziałek, 30 czerwca 2014, 20:59
Skąd jesteś: Piwniczna
Silnik: 2.5 CRDi (170KM)
Skrzynia: M/T
Napęd: 4 WD
Rok: 2009
Kolor: czarny
Przebieg (km.): 136000
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Wyłącznik silnika 3 fazowego- help

#40 Postautor: anhar » sobota, 30 lipca 2016, 09:50

Życie to nie tylko kolorowa maskarada. (E.Stachura; Teatry dwa).


Wróć do „HYDE-PARK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości